Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 Sedan 1Z] by Mzet /216/gt1549s/11mm/HDK248

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 03 wrz 2018, 21:11

Dzięki. Mam podobne odczucia.

Pojechałem dziś umyć auto. Zacząłem wycierać je do sucha i tak już coraz wolniej zbierając ostatnie krople zatrzymałem się. Odszedłem parę kroków i tak kiedy na nie patrzę wszelkie myśli o zmianie na coś innego (ach te C4..) odchodzą w dal.
Ta linia się po prostu nie starzeje. Każda listewka, klamki, kształt lusterek, przetłoczenia poszycia karoserii, tylne boczne szybki i proporcje powierzchni przeszklonej, balans pomiędzy powierzchniami lakierowanymi, a czernią plastików... i ten elegancki znaczek 'Audi' na przednich błotnikach.. To taka moja Mona Lisa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 wrz 2018, 23:16

B4 mocno wyprzedza swoją epokę opływowymi kształtami i nawet dziś ta sylwetka jest bardzo ładna.

jacek42dzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2018, 05:19
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: jacek42dzek » 04 wrz 2018, 18:53

a ja dzis bylem na auto zlomie i ktos odal na zlom elegancka b4 zielona blacharka stan ideal w srodku fotele ideal troche boczki podniszczone silnik 2.0 az zal ze ja zniszcza ale to zycie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 wrz 2018, 00:34

jacek42dzek, Na Siejniku :?:

jacek42dzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2018, 05:19
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: jacek42dzek » 05 wrz 2018, 21:50

tak auto zlom na siejniku u Jaca stoji po drugiej stronie wagi lub przy wadze jak wolisz

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 15 lis 2018, 19:21

Pogoda w tym roku rozpieszcza i nie ma co do tego wątpliwości, jednak z każdym dniem coraz bliżej zimy i czuć to wchodząc rano do auta.
Jako że mój komplet stalówek w parze oponami uległ już naturalnej biodegradacji zacząłem rozglądać się za drugimi.
Przeglądając ogłoszenia nudnych czarnych felg różniących się chyba tylko kształtem otworów wokół, mając zarazem w pamięci, że ilekroć w okresie zimowym zbliżałem się do auta to musiałem zamykać oczy, pomyślałem sobie: "Czemu nie 'alu' na zimę?".
Wtem w jednym z ogłoszeń pojawiły się ori speedline'y 15' z oponami zimowymi w stylu, jak to określił sprzedający... "rally". Cóż.. gdyby przymrużyć oczy może i jakieś rally tam widać. Ogólnie felgi mi się spodobały i nawet bez kapsli wydaje mi się prezentują się całkiem zgrabnie. Opony zimowe są, a i w zimę auto nie będzie straszyć wyglądem.



Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
niuniek98pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 31 sie 2016, 21:21
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: niuniek98pl » 15 lis 2018, 22:42

Bardzo ładnie się Audi prezentuje. Gratulacje za tak zadbany sprzęt :) Moja niestety jest już dosyć zmęczona życiem ale powoli do przodu akcja reanimacja :) Trzymaj tak dalej ! :) Powodzenia :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 lis 2018, 18:05

Mzet, Fajne felgi ;-) Ja też 3 lata temu zdecydowałem się na Alusy na zimę, akurat trafiły mi się "guziki" i tak śmigam na nich ;-) Ostatnio poznałem jedną z ich wad, słabo wspomagają chłodzenie tarcz hamulcowych :/ jak polatałem z prędkościami 180-220km/h i trzeba było trochę więcej pohamować to felgi były gorące i czuć było że tarcze zbyt wolno stygną mysli_ ale taka konstrukcja - felga prawie zamknięta z zewnątrz.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lis 2018, 18:37

Najlepsza 15-tka jaka jest do 80-tki , z dekielkami o wiele lepiej będzie wyglądać oklasky

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 16 lis 2018, 18:41

brabus124 pisze:Mzet, Fajne felgi ;-) Ja też 3 lata temu zdecydowałem się na Alusy na zimę, akurat trafiły mi się "guziki" i tak śmigam na nich ;-) Ostatnio poznałem jedną z ich wad, słabo wspomagają chłodzenie tarcz hamulcowych :/ jak polatałem z prędkościami 180-220km/h i trzeba było trochę więcej pohamować to felgi były gorące i czuć było że tarcze zbyt wolno stygną mysli_ ale taka konstrukcja - felga prawie zamknięta z zewnątrz.
Strach pomyśleć co by się działo w środku lata.


Krzysiek 84 myślałem na początku o 15'tkach ze zdjęcia

Obrazek

ale stwierdziłem, że ranty będą zbyt mocno śniedziały zimą i odpuściłem. Widziałem wprawdzie te felgi polakierowane na biało, ale to już nie to.

Co do dekli, to jednak zostawię bez ;-)

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 17 lis 2018, 14:47

Mzet pisze:ale stwierdziłem, że ranty będą zbyt mocno śniedziały zimą i odpuściłem. Widziałem wprawdzie te felgi polakierowane na biało, ale to już nie to.
Problem z tymi felgami to mocno utleniające się aluminium, szczególnie na rantach. Są to już stare felgi, więc wybór tych felg MUSI się łączyć z uprzednią profesjonalną renowacją, by wyglądało to dobrze. Mimo to, racja - na zimę średnio pasują.

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 14 mar 2019, 19:57

Dawno nic tu się nie działo i można by wrzucić nieco info z dalszej eksploatacji..
choć w tym momencie bardziej postoju.
A więc ostatnio wymiana filtrów i oleju + nowy zbiorniczek wyrównawczy z ASO.
Pomyślałem, że w końcu zabiorę się za tylny błotnik, który nie podobał mi się już od momentu zakupu. Jako, że w dole obydwu tylnych błotników na łuczkach spod małych listewek lakier zaczął sygnalizować, że coś się pod nim dzieje warto było tam zajrzeć. Niestety po ściągnięciu nadkoli ukazał się mały koszmarek.
UWAGA!!! Zdjęcia mogą być drastyczne.

Tu lewa strona. Po oczyszczeniu blacha ze średnimi wżerami

Obrazek


We wnęce naruszona już konserwacja. Potrzebne jest oczyszczenie i przespawanie na nowo mocowania kołka pod nadkole. Ogólnie blacha cała.

Obrazek


Teraz strona prawa. Tylny błotnik miał kiedyś szkodę parkingową. Dostała też końcówka progu. W nim już niestety dziura.

Obrazek


Próg od strony nadkola wygląda tak

Obrazek
Jest to wynik niedokładnie wykonanej wcześniej naprawy.


Auto trafiło na początek w ręce kuzyna.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odbudowa progu w oparciu o zdrowe blachy wycięte z drzwi Audi A4 B5, z zachowaniem kształtu fabrycznego i otworów technologicznych. Ilość spawów tam, gdzie to możliwe ograniczona by nie przegrzewać blachy i nie wypalać niepotrzebnie ocynku.
Dalej auto trafiło w moje ręce. Na to pójdzie w kolejności podkład epoksydowy, następnie łączenia blach zostaną zaciągnięte masą, dalej "baranek". Tam gdzie Audi jest lakierowane pójdzie podkład m/m baza i klar.

Lewej strony na razie nie dotykaliśmy. Fragment blachy z wżerami pokryty został konwerterem

Obrazek

Niestety chcąc wszystko dokładnie wykonać będzie trzeba poświęcić trochę więcej czasu.
Auto miało już położoną drugą powłokę lakieru. Na tylnym błotniku z racji szkody jest dodatkowo trochę szpachli podkładu + trzecia warstwa lakieru, na której od ponad roku zaczęły się pojawiać pęcherzyki. Ponieważ na drugiej warstwie, na pozostałej części auta lakier ma się dobrze, błotnik zostanie oszlifowany ze wszystkiego co jest powyżej drugiej warstwy lakieru tak by nie ruszać ocynku. Tam gdzie będą nierówności po średniej blacharce, na gołą blachę przyjdzie epox, szpachel, wypełniający i dalej reszta.

Obrazek


Warto zajrzeć po tylu latach pod nadkola (choć to też już żadna nowość nie jest, że mogą się tam dziać różne rzeczy), ponieważ jak widać na przykładzie lewej strony, która nie miała żadnej przygody, można jeszcze na czas uratować/zabezpieczyć wnękę a chyba warto bo nieuszkodzony próg wewnątrz trzyma się bardzo dobrze.

To jest zdjęcie prawego progu w środku.

Obrazek


To co tam leży na dole, to resztki schrupanego nadkola. Próg wewnątrz jest zdrowy tak, jak wyjechał ponad 25 lat temu z fabryki. Posiada grubą warstwę fabrycznego fluidolu. W innych autach korozja często zaczyna się w dolnej części, w miejscu zgrzewu poszycia z progiem właściwym. Tu w Audi nie ma śladu korozji.

Tyle na dziś

Obrazek
To be continued...
Ostatnio zmieniony 23 mar 2019, 22:40 przez Mzet, łącznie zmieniany 2 razy.

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 14 mar 2019, 23:34

Nieźle działasz, szacun dla Ciebie że podejmujesz się takich rzeczy okok
Oby później fura się odwdzięczyla.
Prawda jest taka że tak wytrzymałych aut już nie ma i nie będzie, heh.
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 19 mar 2019, 19:25

Staram się dbać o te auto. To naprawdę fajny wóz.
Powoli do przodu

Błotnik wyprowadzony na heblu, tak by wyrównać wszystkie niedoskonałości.
Ukazało się też miejsce wcześniejszej szkody. Cóż blacharka bez szału.
Na większej części błotnika była jeszcze położona, w mojej ocenie szpachlówka natryskowa i to chyba ona była powodem pęcherzyków na błotniku.

Obrazek


Gdybym wiedział co mnie będzie czekać wstawiałbym drugi błotnik.
Niestety czasowo nie było to planowane, więc trzeba robić to, co jest.

Obrazek


Epox

Obrazek

Obrazek


Zaciągnięcie masą łączeń blach

Obrazek

Obrazek


"Baranek"

Obrazek

Obrazek


Żywica z włóknem na większe nierówności

Obrazek

Obrazek


Szpachlówka

Obrazek


Spasowanie do elementów i ostatnie szlify

Obrazek


Podkład akrylowy

Obrazek


Na tę chwilę Audi musi postać kilka dni bo zjechała się robota.

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Luka82 » 19 mar 2019, 21:38

Kurcze blaszka piękna robota okok żebym ja takie rzeczy potrafił mysli_ bo wiem ze i mnie to czeka bo widzę w swoim niedoskonałości bezradny_
Ale jednym słowem zacne autko i szacun za twoja prace jaka wkładasz w utrzymanie oklasky

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga