Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 17 lis 2009, 06:00

Felgi,opony,klocki,później tarcze jak to nie pomoże to piasta jest krzywa.
J a tak miałem należy pamiętać że przy wymianie piasty trzeba wymienić łożysko,mówię to na podstawie własnego doświadczenia.

Awatar użytkownika
dejaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:23

Post autor: dejaq » 07 lip 2010, 14:41

Witam po dłuższej przerwie. Pół roku temu zmieniłem poczciwą 80ke na passata B5 więc teraz rzadziej tu zaglądam (ale zaglądam bo uważam to forum za jedno z najlepszych). Ale wróćmy do tematu. Zanim sprzedałem moją 80ke odkryłem niechcący co było przyczyną wibracji i stuków. Otóż zapieczona śruba mocująca koła. Jakiś syf się tam zebrał i okazuje się że nawet jak mi goście pneumatykiem koła przykręcali to te koła (a raczej koło) tak naprawdę nie było przykręcone odpowiednio - wpadało w wibracje przy różnych prędkościach i stukało przy ruszaniu. Wyczyściłem śruby drucianką, posmarowałem smarem i problem nagle znikł. A odkryłem to w ten sposób że po odkręceniu koła nie mogłem w żaden sposób wkręcić 2ch śrub... Może komuś to pomoże :-)
Jak chcesz mieć coś zrobione dobrze to zrób to sam...

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 20 paź 2015, 15:49

Witam, odświeżę temat, mam problem tego cholernego trzepania kierownicą przy hamowaniu, ostatnio zajrzałem do zawieszenia tulejki zmienione amortyzatory zmienione reszta jest wporządku, a drżenie kierownicy jest na zasadzie takiej że jadąc w okolicach 130-140 wyhamuje do setki to kierownica nie drgnie, natomiast od 100 do 40 nasilają się drgania wraz z mniejszą prędkością, już koła przerzucałem, z przodu na tył, komplet zimowych na stalówkach założyłem i to samo, już nie mam siły i pomysłów co moze być nie tak?
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 paź 2015, 17:51

Siemano! Też miałem kiedyś podobny problem...Zlikwidowałem go zupełnie przypadkiem po zmianie tarcz i klocków z tyłu. Tarcze jeszcze ori były :shock:

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 20 paź 2015, 18:17

Tak jak przedmówca wyjaśnił częstą przyczyną drżenia kierownicy są:
- źle wyważone koła
- krzywe tarcze
- luzy na maglownicy lub drążkach kierowniczych.
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi) + Ecu +Soft by Kostrz+Wtryski 216+Wolna odma;

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 20 paź 2015, 18:31

Podciągne troszkę na maglownicy i zobaczymy, czy coś się zmieni, a jutro polece wyważyć koła
Tarcze i klocki z tyłu zmieniałem niedawno :) Brembo+ferodo, zaciski, prowadnice wszystko ładnie pracuje przesmarowane, przód również był odświeżany :) na przodzie siedzą Zimmermanny i klocki Ate, Heble ogólnie mam takie jak powinny być tylko dobija mnie to drżenie im mniejsza prędkość tym bardziej telepie..
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 20 paź 2015, 18:36

Nowe tarcze nawet
MarcinexB4 pisze:na przodzie siedzą Zimmermanny
nie znaczy że nie są krzywe, chociaż u mnie zimmermanny zawsze się sprawdzały, jeżeli nie tarcza to sprawdź gałki kierownicze wraz z dolnym sworzniem na wahaczu.
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi) + Ecu +Soft by Kostrz+Wtryski 216+Wolna odma;

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 paź 2015, 18:38

Ja bym obstawiał na tarcze. Jeśli chodzi o wyważenie kół i luzy na drążkach czy w ogóle w układzie kierowniczym to byłoby wyczuwalne w czasie jazdy już np przy 80 czy 100. Jak zmieniałem z 15 na 16 to tak miałem. Gość od którego wziąłem koła wyważał je na brudnych felach. Były strasznie ubłocone jak po offroadzie ;-) . Ja przed założeniem umyłem felgi aż miło i zonk :-/ Musiałem i tak jechać na wyważenie bo przy 80 już biło kierą :-/ Okazało się, że odważników połowa wystarczyła ;-) W życiu takich prostych felg używanych nie widziałem :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2015, 18:40

MarcinexB4, czy telepie jak hamujesz w miarę delikatnie? czy też telepie jak hamujesz dość mocno albo nawet bardzo mocno? czy pierwszych kilka hamowań jest oki(znaczy zimne hamulce) czy też telepie?
MarcinexB4 pisze:Podciągne troszkę na maglownicy
a co tu można podciągnąć :?: bo jakoś nie kumam
WRC is for boys.
Group B was for men.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 paź 2015, 19:04

To jeśli heble i koła ok można jeszcze sprawdzić mocowanie drążków do magla. A konkretnie czy śruby dobrze dokręcone i czy na tulejkach przy drążkach nie ma luzu. Ewentualnie inny trop to krzywa piasta. Może mieć odchyłkę którą gołym okiem się nie zobaczy. Tematy o tym były...Trzeba poszukać ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 20 paź 2015, 19:15

PieterB pisze:MarcinexB4, czy telepie jak hamujesz w miarę delikatnie? czy też telepie jak hamujesz dość mocno albo nawet bardzo mocno? czy pierwszych kilka hamowań jest oki(znaczy zimne hamulce) czy też telepie?
MarcinexB4 pisze:Podciągne troszkę na maglownicy
a co tu można podciągnąć :?: bo jakoś nie kumam
Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie, a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy nie :)
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 paź 2015, 19:20

Tą śrubką to się luz na kierze likwiduje, ale jak za mocno przykręcisz to może kiera sama nie odbijać potem ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2015, 20:41

MarcinexB4 pisze:a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy nie :)
a można fotkę prosić, bo u mnie właśnie taki jakby delkitny luz słychać z okolic maglownicy ale śrubki żadnej tam nie widziałem albo źle patrzyłem
MarcinexB4 pisze:Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie,
hmm, to chyba jednak nie to co u mnie było powodem telepania
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 paź 2015, 23:19

Prowadnice w jarzmach płynnie pracują :?:

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 21 paź 2015, 19:07

Krzysiek 84 pisze:Prowadnice w jarzmach płynnie pracują :?:
Wszystko przesmarowane pracuje tak jak trzeba, dzisiaj poleciałem do innej wulkanizacji, to chłopak mi pokazał że jedną felgę mam krzywą i być może przez to się dzieje, a na drugim kole opona trochę na bok skakała, wyważył mi i jest róźnica bo trochę mniej telepie.
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga