Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 1,6 Turbo D SB ->AKN swap czas zacząć !!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 17 kwie 2019, 15:54

Wybacz, ale od pon do pt pracuje po 8h tak więc czas na konkrety mam tylko w weekendy przy czym ten weekend i tak nic nie zrobię bo są święta. W sobotę za tydzień jadę do domu rodzinnego i wtedy będą jakieś konkrety.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 kwie 2019, 11:53

Spoko, każdy cierpi na brak czasu ;-) Też nawet niemam nawet kiedy się za swoje wziąć...
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 06 maja 2019, 21:19

Najwyższa pora na aktualizację :)
W sobotę 27.04.2019r częsciowo rozebrałem "zdechlaka". Okazało się, że pasek rozrządu nie zerwał się tylko przeskoczył z powodu padnięcia napinacza którego jakiś talent zostawił starego z 1999r przy wymianie całego rozrządu. Pasek nówka sztuka napisy nie zdążyły się nawet lekko przytrzeć, obie rolki i pompa płynu chłodzącego także nowe. Fotek niestety tylko kilka:

Smoła, pełno smoły ...
Obrazek

Czy wspominałem już o smole?
Obrazek
Obrazek
Jedna z głowic
Obrazek
Jak widać śladów po kolizji rozrządu brak :-)
Obrazek

W sobotę 4.05.2019 rozebrałem silnik na czynniki pierwsze :) Tym razem zrobiłem o wiele więcej zdjęć :)

Obrazek

Wał korbowy w stanie bardzo dobrym :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Panewki korbowodowe także w porządku

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czego niestety o panewkach głównych powiedzieć nie można, te nadają się tylko na śmietnik :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wstępnie umyty blok i głowice

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wałki rozrządu niestety śmietnik. Nie z powodu rdzy, która tak naprawdę jest tylko powierzchniowym nalotem dającym się łatwo usunąć. Wałki w lewej głowicy są wytarte, wygląda na to że od nowości nigdy nikt nic tutaj nie wymieniał. Wałki w prawej głowicy mają krzywki w dość dobrym stanie i mogłyby jeszcze pojeździć gdyby nie uszkodzenie jednego z zębów w jednym z wałków. Wygląda to na robotę mechanika partacza, który próbował zablokować wałki wkładając pomiędzy koła zębate tychże wałków śrubokręt aby odkręcić koło zębate z prawej głowicy które przy demontażu zdemolował młotkiem do tego stopnia, że nie nadaje się już ono do niczego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj widać uszkodzenie jednego z zębów

Obrazek

Dźwigienki z prawej głowicy są niemalże jak nowe

Obrazek

Niestety te z lewej są dosłownie zeżarte

Obrazek

Prawa

Obrazek

Lewa

Obrazek

Tłoki nadają się do dalszego użytku :)

Obrazek

Póki co tyle, kolejne aktualizacje już w przyszłym tygodniu piwoa80

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 07 maja 2019, 18:44

Że też chce się ten paździerz pchać do tego auta :shock: :shock:
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 maja 2019, 18:51

Zamierzam zaprzeczyć stereotypowym opiniom na temat tego silnika. Lubię dźwięk zdrowej V6 2.5 TDI to po pierwsze, po drugie zdrowy 2.5 TDI V6 to naprawdę fajna jednostka, po trzecie od dawna marzyło mi się coś co ma więcej niż 4 cylindry i jest w układzie V a nie chcę kupować kolejnego auta :)
No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 maja 2019, 19:02

pawelrybak15 pisze:No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.
jestem za ;-) lubię jak ktoś idzie trochę pod prąd okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 maja 2019, 19:09

PieterB pisze:
pawelrybak15 pisze:No i nie chciałem robić kolejnego nudnego swapa na jakieś nudne jak flaki z olejem 1.8T lub nieco mniej nudne 1.9 TDI wszelakich odmian.
jestem za ;-) lubię jak ktoś idzie trochę pod prąd okok
Zawsze byłem niepokorny ;)
Dzięki za dobre słowa, dzięki takim osobom jak Ty nabieram zapału do dalszych prac :)
W tym sezonie mam zamiar to po prostu uruchomić i uzyskać seryjne 150KM stosując mechaniczną pompę Bosch VE6 zamiast dziadoskiej VP44, w przyszłym sezonie jest plan na przełamanie granicy 200KM również na VE6 i to będzie koniec ponieważ większa moc w ośce nie bardzo ma sens.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 maja 2019, 19:16

Nawet nie wiem czy te 200 to już nie za dużo zważywszy że to disel i momentu trochę pewnie będzie. Ale w sumie jak się zapoda dobre laczki to może będzie ok.
Tak naprawdę nie jeździłem 200 konnym autem z napędem na przód to może mi jest to ciężko ocenić.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 maja 2019, 19:19

Szczerze - zabrzmi to może nieco niepoważnie ale jak dla mnie wystarczy taka moc, że będę w stanie sprać Passaty B7 i B8 2.0 TDI piwoa80

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 07 maja 2019, 20:51

Fajnie że się bawisz w takie "wymysły" bo to ma Ci dawać przyjemność takie dłubanie i robienie czegoś, "czego niky jeszcze nie robił". Jakby miało być gładko i łatwo, tak jak lepiej i prościej to równie dobrze mógłbyś kupić nowsze auto z mocnym silnikiem ale wtedy nie byłoby zabawy okok

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 maja 2019, 21:05

Nowe auto odpada w moim przypadku :) Z Audi najnowsze co bym mógł kupić to A6 C5 albo A8 D2, cokolwiek nowszego odpada bo najzwyczajniej w świecie nie podobają mnie się nowsze auta. W przypadku VW najnowsze auto jakie byłbym w stanie zdzierżyć to Passat B6 albo VW Python. Póki co jestem zadowolony z mojego daily Passata B3 a 80tka ma u mnie dożywocie tak więc póki co żadnych zmian nie planuję :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga