Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 V6] Jak zamontować duże tarcze

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 lut 2013, 10:44

Ma ktoś z forum zrobione adaptery do zacisków G60 i większą tarczę niż 276mm? Chętnie bym podejrzał taki zestaw ;)
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 08 lut 2013, 11:55

brabus124 pisze:Ma ktoś z forum zrobione adaptery do zacisków G60 i większą tarczę niż 276mm? Chętnie bym podejrzał taki zestaw ;)

jeśli chodzi o dwu tłoczkowe zaciski to adapter Ci nie potrzebny a co do tarczy to na te zaciski możesz 280mm tarcze założyć ;-)
Mój zetorek - 0.216, gwint K&W, Aluett Turbo 4x8J 17", Porsche 2x8.5J 2x10J 19",RS4 4x8,5 18", 122kuca 322Nm, Bi-xenon
https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t36449.htm


DIESEL MUSI DYMIĆ!!!

Seat Ibiza FR 6l 1.9TDI BLT-GTB22-235kuca/420momentu, heble prosie

Audi S4 B6 :-D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lut 2013, 11:58

Jak również stosowanie wiekszej tarczy do tego zacisku jest bezsensowne, bo on wiekszego klocka nie przyjmie.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 08 lut 2013, 12:53

karolas123 pisze:Jak również stosowanie wiekszej tarczy do tego zacisku jest bezsensowne, bo on wiekszego klocka nie przyjmie.
Ale przyjmuje tarcze od Foki Rs czyli 305mm i już lepiej działa.

Ps sam szukam takich adapterów. Pod właśnie takie tarcze.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lut 2013, 13:11

Moja wypowiedz dotyczyła zacisku bez adapterów. Również nie sadze by klocek od zacisku g60 miał wieksza powierzchnie styku z tarczą 305 niz 280 czy tam 276. Chyba ze znajdziesz jakiś custom klocek.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 08 lut 2013, 13:29

ALe wieksza średnica tarczy poprawia siłę hamowania i efektywność. Klocka większego się nie włoży. Ale pozwoli zostać przy kole min 16cali i rozstawie 4x108.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lut 2013, 15:28

Możesz mi powiedzieć w jaki sposób to się dzieje? Bo uważam, że jeśli przy tarczy 280 i 276 cały klocek pracuje na tarczy, to powierzchnia cierna jaka bedzie dziłać na tarcze 305 bedzie dokładnie taka sama z tym samym klockiem jak na mniejszych tarczach. Bedzie jedynie zostawać nieuzywany kawałek tarczy, pewnie od piasty i na zewnatrz. Jedyny plus jaki moze z tego wynikać to wieksza pojemność cieplna tarczy jak i wieksza powierzchnia pozwalająca to ciepło wypromieniować. Minusem jest wieksza masa nieresorowana na osi, co juz daje sie odczuwać.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 08 lut 2013, 15:53

1. przy tarczy 280 mm klocek z zaciskiem g60 nie pracuje cała powierzchnią. Zostaje jakieś 5mm od strony piasty.
2. zgadza się powierzchnia cierna klocka po tarczy będzie identyczna.
3.Tak zgadza się wieksza pojemność cieplna pozwoli na dłuższe hamowanie na granicy temp.
4. Różnica będzie niezauważalna w eksploatacji inne niż torowa.


5 Zapomniałeś o istotnej sprawie. Wieksza średnica tarczy wymusza odsunięcie zacisku,Co również zmienia dźwignie czyli siłę z jaką działą tarcza z zaciskiem na piaste czyli koło.
Może mało jasno ale działa.

Pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 08 lut 2013, 17:08

Kto bawił się gramofonem, albo co lepiej deckami djskimi, wie, że dotykając palcem bliżej środka płyty bardziej rozgrzewa opuszek palca, niż dotykając tej samej płyty przy jej zewnętrznej krawędzi.

Nagrywając płytę w nagrywarce cd/dvd obroty krążka mogą być wyższe, gdy laser jest bliżej krawędzi zewnętrznej.

Na moje rozumowanie to ma takie same odniesienie w hamulcach. Poza tym wizualnie większa tarcza cieszy oko ;-)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 08 lut 2013, 17:31

Na moje rozumowanie to ma takie same odniesienie w hamulcach. Poza tym wizualnie większa tarcza cieszy oko
_________________
Słusznie bo to fizyka i nadal zasada dźwigni. Ale fajne porównanie dałeś <ok>
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lut 2013, 17:49

Jest w tym nieco racji, jednak do duzowozu całkowicie bez sensu, bo koszta wykonania dobrych adapterów sa wysokie, a g60 ogarniaja dupowoz. Jeśli juz to szukać czegoś na 4 tłoczkach i dopiero sie zabierać.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 08 lut 2013, 18:09

Jeśli miałbym się bawić żeby wsadzić tarcze 305 do g60 to wolałbym już jakąś naprawdę dobrą tarcze np z EBC w ori rozmiarze gdzie mam pewność że pasi wsio bez przerabiania a przy 305 po pierwsze adapter a po drugie trzeba toczyć samą tarcze pod osadzenie.
Jak kolega wyżej napisał jak już się bawić to z 4 tłoczkowymi zaciskami ;-)
Mój zetorek - 0.216, gwint K&W, Aluett Turbo 4x8J 17", Porsche 2x8.5J 2x10J 19",RS4 4x8,5 18", 122kuca 322Nm, Bi-xenon
https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t36449.htm


DIESEL MUSI DYMIĆ!!!

Seat Ibiza FR 6l 1.9TDI BLT-GTB22-235kuca/420momentu, heble prosie

Audi S4 B6 :-D

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 09 lut 2013, 01:18

Problem polega na felgach . Po co rzeżbić na 4x108 ?? Od razy 5 śrub i max tarcze i 4 tłoczek z alfy. Fajny hebel . tylko chyba minimum 17 cali pasuje.

No i co w tedy zimą?? zmiana hebli na mniejsze?? Żeby weszła 15 tka?? lub 16 cali??
karolas123 pisze: a g60 ogarniaja dupowoz.
Sorry ale przy jakim silniku?? Lub mocy?? Do stania w korkach dają rade lub przy powolnym cruisingu :lol:

Audi niestety ma słabe hamulce.

Ja szukam rozsądnego rozwiązania u siebie. Ma zostać 4x108 i min 16 cali na zimę,innej opcji nie ma. Avant niestety służy do jazdy a nie do oglądania.
Na razie jakoś jedzie ale nie hamuje bo 3 hamowanie z 200km/h kończy się świeceniem wszystkich tarcz :mrgreen:
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 lut 2013, 12:17

Przy kazdym silniku. Jak traktujesz hamulce, na tak długo Ci wystarczaja. Istnieją sposoby agresywnej jazdy nie koniecznie piłując hamulce przez cały odcinek. Poza tym o czym my mowimy. Dupowóz nie słuzy do scigania.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 lut 2013, 20:12

Macie rację, nie za bardzo opłaca się rzeźbić adapter do G60 tylko od razu iść w 4 tłoczki + adapter. A że nie mam zamiaru jeździć zimą na 16tkach to zostaję przy ori. G60 i niestety tarczy 280mm (która ma mniejszą powierzchnię cierną). A Co myślicie o tym żeby dać na tył jarzmo od Audi Allroad i tarczę 256mm ? nie wiem czy będzie pasować te jarzmo ale ja mam teraz założone jarzmo od V8 i tarczę wentylowaną 270mm na ori. zacisku (w planie mam założenie Girling 43) :-)
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga