Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 paź 2015, 02:21

PieterB pisze:
MarcinexB4 pisze:a na maglownicy jest ta śrubka pod serwem i troche podkręciłem, nie wiem czy coś pomoże czy nie :)
a można fotkę prosić, bo u mnie właśnie taki jakby delkitny luz słychać z okolic maglownicy ale śrubki żadnej tam nie widziałem albo źle patrzyłem
MarcinexB4 pisze:Na zimnych hamulcach, po nocy tak jak rano lecę do pracy to sytuacja się nie zmienia tak samo telepie, no i jak delikatnie przycisne to czuć delikatnie telepanie,
hmm, to chyba jednak nie to co u mnie było powodem telepania
pieterb pomacaj pod serwem na maglownicy wyczujesz na środku śrube 10mm

wacha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 01 mar 2010, 15:27

Post autor: wacha » 26 paź 2015, 06:22

Witam, Jeżeli chodzi o telepanie kierownicą przy przyhamowywaniu, to w pierwszej kolejności proponuję przetoczyć przednie tarcze u ogarniętego tokarza. Koszt ok 15zł/szt.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 27 paź 2015, 19:44

Witam, sprawa się wyjaśniła tarcze przetoczyłem, wymieniłem prawą zwrotnice, bo piasta bicie miała i kierownica ani drgnie przy hamowaniu aż miło jechać <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 27 paź 2015, 22:02

W moim przypadku pomogła wymiana klocków hamulcowych. Kilka lat temu miałem założony komplet ate tarcze i klocki na przedzie i tyle. kiedy nadszedł czas na wymiane przednich klocków założyłem klocki fomar - owskie(takie akurat miałem pod reką). Wszystko było ok dopóki nie trzeba było dłużej hamować. Przy dłuższym hamowaniu okropnie wyło i telepotało autem, być może od rozgrzewających się hamulców. Ale to nie była jazda więc kupiłem klocki ate i po problemie. W moim poprzednim aucie miałem identyczny przypadek więc przekonałem się jak ważny jest dobór części zamiennych. Poza tym widać, że przyczyn telepania przy hamowaniu może być wiele.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 paź 2015, 12:58

weronika30, pewnie ma, jak większość sklepów bo to podstawa. Polecam lemforda
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2015, 15:24

Zapytaj u Siebie w najbliższym sklepie motoryzacyjnym. Tuleje wahacza lemmforder są po 15-16 zł za sztuke.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 22 lis 2015, 12:59

Witam, nie wiem czy to jest jakiś problem z hamulcami, ale ostatnio poleciałem z przyczepką po węgiel i naładowałem około 500kg na przyczepkę no i sęk w tym że tak jakbym wcale hamulców nie miał, cisnąłem w pedał to taki gumowaty był, natomiast bez obciążenia jak normalnie jeżdżę to na dotyk czuć prawie jak samochód zwalnia, pompa hamulcowa nowa, tarcze klocki przód tył nowe, pozostało by tylko serwo?
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 07 sty 2018, 23:55

Odgrzeje temacik :)

Posiadam tarcze wentylowane 256mm Fremax po ok. 3000km nastąpiło bicie na kierownicy przy hamowaniu. Sprawdzałem czujnikiem zegarowym to bicie na jednej i drugiej tarczy wynosi 0,04mm czy to może powodować drgania ? Czy ten 0,04mm mieści nie powinno byc wyczuwalne przy delikatnym hamowaniu ?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2018, 08:11

xRead, nie znam tego aż tak dobrze ale wydaje mi się że ten wynik jest dopuszczalny o ile pomiar wykonany prawidłowo. Inna sprawa że ten pomiar pewnie na zimnym robiłem ale pytanie czy taki sam będzie na gorącym bo podejrzewam że nie.
Już pisałem to kilkanaście razy: sprawdź czy bicie też masz przy pierwszych kilku hamowaniach nim tarcza się nagrzeje do temp pracy czy dopiero jak się nagrzeje.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 sty 2018, 08:40

wyniki dopuszczalne , pomiar wykonywany 1cm od brzegu tarczy oraz piasty

piasta 0,02
tarcza 0,05

czyli twoje 0,04 na tarczy mieści się w normie , sugeruje zacząć od wulkanizacji , a jak to nie przyniesie rezultatu to szukaj dalej
jarowlkp

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 08 sty 2018, 16:15

Zimowe czy letnie tak samo, zauważyłem ze po rozgrzaniu bardziej bije a ledwo wyczuwalnie na zimnych

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2018, 16:19

xRead, a tył hamuje dobrze? nie masz nurkowania przodu auta?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 sty 2018, 20:00

Nie wiem po co się zastanawiacie jak to wina tarcz, " puchną"
xRead pisze:zauważyłem ze po rozgrzaniu bardziej bije a ledwo wyczuwalnie na zimnych
Wiec pomiary są bez sensu bo puchnięcie nie odzwierciedla tego. A ja zadam tylko takie małe pytanie czy jak już jedziesz wolno i hamujesz czyli przy końcu nie czujesz jak ci auto zwalnia i przyspiesza?

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 08 sty 2018, 22:23

Chyba tego nie czuć, najbardziej czuć jak zjeżdżam z wiaduktu i delikatnie hamuje

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 sty 2018, 22:49

Najszybciej to podnieś koło i kręć nim a druga osoba niech delikatnie hamuje i sprawdź czy wyczuwasz że kręcąc raz jest mocniejszy a raz słabszy hamulec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga