Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 Avant 94' ABK

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2017, 19:42

czesiek799, czyli zajęcie na lato jest okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 04 mar 2017, 20:33

PieterB szczerze to miałem plany zająć się lakierem, ale cóż poradzę bezradny_ Stety, niestety szkoła się kończy i będzie pora zaczać pracę(nareszcie) kwadr

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 mar 2017, 17:58

Pomyśl nad tym aby przy następnej wymianie zastosować lepszy olej. GTX to klasa ekonomiczna do tego Castrol... Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 09 kwie 2018, 22:02

bloku pisze:Pomyśl nad tym aby przy następnej wymianie zastosować lepszy olej. GTX to klasa ekonomiczna do tego Castrol... Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
Powiem Ci, że jak przed wymianą nie pobierał mi silnik oleju tak nadal nie pobiera. Chodził trochę za głośno, po wymianie się uspokoiło. Ale dzięki za radę, będę o tym pamiętał przy następnej wymianie oleju :-)

[ Dodano: 2017-03-29, 20:01 ]
Audi pierwszy raz trafiło do mechanika (nie licząc składania silnika u Juga). Wymienione zostały tuleje tylnej belki( z jednej prawdopodobnie środek wypadł sam), tuleje wahacza lewego przedniego, poduszki amortyzatorów oraz osłona przegubu, ponieważ była popękana. Z tyłu tuleje były jeszcze fabryczne, więc wcale się nie dziwię że stukało i pukało. Auto po wymianie zupełnie inaczej się prowadzi. Teraz to ogarnięcia został czujnik halla, ponieważ babcia ma problemy z odpalaniem i strzałami z wydechu ;-)

Obrazek

[ Dodano: 2017-05-20, 13:39 ]
Wybrałem się z wizytą do użytkownika jugo007 na wymianę aparatu zapłonowego(obrotomierz nareszcie działa). Na dniach powinna wpaść sekwencja(II gen out). Powoli zaczynam ogarniać to auto rotfl

[ Dodano: 2017-05-28, 14:20 ]
Nareszcie została zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Sterownik Zenit JZ-2005, wtryskiwacze Valtek(tak wiem nie nadają się do tego silnika, ale na razie muszą jeździć). Reduktor firmy Stefanelli GEO 110M(150 KM wydajności lub więcej). W porównaniu do instalacji II generacji(Bingo), to auto jedzie jak rakieta(poprzedni reduktor był do 100 KM wydajności) :-D

Przy okazji udało się zreanimować przepływomierz(wcześniej musiał być wybuch gazu, zanim kupiłem to auto)

Obrazek

[ Dodano: 2017-09-11, 13:23 ]
Następny cel postawiony sobie na początku przygody z 80-tką, a mianowicie polepszenie Car Audio, został osiągnięty. Oryginalne głośniki w tylnych boczkach już nie grały, więc zastąpiłem je zestawem Hertz DSK 165.3. Bass fajnie przygrywa z tyłu, jazda stała się przyjemniejsza. Średnica jest większa od oryginalnego otworu, lecz uporałem się z tym za pomocą dystansów z MDF-u.

Drzwi zostały wygłuszone, blacha nie wpada w rezonans.
Obrazek

Tweetery zostały zmodyfikowane, wg. mnie super się komponują :-D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nagrałem krótki filmik, prezentujący jak to wszystko gra. Jest o niebo lepiej rotfl
:arrow:

[ Dodano: 2018-04-09, 22:02 ]
bloku pisze:Pomyśl nad tym aby przy następnej wymianie zastosować lepszy olej. GTX to klasa ekonomiczna do tego Castrol... Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
Bloku miałeś całkowitą rację. Zmieniłem olej na Motul i silnik znacząco ciszej chodzi. Warto było wydać te parę groszy więcej :)

Awatar użytkownika
Konstruktor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 25 cze 2013, 21:21
Lokalizacja: Bieruń (Tychy)

Post autor: Konstruktor » 11 maja 2018, 20:54

Jakich mat użyłeś do wyglusznia? Jest może przez to ciszej w aucie podczas jazdy? :-)

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 11 maja 2018, 22:29

Używałem mat butylowych. Jest ciszej podczas jazdy, będzie jeszcze ciszej jak w koncu zabiorę się za wygłuszenie przednich drzwi. Polecam ten zabieg jak komuś zależy na jak największym komforcie jazdy :)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 maja 2018, 14:12

Bardzo ładny stan wizualny. A co do mechaniki to tak już jest... Gdybym miał o swoim pisać to wyszłaby cała opowieść. :-D Pewnie za jakiś czas tu na forum go wrzucę.
czesiek799 pisze:Oryginalne głośniki w tylnych boczkach już nie grały, więc zastąpiłem je zestawem Hertz DSK 165.3. Bass fajnie przygrywa z tyłu, jazda stała się przyjemniejsza. Średnica jest większa od oryginalnego otworu, lecz uporałem się z tym za pomocą dystansów z MDF-u.
To dobrze, bardzo ciekawie to gra. Czy na tył masz dodatkowy wzmacniacz? U mnie z Pioneerem DEH-1500UB jak i teraz z Alpinką 7282M zdecydowanie w obu przypadkach nie można poszaleć z basem - tył mam fabrycznie wygłuszany kawałkiem maty na blachach i głośniki Tesla ARN5684. Czy jesteś też w stanie porównać brzmienie basu z jakimś subem? Bo myślę, żeby Tesle wrzucić w układ izobaryczny, zasilić ze wzm. 2x40W, a na tył dać jakieś tanie 2-drożne głośniki dopełniające dźwięk dla pasażerów.
Nareszcie została zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Sterownik Zenit JZ-2005, wtryskiwacze Valtek(tak wiem nie nadają się do tego silnika, ale na razie muszą jeździć). Reduktor firmy Stefanelli GEO 110M(150 KM wydajności lub więcej). W porównaniu do instalacji II generacji(Bingo), to auto jedzie jak rakieta(poprzedni reduktor był do 100 KM wydajności) :-D
No i fajnie, też jestem od tego roku po przesiadce na IV gen. to nawet nie ma co porównywać (II gen. strzeliła mi z 2 razy, do tego pilnowanie poziomu paliwa było męczące), chociaż dynamika nie jest jakaś piorunująco większa, acz coś więcej pod nogą jest. ;-)
U siebie mam RegFasty (z OMVL Dream XXI), pracują dobrze, choć kultura na wolnych obrotach jest lekko gorsza od benzyny - silnik trochę twardziej pracuje.
bloku pisze:Mój abek po zalaniu najpierw Valvolinem a potem Motulem odżył. Pracuje ciszej, nie pobiera już oleju (od czasu do czasu dymka puści ale to wina uszczelniaczy zaworów jak długo postoi).
czesiek799 pisze:Bloku miałeś całkowitą rację. Zmieniłem olej na Motul i silnik znacząco ciszej chodzi. Warto było wydać te parę groszy więcej :)
bloku, z Valvoline wlałeś pewnie MaxLife? Czy po zmianie na ten drugi pobiera jeszcze mniej oleju Na razie na nim dalej jeżdżę, ale myślę właśnie o Motulu - jak rozumiem 10W40 lejecie?

Ogólnie na Valvoline MaxLife 10W40 silnik dość ładnie chodzi, ale zimą przy -15C góra przez 30 sekund po odpaleniu rzepi mocno. :( No i oliwki bierze, coś koło 0,7l/1000km. Myślę o mini-remoncie góry (uszczelniacze zaworów + popychacze) i potem zimą wymienić olej na Motul 10W40... A może 5W40/5W50 lać? Albo Fuchsa Titan CFE MC?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 17 maja 2018, 20:19

h/k pisze:To dobrze, bardzo ciekawie to gra. Czy na tył masz dodatkowy wzmacniacz?
Nie mam tego właśnie podpiętego pod wzmacniacz. Będę chciał to podpiąć, chyba że do tego czasu sprzedam to auto, bo już zaczyna brakować cierpliwości.


Wczoraj auto wypluło płyn chłodniczy, zbiorniczek pęknął z dołu i zaczęło się lać. Podejrzewam również, że pompa wody już wyzionęła ducha(nowa już czeka na montaż) zly_ zly_

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 maja 2018, 07:08

Wczoraj auto wypluło płyn chłodniczy, zbiorniczek pęknął z dołu i zaczęło się lać. Podejrzewam również, że pompa wody już wyzionęła ducha(nowa już czeka na montaż)
Dziwna sprawa, no ale widocznie nawet w zadbanych się zdarza. Jeśli nie ubyło na tyle płynu, by coś się przegrzało to bym się tym nie przejmował. Nowy zbiornik, pompa, dolać/wymienic płyn i jazda! :-D
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 18 maja 2018, 21:39

Tak też właśnie zrobię. Płyn chłodniczy wyrąbało po zgaszeniu silnika

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 maja 2018, 21:25

czesiek799 pisze:Płyn chłodniczy wyrąbało po zgaszeniu silnika
O tyle dobrze, że nie podczas jazdy. Mądrze są skonstruowane te autka i inne starsze grupy VAG. Szanse na zastoje w podróży są naprawdę znikome.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 23 maja 2018, 10:28

W weekend razem z tatą zabrałem się za wymianę pompy wody, która była bardzo zmęczona życiem. Do wymiany kwalifikował się również zbiorniczek wyrównawczy, który pęknął od spodu. <niedowiarek>

Obrazek

Poprzedni właściciel tego samochodu musiał jeździć na wodzie, ponieważ po spuszczeniu starego płynu było dużo syfu. Pompa została poskładana i zamontowana w aucie, to samo tyczy się zbiorniczka(wpadł oryginalny, poprzedni to topran).

Obrazek

Obrazek

Wszystko założone, układ zalany płynem chłodniczym, czas odpalić silnik. Wszystko idzie zgodnie z planem i nagle wyciek, zaczyna mocno wyciekać płyn chłodniczy. zly_
Wszystkiemu winny był wąż, który idzie od pompy wody to tej metalowej rurki.

Obrazek

Został wymieniony i do teraz jest cisza. Teraz wszystko działa jak należy, mam nadzieję, że jak najdłużej rotfl

A tu małe zdjęcie rodzinne :-D

Obrazek

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 maja 2018, 20:33

czesiek799 pisze:
czesiek799 pisze:Poprzedni właściciel tego samochodu musiał jeździć na wodzie, ponieważ po spuszczeniu starego płynu było dużo syfu. Pompa została poskładana i zamontowana w aucie, to samo tyczy się zbiorniczka(wpadł oryginalny, poprzedni to topran).
h/k pisze:Dziwna sprawa, no ale widocznie nawet w zadbanych się zdarza.
:-D

Nie warto do 80tki pakować byle części. Jak widać, mści się to bardzo skutecznie. To auto nienawidzi druciarstwa. Acz niestety, pewne części od Toprana itp. czasami trzeba wrzucić, nie ma wyboru. Póki co pompa oleju i wąż chłodnica-głowica u mnie spisują się dobrze. :-P

Pamiętaj o oryginalnym, sprawnym korku, bo w najgorszym razie będziesz musiał potem remontować układ chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 21:21 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

czesiek799
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 sie 2016, 23:01
Imię: Konrad
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: ok. B-B

Post autor: czesiek799 » 23 maja 2018, 21:06

h/k pisze:Pamiętaj o oryginalnym, sprawnym korku, bo w najgorszym razie będziesz musiał potem remontować układ chłodzenia.
Zbiorniczek jak i korek są oryginalne. To coś z toprana było tak daremne, że lało płyn chłodniczy również przez korek.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 maja 2018, 21:24

czesiek799 pisze:Zbiorniczek jak i korek są oryginalne. To coś z toprana było tak daremne, że lało płyn chłodniczy również przez korek.
To dobrze, że zakładasz oryginał.
A z tym Topranem to i tak o tyle lepiej, że popuszczał. U mnie korek niby od Febi w ogóle nie regulował ciśnienia i rozwaliło mi kilka elementów w tym nagrzewnicę...
W układzie jest ok. 1,3 bara, to tak naprawdę jest dość małe ciśnienie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga