Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 10 cze 2012, 11:18

slawek88yo, srednio 200ml na element.

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 19 cze 2012, 22:07

Witam wszystkim prosze o rade , natomiast zrobily mi sie odpryski na nadkolu i mam pytanie do was -to miejsce zostalo oczyszczone zaszpachlowane ale zapomnialem dodac ze nie bylo podkladu i po zamalowanie wyszly odpryski wokół tego szpachlu ma pytanie jak to zrobic zeby bylo dobrze i czy podklad moze byc stosowany akrylowy jak ktos moze niech mi pomoze z gory dziekuje ......

[ Dodano: 2012-06-19, 22:10 ]
zapomnialem dodac czy podklad tez szlifuje sie jak tak jaki papierem wogole to prosze o kakret jestem początkującym dlatego fachowo nie pisze pozdrawiam,,
Piotr

abramov

Post autor: abramov » 02 lip 2012, 17:48

:-/ było już na forum.
TU

markos81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 lis 2011, 13:22
Lokalizacja: Będzin/Śląsk

Post autor: markos81 » 08 sie 2012, 10:48

Witka...!!!

Chciałbym całkowicie zmienić kolor mojego Avanta obecnie mam taki szaro grafitowy a chciałbym go wymalować na jakiś fajny odcień białego... obecna powłoka lakiernicza jest już styrana czasem... posiadam kompresor taki 26l wystarczy na malowanie poszczególnych elementów czy trzeba jednak załatwić większy... nie ma pośpiechu ale chciałbym to sam ogarnac

dajcie jakąś rade lub wypowiedź na ten temat
Obrazek

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 08 sie 2012, 16:26

Kompresorem 26l pomalujesz tylko małe elementy i to z dużą wprawą.
Turbo żyje turbo pije :)

markos81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 lis 2011, 13:22
Lokalizacja: Będzin/Śląsk

Post autor: markos81 » 18 sie 2012, 13:10

Tak więc nie ma się brać za lakierowanie całości chyba ze element po elemencie... a to juz strata czasu. Musze załatwić sobie kompresor i jakies większe lokum i zrobić go do ładu
Obrazek

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 14 mar 2015, 13:10

Witam, mam pytanko ale troszkę z innej strony a mianowicie czy miał ktoś styczność z podkładami akryl/epoksyd firmy IVAT COLOR?? ;-)
Moje audi 80 ;)

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-t ... htm#746236

-Na sprzedaż części do audi 80 b3

Awatar użytkownika
jankopolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2015, 13:32
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jankopolo » 17 paź 2015, 20:33

Super poradnik :mrgreen:
Żyj każdym dniem !!!

Mercaud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 gru 2016, 23:34
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mercaud » 06 kwie 2017, 20:38

Witajcie poradnik bardzo dobry jednak od teorii do praktyki długa droga bez paru pomyłek i nabrania wprawy to tak może 4 autko wyjdzie git te 3 to nauka i wychodzą po drodze różne niespodzianki, powodzenia nikt nikomu nie zabrania tylko szkoda materiału.
OOOO władca pierścieni

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 23 sie 2017, 23:07

Poradnik troche kijowy, bo bez zabezpieczenia podkładem epoksydowym rdza wyjdzie bardzo szybko. Brunoxa też odradzam bo to syf który nie działa. Polecam obejrzeć na yt test brunox epoxy vs app r stop.
Ten drugi środek sam używam i polecam.

przemek24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 paź 2017, 20:36

Rysy na masce

Post autor: przemek24 » 13 gru 2017, 15:11

Witam panowie ,jakiś debil przejechał mi czyms po masce i jest dość duza rysa na pół maski.Polecicie jakies warianty aby to pomalować.

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 13 gru 2017, 22:04

Patrząc na pytanie to lakiernictwem raczej się nie zajmujesz więc polecam udać się z tym do fachowca w tej dziedzinie.
Oceni czy rysa jest do spolerowania (długośc "na pół maski" nie jest tu żadnym wyznacznikiem).
Jeśli będzie trzeba lakierować a cena za usługę będzie dla Ciebie za wysoka (wszak za maskę trzeba przeważnie wyłożyć trochę więcej niż za pozostałe elementy) pozostaje opcja kupna używki w stanie dla Ciebie akceptowalnym o takim samym kolorze (czyt. o tym samym kodzie koloru i podobnym kolorze).
Oczywiście kupno na odległość nie wchodzi w rachubę.

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Re: [Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik

Post autor: cyssiek » 17 cze 2021, 08:57

Mili Panowie, pozwolę sobie troszkę kopnąć temat do przodu
albowiem zdarzyło się że od kilku miesięcy pracuję w zakładzie blacharsko-lakierniczym i.. Nie ma nic gorszego niż poprawianie po domorosłych lakiernikach/kiepskich 'profesjonalnych' lakiernikach.
Zupełnie szczerze, po pół roku pracy nawet nie dotknąłem pistoletu, praca jest b trudna, b dokładna i trzeba wiedzieć ogromną ilość rzeczy. Naprawdę odradzam DIY w tym przypadku.. A dlaczego to jest bardzo drogie? (np 500 zł za zderzak). Np. trzeba bardzo porządnie zmatować element przed lakierowaniem - mówiąc 'bardzo porządnie' mam na myśli bardzo, bardzo porządnie. Jeżeli zostawiamy błyszczącą krawędź to potencjalnie tam lakier po prostu odpadnie, za rok, dwa - ale trzymał się nie będzie. Samo matowanie skomplikowanego zderzaka to i 5 godzin bywało.. Szpachlowanie wymaga umiejętności również, nie tyle co samego kładzenia co późniejszego wyprowadzenia na gładko. Zachowanie płaszczyzn i kształtów wymaga również dużo doświadczenia. Nawet, chłopy, marka papieru ściernego jest krytycznie ważna. Okazuje się że np. p 2500 od róznych marek to nie to samo... zdradzę że SIA robi bardzo dobre - ale szybko się zużywają. }
Później trzeba po samym lakierowaniu wyprowadzić pryszcze (bez DOBREJ komory nieuniknione) i je spolerować co.. też wymaga precyzji, uwagi i wprawy bo łatwo zrujnować nowo położony lakier. Technika polerowania świeżego lakieru to też zupełnie inna para kaloszy - jest bardzo miękki i podatny na przepalenia.

Pomyślałem że się podzielę bo to jest wiedza tajemna. Kilka słów z praktyki, podpatrzone u człowieka który fach ma w rękach dłużej niż niejeden z nas żyje ;)

Pozdrawiam!
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: [Wszystkie]LAKIEROWANIE - miniporadnik

Post autor: Ven0n » 20 cze 2021, 01:55

Przydałaby się wiedza jeszcze jakimi sprayami dokładnie nie można lakierować a jakimi można. Jak robić zaprawki na odpryskach 1-3mm2 bez wyjeżdzania z tym na cały element.
Wstępnie mam zaplanowaną amatorsko-prymitywną naprawę, do tego mam możliwość obecnie zastosowania dobrze kryjącego dwu-składnikowego podkładu przemysłowego(Pędzlem jeśli można), bazę niestety w puszce spray nabitą w lakierni(50ml odlane osobno na zaprawki punktowe) i klar spray ale 2-komorowy. Pozatym mam możliwość posiadania r-stopa, mike sanders, jakiś podkład reaktywny(Mam znajomego, który zboczył na punkcie usuwania rdzy i konserwowania wszystkiego co mogłoby/lub gnije i pokupował tego typu rzeczy z wysokiej półki).
Czyli środki z wysokiej półki są, tylko kompresora brak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga