Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Mocne 2.3 10V

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 18 paź 2018, 14:38

Gdzieś jest, ale nikt nie widział...
Tak na poważnie to nie wiem jakim cudem odciągnąć 190km z 2,3 na 10 zaworach bez turbo. Może jakieś magnetyzery, strumienice i inne kosmiczne technologie.
Bez urazy, małej wiary jestem po prostu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 paź 2018, 14:52

Da radę, naprawdę. Ja jednak chciałbym widzieć wykres, bo , tuning wolnossaka polega w połowie na przesunięciu momentu w górne partie obrotów, co nie wszystkim, przyzwyczajonym do ciągnięcia od dołu w 10v , może się spodobać.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Maciek.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:31
Imię: Maciej
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: SBE

Post autor: Maciek. » 18 paź 2018, 23:41

Przyznam, że temat mnie zaciekawił. Sam kilka lat temu zacząłem szukać informacji na temat rozwoju silnika z dwoma zaworami na cylinder, ale w moim przypadku było to zaciąganie wiedzy na temat ABK. Z modyfikowaniem tego silnika nie wielu miało do czynienia, prawdopodobnie też jest tak w przypadku silnika NG. Jednak plusem ABK jest to, że prawie bliźniacze silniki występowały w aucie do tuningu przeznaczonym - czyli w Golfie 3. Dokładnie w wersji GTI 8V. Niewiele można znaleźć na ten temat na polskich forach, ale całkiem ciekawe rzeczy są opisane na anglojęzycznych forach tj. vwvortex.com, vwclub.co.za, czy clubgti.com.

Może moje teoretyzowanie nie będzie ciekawe, ale spróbuję. Znalazłem na jednej z powyższych stron wykres zmodyfikowanego silnika 2.0 ABA z amerykańskiej wersji Golfa 3 GTI 8V.
Obrazek
Żródło: https://forums.vwvortex.com/showthread. ... -8v-Dyno-s , post nr 1

Wyniki po ichniejszemu: 135 whp & 127 ft*lb
Wyniki po naszemu: ~155 KM & 198 Nm

Czyli względem serii (115 KM & 166 Nm): + 40 KM & + 32 Nm

Tłumacząc na polski zakres zmian obejmował (wymienię tylko ważniejsze):
- głowica po portingu;
- zawory standardowych rozmiarów, obrobione na trzy kąty;
- planowanie głowicy (ok. 1 mm) w celu uzyskania stopnia kompresji 10.75:1;
- regulowane kółko rozrządu;
- sportowy filtr powietrza i osłona cieplna;
- obrobiona przepustnica;
- krótki kolektor dolotowy;
- kolektor wydechowy 4-2-1;
- testpipe dedykowany do VR6;
- wydech 2.25";
- chip;
- wałek 276*
+ reszta typu sprężynki zaworów, świece, etc.

Znalazłem też wykres NG, co prawda ten nie jest seryjny, bo ma już EFI, a także wynik momentu w porównaniu do serii jest wysoki (ok. 30 Nm więcej).
Obrazek
Źródło: https://mklr.pl/233639

Postanowiłem porównać te dwa wykresy i połączyć je w jedną całość. Może nie jest to zrobione idealnie, pewnie zbyt optymistycznie, pewnie istnieją różnice między silnikami, które wpływają na oddawanie mocy przy różnych obrotach, ale pozwala przypuścić pi razy drzwi teoretyczny wynik podobnych modyfikacji jak w tym amerykańskim Golfie.
Obrazek
1. kolumna to prędkość obrotowa, 2. kolumna to moment obrotowy, 3. kolumna to moc obliczona z momentu z 2. kolumny.

Jeszcze porównanie:
Obrazek

Nadmienię, że jestem tylko amatorem, który swoją wiedzę czerpie z teorii przeczytanej w internecie. Nie musi być to koniecznie prawda, ale wydaje mi się, że jest to w miarę realne. Jednakże jeżeli ktoś chciałby opierać tuning swojego silnika na moich powyższych dywagacjach musi się liczyć z tym, że coś może pójść nie tak i wynik będzie zgoła odmienny. Pozdrawiam. :)
| było '95 sedan ABK LZ5U | jest '09 S204 C220 CDI |

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 19 paź 2018, 13:33

Maciek, rowniez posiadam efi w NG, moc i moment znacznie wyzszy, ale nie ujawniam ile, Bo jak narazie samochod caly czas jest w fazie modyfikacji, Aczkolwiek przy montażu efi jest wiele nie rozwiązanych zagadnien ktore po poprawie daja znaczne rezultaty, Na dzien dziejszy auto objeżdza 1,8T w serii bez najmniejszego problemu . kwestia dalszych rozwiązań jezeli chodzi o modyfikacje, Bo w głownej mierze chodzi mi o zastosowanie ostreo wałka, ciut lepszych wtryskiwaczy . wystrojenie tego i w sumie dalsze pomysły , Bo w dalszej przyszłosci jak bedzie wiecej pieniązków to chce to postawic na kompie EE3+ badz det3 jak i zmienic uklad zaplonowy na cewki pasywne. Motor zapodaje bardzo dobrze, bo głowica byla robiona, ale jak bedzie trzeba spodnie jeszcze raz zeby zebrac wiecej i posadzic ja nizej wraz z powiekszeniem kanałow i alternatywnie , dopaowaniem wiekszych zaworów

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 23 paź 2018, 18:08

Ten 2,2E KX ma głowicę splanowaną 1.6 milimetra, inny aparat zapłonowy oraz na prawdę lekki porting. Wykres mam, ale jakiś obcięty (bez jednostek, jak dalej chcecie żaden problem) :/ Jego silnik osiągnął ponad 16 barów ciśnienia Od 2.000 jest prawie maksymalny moment obrotowy, a maksymalna moc w przedziale 5000-6500 obrotów. Jutro posyłam swoją głowicę od NG do szlifu, 1.6 mm w dół :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 paź 2018, 22:42

biedne panewki... biedne tłoki...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 23 paź 2018, 23:03

Legenda nieśmiertelności silnika NG właśnie upada dzięki takim przeróbkom.
Nie podzielam takiej drogi. Jeździłem NG i było fajnie. Mocy zawsze będzie mało (prawie), bo chciałem 7a, teraz mam i też można powiedzieć lepiej byłoby mieć więcej...
Jeżeli masz quattro to oszczędź sobie trudu i rób 1.8t, albo 2,2t jak wolisz 5 cylindrów.

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 24 paź 2018, 20:37

Zaskakuje mnie Wasza sceptyczność rotfl

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 paź 2018, 13:45

Modzenie wolnossącego NG na efi według mnie jest bez sensu. Albo turbić albo n/a podnieść na k-jecie. Miałem w 3A głowice splanwaną 1mm i na ethanolu to tak naprawdę zdrowo zap.....ało. Przy 98 zapłon na 4stopnie, bo stukowe występowało i tak naprawdę przy wyższych prędkościach to jechało. Jak to ma chodzić po planowaniu 1,6mm to ja nwm, chyba tylko w niskich temperaturach, albo po podlaniu paliwem. Nigdy nie byłem sceptycznie nastawiony w modzeniu n/a w starych audi tylko jeśli to nie pochłania dużego budżetu. Jak masz się bawić porządnie to lepiej dać kutą korbę odprężyć i wtedy działać z turbo. Przy n/a pomysły skończą się na granicy 200hp, a przy turbo to już tak naprawdę budżet Cię ogranicza.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-10-25, 14:04 ]
Kolega się chyba mocno zapomniał. Wulgaryzmów nie tolerujemy.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 14:03 przez Audi Sport, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 27 paź 2018, 17:52

o podnoszeniu na k jecie zapomnij, regulowałem ten syf, i zaczely sie problemy przy wyzszej mocy,Bo rozdzielacz bardzo szybko dawał znac o sobie. Nie planuje turba, nie mam quattro, jestem "pionierem" i szukam kogos kto robil ten silnik N/A, wkladanie 1,8T to moim zdaniem poroniony pomysł, bo te silniki nie są zbyt świetne, i kazdy kto modził ten motor powie to samo. Załozylem Efi, mam to juz lekko zdłubane, i szukam dalej, Nie intereaują mnie wypowiedzi o swapowaniu silnika , bo to droga pójścia na łatwizne i oklepany na 100 stron temat. Postanowliem zbudować silnik N/A . moim zdaniem wyciskając 200KM ze 136 to dobry wyczyn, i temat do chwalenia sie. I szczerze mówiąc jestem w stanie wyciagąć tyle żeby silnik wybuchął, bo jes ich na kopy wlasnie przez to, że ludzie sie ich boją i nie wiedzą o nim nic, Ng ma korby takie same jak 3b, tlok z natryskiem oleju na denko i w sumie to jest zapalnik zeby kombinować,
a jak skonczy sie NG to w zapasie lezy już blok AEL-a i poszukam głowicy z 20v, nie wiem jak, ale zrobie strokera. byle by nie pchac do 80-tki 1.8t

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga