Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 08 paź 2009, 21:21

A u mnie wszystko ustało po zmianie kół. Kupiłem nowe koła (felgi aluminiowe + opony) i jak ręką odjął. Wcześniej bił przy hamowaniu ze 120km/h do 80km/h. Teraz hamuje jak nowy. Także kontrolę trzeba zacząć od elementarnych rzeczy, a później szukać gdzie indziej jak nie pomoże.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

kamil762
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: kamil762 » 17 paź 2009, 22:33

witam ponownie wymieniłem równieżi całe koła i dalej nie pomogło a mam jeszcze pytanko bo po wymianie tych kół dodam ze wczesniej miałem alufelgi i załozyłem stalowe zaczeła mi trzec tarcza o ta blaszke która ja osłania co jest tego przyczyna?????pozdrawiam

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 paź 2009, 07:45

kamil762, może masz tarcze skrzywione i dlatego nie pomogło.
A co do tego drugiego to pewnie inna szerokość i ET felgi stalowej. ;-)
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Tomiko9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:57
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: Tomiko9 » 18 paź 2009, 09:00

kamil762-ja też na zimę zakładam zwykłe fele,osłonę zwyczajnie troszkę odegnij do środka auta,skoro wsio inne nie,to pewnie tarcze troszkę przetocz,a i jak jest krzywa choć troszkę to zobaczysz,że klocusie nie równo się ścierają.
Pozdrawiam!

kamil762
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: kamil762 » 18 paź 2009, 14:28

tarcze na samym początku toczyłem a pózniej wymieniłem na nowe i dalej nic nie pomogło az osłona tak zrobiespróbuje ja odgiac pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 18 paź 2009, 15:23

Witam nie czytałem całego tematu, więc może ktoś już o tym pisał. Nie wiem jaki to ma wpływ na hamowanie w b4, bo zawieszenie jest nieco inne niż w b3, ale u mnie odczuwalne było drganie przy hamowaniu (nie za każdym razem) kiedy uszkodzeniu uległ łącznik stabilizatora (na jakiejś dziurze zerwała się podkładka metalowa i miał luzy). Jeśli ktoś nie ma innych pomysłów, może to też warto sprawdzić...

Używane części -> OLX.pl
Moje <quattro>

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 19 paź 2009, 13:32

Jeżeli tarcze proste tulejki nie mają luzów końcówki drążków też to pozostają najprawdopodobniej koła.

skosiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 lut 2007, 17:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: skosiek » 22 paź 2009, 13:46

Odnośnie drżenia kierownicy - mialem to samo rok temu. Samochod przy hamowaniu z ok 120km do 80 wariowal - kierownica drżała jakby miala odpaśc. Moj mechanik wymienil kupe gratów - łacznik stabilizatora i inne pierdoly któych juz sam nie pamietam.Wpierdolilem ok 800pln, Po jakim czasie - krótkim - bylo to samo. Wczesniej wymienilem oba przeguby, felgi i opony zostaly sprawdzone i wykluczone z grona podejrzanych. Pojechalem w koncu do poleconego warsztatu ktory robi tylko zawieszenia w Zielonce - Orzechowski - i stanęlo na wymianie tuleji ramy pomocniczej (cokolwiekj to jest) oraz górnych mocowań amertyzatorów. Przy okazji ustawiono kąty, geometrie i zbieżnośc, ale tu odchyłów nie było. Suma - 1100 pln.
skosiek

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 22 paź 2009, 22:09

Przy mojej nowej starej Audi 80 miałem podobny problem.... Okazało się, że chodzi o sworzeń wahacza... Koszt 52 zł+30 min roboty. Myślę, że wartobyłoby i tam zajrzeć
80tka- typowa kochanka

Andrus89

Post autor: Andrus89 » 11 lis 2009, 16:27

JA natomiast mam taki problem ze zostawiłem samochód u mechanika(wymieniał amorki i przy okazji łożysko) niestety po wyjechaniu od niego zaczęło coś skrzypiec i łomotać w jednym kole i przy hamowaniu tak trzęsie kierownica jakby zaraz miała odlecieć! Co to może być? Zbieżność odpada, tarcze i klocki odpadają bo są nowe, wiec może "mechanik" wsadził stare łożysko albo źle je dopasował?

Awatar użytkownika
Sergiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 05 sie 2008, 18:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sergiusz » 11 lis 2009, 16:43

Andrus89 pisze:u mechanika(
Jedno co moge doradzić to zmiana mechanika. Ja mam takiego mechaniora że tak długo robi zawieche aż wszystko bedzie ok. Nasze cudowne drogi nie oszczedzają aut. Nie wiem czemu wykluczasz zbieżność? Jeśli pseudo mechanik "pożyczył" sobie np.wahacz to radziłbym zrobić geo.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 11 lis 2009, 17:42

Andrus89 pisze:źle je dopasował
z własnego doświadczenia wiem że może być też jak mówisz. Swojego czasu szukałem koła na polu jak mechanik osadził mi nowe łożysko. . . i popieram Sergiusz'a, wymień mechanika

Andrus89

Post autor: Andrus89 » 12 lis 2009, 09:52

Zbieżność odpada bo jak puszczam kierownice przy 80-100 km/h nie ściąga mnie na boki(a poza tym "mechanik" niby ustawił). A co do mechanika to po czymś takim na pewno go zmienię, oby tylko mi zrobił samochód. Dzisiaj jadę na stacje diagnostyczna wiec powinno wyjść szydło z worka :-D

Awatar użytkownika
Tomiko9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 20 lip 2009, 17:57
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: Tomiko9 » 12 lis 2009, 10:05

Andrus89 pisze:Zbieżność odpada bo jak puszczam kierownice przy 80-100 km/h nie ściąga mnie na boki(a poza tym "mechanik" niby ustawił). A co do mechanika to po czymś takim na pewno go zmienię, oby tylko mi zrobił samochód. Dzisiaj jadę na stacje diagnostyczna wiec powinno wyjść szydło z worka :-D
Jarek-niech Ci na stacji poluzują u góry nakrętkę 22 i sprawdzą czy masz tą pod spodem dokręconą,jak nie to niech Ci dokręcą ją przecinakiem lub dużym płaskim śrubokrętem i zakręcą tą 22 ;-) ja tak miałem poluzowaną i stukało...
Pozdrawiam!

rumba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 lis 2009, 19:21
Lokalizacja: WKZ

Post autor: rumba » 17 lis 2009, 00:35

Witam mam problem podobny do opisanych przypadków wyżej a dokładniej strasznie trzęsie przodem samochodu przy hamowaniu nawet odczuwam na desce rozdzielczej dodatkowo dochodzą wibracje na kierownicy oraz wibracje na pedale hamulca ktoś coś może poradzić?? bo niedługo zamierzam się zabrać za to ale nie wiem od czego zacząć,

pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga