Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 23 sie 2016, 21:27

Audi 80 2.0E 1992r

Obrazek

Przedstawiam wam moją Audi 80 B4 2.0 ABK ! Autko zakupiłem 12 Maja 2016r w Świdnicy za 3400zł z przebiegiem 228 000km a to z tego powodu, że silnik pracował nierówno na jałowych obrotach i właściciel nie wiedział co jest przyczyną. Przytrzymałem pęknięty króciec od odmy i już wiedziałem co jest :)

:arrow: W skrócie

- Audi 80 B4
- Rok produkcji 1992r
- Kolor LZ5U
- Silnik 2.0 ABK 115KM
- Only Pb


:arrow: Wyposażenie

- Manualna skrzynia 5B CCF
- Wspomaganie kierownicy
- Elektryczny szyberdach
- Elektryczna regulacja reflektorów
- Centralny zamek
- Oświetlenie kabiny w rączkach dla pasażerów
- Dzielona tylna kanapa
- System Procon-Ten
- Lusterka z "martwym polem"
- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- Fabryczny spoiler na tylnej klapie
- Halogeny przeciwmgielne


:arrow: Dodatkowe wyposażenie

- Hak Bosal
- Dodatkowe zegary VDO



:arrow: Car Audio


- Radio Pioneer MVH-180UB
- Wzmacniacz Magnat Two Edition 500W
- Skrzynia basowa Blaupunkt
- Głośniki Hertz DCX 100.3


:arrow: Kilka fotek :)


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Regulacja luzu łożysk w tylnych kołach

Obrazek


:arrow: Dzielnie pokonywała kilometry aż nastąpiła 2 dni temu tragedia przy przebiegu ....

Obrazek

:arrow: Podczas trasy Legnica - Gliwice przy prędkości 140km/h obróciła się panewka na wale korbowym :(

Obrazek


[ Dodano: 2016-08-23, 21:27 ]
:arrow: Silnik został zakupiony :) Jednostka ABK 115KM prawdopodobnie z przebiegiem ok. 180tyś km z Niemiec. Koszt jednostki to 950zł z osprzętem i gwarancją 30 dni. Zakupiłem także :

- Świece zapłonowe NGK
- Uszczelniacze wałka i wału korbowego Victor Reinz
- Uszczelki kolektora wydechowego Victor Reinz
- Pasek rozrządu ContiTech
- Uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
- Filtr oleju BOSCH
- Olej Mobil 2000 10W40 Semi-Synthetic
- Płyn chłodzący Dynagel 2000


Sprzęgło na tym silniku okazało się bardzo dobre firmy Sachs ( oryginał ? )



Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2020, 23:34 przez xRead, łącznie zmieniany 20 razy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1899
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2016, 22:07

Pierwsze co to wylej Mobila. Jeśli używasz auta dość dynamicznie to za jakiś czas będziesz miał powtórkę z rozrywki. Oleje pokroju Mobil, Shell czy Castrol to tzw generyki - mają zarabiać ilościowo z jak największą marżą co powoduje, że parametry jakie trzyma są na min poziomie. Zalej to porządnym LM, Motul lub Valvoline. Zobaczysz jak silnik odetchnie.
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ

Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 23 sie 2016, 22:27

Mobil będzie tylko przez ok. 500km w celu przepłukania silnika, bóg wie co tam było wcześniej zalane.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 12:38 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1899
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 sie 2016, 08:52

MaxLife odstaw. Lepiej VR1 (wiem, że jest droższy i każdy się zapyta po co do seryjnego auta ale...zaufaj mi, warto) albo Motul 300V. Są to oleje niby do aut o zwiększonym obciążeniu ale świetnie też się nadają do codziennych aut...ważne abyś robił jednorazowo minimum 20km.
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ

Awatar użytkownika
bezdachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2014, 12:38

Post autor: bezdachu » 24 sie 2016, 09:48

bloku pisze: Oleje pokroju Mobil, Shell czy Castrol to tzw generyki - mają zarabiać ilościowo z jak największą marżą co powoduje, że parametry jakie trzyma są na min poziomie.

Zalej to porządnym Motul
he he, to dałeś do pieca :)
Motul - tak ale Shell czy Castrol - nie bo generuja dużą marzę??????????

Zamiast patrzeć na producenta oleju, spójrz lepiej na specyfikacje SAE, ACEA lub API. Weź tez pod uwagę odpowiedni dobór rodzaju oleju do silnika ( przebieg, moc, LPG, warunki pracy...)


Obrócenie panewki to nie jest wina samego Castrola, Shella, czy Mobila. Na 99% to duży przebieg plus nieodpowiednia eksploatacja.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1899
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 sie 2016, 14:41

Akurat jestem blisko osób, które robią badania jakości olei i produktów destylacji ropy. Specyfikacje są dla marketingu i często daleko im od tego co powinny reprezentować :-) Żadna z wymienionych przez Ciebie instytucji nie będzie podważać własnych opinii a co za tym idzie $$$ trafiających do nich :-D
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ

Awatar użytkownika
bezdachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2014, 12:38

Post autor: bezdachu » 24 sie 2016, 22:53

Pewnie również i Ty masz racje, nie upatrywał bym uszkodzenia panewki w tym, ze to był Castrol a nie Motul.

Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 24 sie 2016, 23:04

Kilka dni po zakupie samochodu wyczułem w okolicach 2500RPM takie głuche metaliczne cykanie, postawiłem na popychacze. Jednak to powoli już się kończyła panewka korbowodowa. Nie mam pojęcia co ten silnik zabiło, poprzedni właściciel wlewał Mobil 0W40, może to było przyczyną.

Jaki tłumiczek sportowy do 80tki ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 12:41 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.

Jankes1614
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 08 maja 2016, 01:16
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Jankes1614 » 25 sie 2016, 00:25

Świetna Audiczka ;-) w moimi abk tez przy identycznym przebiegu panewki mi stanęły ;-) ogólnie jakie plany na autko ? piwoa80

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1899
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 sie 2016, 21:04

Poszukaj w katalogu RM Motors - napisz do nich jaki Ci wizualnie pasuje i do jakiego auta. Dobiorą Ci i zrobią tak jak chcesz (pod względem akustyki). A jak chcesz mieć głośniej na weekend a ciszej na co dzień to zamów z wylotem 70mm + silencer :-)
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ

Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 sie 2016, 22:58

W planach mam utrzymać ją w stanie takim jakim jest, dodać jakieś bogatsze wyposażenie :) Audi już nie jest na sprzedaż okok
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 12:42 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1989
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 26 sie 2016, 08:58

Ja bym te ledy wywalił,z tanich modów to koła możesz wypolerować będą super wyglądać cwaniak_

Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 31 sie 2016, 23:09

LEDy to akurat są Philips - dobrze świecą a więc zostają :) Myślałem nad polerką ale pewnie zaraz komuś "wpadną w oko" :D

Motor siedzi już pod maską, pracuje dużo ciszej muza_ Jeszcze jest problem z dziurą przy 3500RPM, pewnie przepustnica niedomaga.

[ Dodano: 2016-08-28, 21:35 ]
:arrow: Dzisiaj z racji, że nudziło mi się zacząłem demontaż zatartego motoru. Tak jak przypuszczałem strzeliła a raczej zniknęła :-D panewka korbowodowa. Jednostka pójdzie w skrzynki na części ( przyda się ) nie opłaca się jej remontować.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2016-08-30, 00:16 ]
:arrow: Babka została wskrzeszona :) Ale ten silnik cichutko mruczy okok

Obrazek

[ Dodano: 2016-08-31, 23:09 ]
:arrow: Dzisiaj zakupiłem:

- Osłonę przegubu zewnętrznego oraz wewnętrznego
- Łączniki stabilizatora Lemforder
- Osłona przekładni Lemforder
- Olej Mobil 2000 10W40 1L na ew. dolewki


Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2020, 23:36 przez xRead, łącznie zmieniany 5 razy.

KubaAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2016, 23:56

Post autor: KubaAudi » 01 wrz 2016, 04:02

Super , nasze audiczki są nieśmiertelne , przejeźdzą wszystkie lambo i porszaki ;D

[ Dodano: 2016-09-01, 04:02 ]
bloku pisze:Poszukaj w katalogu RM Motors - napisz do nich jaki Ci wizualnie pasuje i do jakiego auta. Dobiorą Ci i zrobią tak jak chcesz (pod względem akustyki). A jak chcesz mieć głośniej na weekend a ciszej na co dzień to zamów z wylotem 70mm + silencer :-)
Hehe ostatnio widziałem jak koleś w audi przepustnice zamontował w 3/4 przelotu i jak chciał żeby było głośno to ją otwierał. Myślałem że padnę.

Online
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 333
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 17 wrz 2016, 18:22

Jestem już tego pewien, że lepszego samochodu nie będę mieć już NIGDY W ŻYCIU ! Najchętniej bym kupił drugą na zapas haha

[ Dodano: 2016-09-08, 22:55 ]
:arrow: A więc tak 80tka śmigało aż miło :) Ostatnimi czasami zrobiono

- Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju, chłodniczki oleju
- Nowy czujnik ciśnienia oleju 1.8bar ( stary przeciekał ) marki Febi
- Łączniki stabilizatora Lemforder ( w końcu nastała cisza :D )



:arrow: Kilka zdjęć
[center]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[/center]


[ Dodano: 2016-09-16, 12:23 ]
- Wymiana osłon przegubu zewnętrznego i wewnętrznego ( osłony Lobro )
Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Nowy tłumik końcowy oraz środkowy

Obrazek

:arrow: Nowy przekaźnik 30 z ASO ( wcześniej był jakiś Kracker a tu ma być wszystko najlepsze )

Obrazek


:arrow: No i wisienka na torcie :) Zrobiłem naklejkę forumową o większych rozmiarach :-D

Obrazek

[ Dodano: 2016-09-17, 18:22 ]
:arrow: Dzisiaj zabrałem się za wymianę sondy lambdy na dedykowaną BOSCH ( kupione w wersji bez katalizatora ). Poprzednia pracowała w zakresie 0,42V - 0,55V, obecna od 0,11V - 0,96V

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2020, 23:39 przez xRead, łącznie zmieniany 7 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce