Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 mar 2015, 22:51

Audik obecnie emerytura i trwa kompletowanie potrzebnych do remontu części, co dość opornie niestety idzie ale jednak powoli do przodu :-) W tym roku zamierzam ogarnąć ten nieszczęsny tył a jakby dobrze szło to całkowicie blacharkę, z lakierem niestety będzie gorzej, bo to będzie dość gruby koszt :-( Ale nie poddaję się, auto ma u mnie dożywocie, choćbym miał je remontować kilka lat nie pozbędę się go i też dostanie TDI <ok>
Ale chyba w tym przypadku będzie to pełne TDI bo mTDI już mam :-D

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 28 mar 2015, 23:55

Bardzo piękny sprzęt kolego, co prawda dopiero dziś dotarłem do Twego tematu aczkolwiek zaczytałem się na dobre i wcale nie żałuję. Podziwiam chęci i zapał do modów i porządku do dziś. Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 paź 2015, 01:02

Witam po przerwie :-)
Ciągłe problemy z kasą sprawiają, że auto stoi nie ruszone, jednak ostatnio za namową dziewczyny (wielkiej fanki Audi a zwłaszcza tych do połowy lat 90) uruchomiłem moją 80tkę, wyciągnąłem z garażu a nawet przejechałem kilka kilometrów <ok>
Jak już auto było wydostane z garażu to postanowiłem cyknąć kilka fotek :-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak więc Audi żyje i czeka na remont, w końcu się doczeka :-)
Jedno jest pewne - nigdy się mojej 80tki nie pozbędę :-D

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 16 paź 2015, 19:49

U ciebie widzę po staremu. Na jeden kolor lakieru nie możesz się nadal zdecydować.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 paź 2015, 20:27

Jaki to jest kod lakieru ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 paź 2015, 20:58

Kod lakieru jest LY7U i takowy zostanie użyty przy renowacji auta. To nie tak, że ja się na jeden kolor zdecydować nie mogę tylko z braku funduszy auto jest nie tknięte jedynie przepalane co jakiś czas ... Czytać ze zrozumieniem proszę ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 16 paź 2015, 21:08

Pytałem bo podobny do mojego LY7P na niektórych elementach :)
Pomaluj całe szkoda ze nie chcesz tych dołów drzwi pomalować pod kolor całego auta ale wiem że Cie nikt na to nie przekona :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 maja 2018, 21:39

Minęły niemalże 3 lata od kiedy Audi ostatni raz było odpalone i jeździło. W tym roku przysiągłem sobie, że przywrócę auto do stanu jezdnego. Nie wiem co uda mi się zdziałać w kierunku renowacji (to zależy od tego jaka będzie moja sytuacja finansowa) ale chcę auto przywrócić do stanu jezdnego i po prostu pojeździć choć trochę. W sobotę jadę do rodzinnego domu (tam garażuje Audi, a mieszkam w Poznaniu) żeby wytargać Audicę z garażu i zobaczyć co trzeba zrobić aby mogła bezpiecznie jeździć. I tutaj pojawia się pytanie a w sumie to kilka pytań. Proszę przy tym o powagę i o powstrzymanie się od hejtów i komentarzy nie na temat.
Na co mam się przygotować uruchamiając auto nie ruszane od 3 lat? Czy mogę po prostu podłączyć naładowany akumulator, zagrzać świece i próbować odpalać? Czy lepiej będzie wykręcić świece żarowe (wykręcanie wtrysków w 1.6 TD to ryzykowna operacja) i ręcznie obrócić kilka razy wałem korbowym za pomocą klucza nałożonego na śrubę centralną mocującą koło pasowe? Domyślam się, że będzie problem z hamulcami i łożyskami na tylnej osi. Na jakie jeszcze ewentualne niespodzianki mam się przygotować? O podstawy takie jak wymiana płynów eksploatacyjnych nie pytam bo wiadomo, że będzie trzeba wymienić olej wraz z filtrem, płyn chłodnicy i hamulcowy a także warto by było wymienić pasek rozrządu.

Pozdrawiam i raz jeszcze proszę o pomoc i powstrzymanie się od złośliwości.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2018, 22:07

z hamulcami to nawet na pewno trzeba będzie powaczyć
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 maja 2018, 22:40

Witam :)
Dzisiaj Audi odpaliło :D
Sprawdziłem w jakim stanie jest pasek rozrządu, obróciłem wał korbowy ręcznie kluczem założonym na śrubę centralną wału korbowego, następnie odłączyłem świece żarowe i elektrozawór stopu po czym pokręciłem trochę rozrusznikiem "na sucho".
Następnie podłączyłem wszystko tak jak trzeba i auto odpaliło od strzała po pierwszym podgrzaniu świec :)

Hamulcy nie złapało, ręczny działa strasznie ciężko i bardzo dziwnie, bo już na "pierwszy ząbek" trzyma tak, że samochodu nie da się przetoczyć. Wymieniłem filtr oleju i olej, za tydzień biorę się za ogarnięcie układu hamulcowego. Niestety okazało się, że zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego szlag trafił i muszę go wymienić :( Ma ktoś może takowy do B3 na stanie?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 maja 2018, 23:19

Ręczny to na 99% linki od ręcznego bo miałem to samo. A co zbiorniczka to kup nowy, nie są drogie a używany nie daje gwarancji że też nie będzie do wymiany, ze starości czesto kruszy się ten króciec od węża powrotnego.

Działaj z autem bo bardzo fajne, ile to już lat minęło :-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 maja 2018, 18:43

Zbiorniczek już mam załatwiony od znajomego w bdb stanie, jeśli znów zacznie się kruszyć to wtedy wymienię go na nowy FEBI z allegro. Wczoraj wymieniłem filtr oleju i olej, za tydzień biorę się za ogarnięcie hamulcy bo coś chrupie/chroboce przy hamowaniu hamulcem zasadniczym. Ręczny działa z tym że dziwnie bo na pierwszym ząbku już bardzo mocno trzyma, ale po opuszczeniu dźwigni puszcza - nie blokuje się. Przeglądnę zarówno hamulce tył jak i przód. Mam już nowy pasek rozrządu choć stary po 6 latach wygląda bardzo dobrze to i tak go wymienię. Mam też prawie nową (używaną zaledwie 5mc ia nadal w stanie jak nowa) rolkę rozrządu marki INA, która używana była w starym silniku w Passku.
Pozostaje jeszcze uszczelnić pompę wtryskową, wymienić żarówki z przodu (spalone włókna świateł mijania) i auto jest gotowe do jazdy :D
A co do upływu lat to pod koniec stycznia 2013 auto zaliczyło strzał w bagażnik i na początku lutego po zakupie Passata poszło na emeryturę. Po pół roku zostało przywrócone do codziennego użytku na czas remontu Passata i w maju 2014 poszło już na dobre na emeryturę. Od tego czasu stało nieruszane aż do sierpnia 2015 wtedy zostało odpalone (odpaliło bez żadnego problemu) i przejechało kilka kilometrów. Po tej krótkiej przejażdżce stało nieodpalane aż do wczoraj. W tym roku żadnych wielkich remontów nie robię - po prostu chcę pojeździć.

Aktualizacja 22.05.2018
W ostatnią sobotę zostały usprawnione hamulce na tylnej osi - nic nie trzeba było wymieniać, wystarczyło dokładne czyszczenie i wszystko znów działa jak należy. Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej także wymieniony i póki co jest OK, ale i tak znowu będzie trzeba go wymienić - jest to wersja bez czujnika :( Auto odpala bez żadnych problemów. Uszczelki do pompy wtryskowej zamówione, powinny niedługo dojechać. W piątek mam urlop więc wyciągam pompę z auta i uszczelniam ją :) Przy tej okazji zainstaluję parę modyfikacji takich jak np gov mod i timming mod (pompa 100% seryjna bo 10mm z Cromy poszło do Passata a po swapie na 1Z sprzedałem ją koledze Matt1988) zobaczymy co ten stary turbokibel SB jeszcze potrafi ;-) Przy okazji uszczelniania pompy wrzucam nowy pasek rozrządu i rolkę. Mam nadzieję, że silnik ten i ewentualnie (jak z kasą będzie kiepsko) następny sezon jeszcze przeżyje :)
Docelowo zmieniam go na inny również wysokoprężny jednak już na wtrysku bezpośrednim i tak jak 1Z w Passacie będzie to MTDI :) Z silnikami na wtrysku pośrednim żegnam się raczej definitywnie, bo technologia TDI ma same zalety i wcale nie musi oznaczać skomplikowanej elektroniki :)

A tak odpala 1.6 TD po 3 letnim postoju (kręcenie wstępne po odłączeniu świec żarowych oraz elektrozaworu STOP w pompie wtryskowej było po to aby "rozruszać" silnik przed właściwym odpaleniem)


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 maja 2018, 19:52

pawelrybak15, very good okok znaczy 3 lata stania nie robią na audi wrażenia ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 maja 2018, 20:32

Wstępnie na to wygląda :) Przednie hamulce też bez problemu funkcjonują, jedynie co to zdejmę koła i obejrzę w jakim stanie są klocki bo póki co tylko obejrzałem węże hamulcowe i są one w bdb stanie. Żadnych pęknięć itp, ale były wymieniane w 2010r (TRW).

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 27 maja 2018, 23:32

I wyjechał w końcu z szopy oklasky
Audi 80 b3 Sport Edition :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga