Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] korektor siły hamowania

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 13 kwie 2012, 18:33

Patrząc na rysunek powinieneś zmniejszyć przerwę miedzy śruba a sprężyną (to co na czerwono zaznaczone)

Pedał hamulca łapie wysoko ?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 13 kwie 2012, 20:18

Korektor siły hamowania jest zdaje się dla B3 i B4 nieco inną konstrukcją. Również np. B3 ma go w dwóch wersjach -dla "normalnych" i dla quattro.
Jak wiecie służy on do sterowania ciśnieniem hamulców tylnych w kontekście wzrostu obciążenia tylnej osi. Siada teściowa -ciśnienie podawane poprzez korektor wzrasta, zwiększa się siła hamowania dla tylnej osi. Ponieważ oś jest mocniej dociążona ABS później zaingeruje, bo poprzez dociążenie wzrosła przyczepność i można skorzystać z hamulców tylnych mocniej -później zerwą przyczepność niż gdyby...
....dochodzę do regulacji....
....teściowej nie było, a ciśnienie wzrosło. Wówczas koła szybciej by złapały i albo wpadłyby w ślizg, albo interweniowałby maestro ABS.

Odczyt obciążenia tylnej osi realizowany jest poprzez sprężynę, której rozciągnięcie w przykładowo B3 wzrasta wraz z dokładaniem na tył teściowych i ich niezbędnych sakw z fatałaszkami. Słowem wzrost obciążenia naciąga mocniej sprężynę, ta zaś wciska mocniej "cyngielki" zaworków korektora i podaje on więcej ciśnienia na zaciski.

Teraz w tym konkretnym przypadku należy naciągnąć wstępnie sprężynę nieco mocniej i już na "dzień dobry kumie" dodamy więcej ciśnienia na tył. Po co? A to już jak ktoś uważa.

Czyli mocowanie sprężyny przy belce(b3) cofamy ku...no tak -ku tyłowi autka i napinamy sprężynę.

Jeżeli nie wiemy napiąć, czy poluzować(bo nie dam głowy jak jest w innych autach) wystarczy zaobserwować czy po dociążeniu tyłu auta sprężyna się napina, czy luzuje i odpowiednio dopasować działania.
Zasadniczo w Audi o jakich tu mówimy jeżeli dobrze pamiętam mamy do czynienia zawsze z napinającą się pod obciążeniem sprężyną.

Korektor zaś klasyczny do B3 jest jak najbardziej rozbieralny, można próbować dobrać uszczelnienia, są tam dwa tłoczki sterujące -po jednym na każde koło tylne. Mogą się zapiec, nie ma znaczenia, że powinny się ruszać przy każdym wciśnięciu pedału hamulca. Tłoczki w zaciskach też się niby powinny zawsze poruszać. A jak to w życiu bywa chyba wiemy.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 kwie 2012, 23:41

A były b2 z korektorem i bez tak etka widzi nie pamiętam jak to było w b3/b4. Dlatego u mnie korektor wyleciał bo obciążenia na tylnej kanapie nie będzie bo jej nie ma :-P

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 kwie 2012, 07:21

skoti pisze:bo obciążenia na tylnej kanapie nie będzie bo jej nie ma
Bagażnika też nie ma? ;-)
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 14 kwie 2012, 11:07

Etka widzi b2 z tego roku z korektorem i bez czyli co jedne miały bagażnik a drugie nie? :-D

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 kwie 2012, 17:10

Jak tam uważasz, niemniej osobiście jak mam coś uszkodzone z hamulcowego układu to naprawiam to, nie wywalam :-P
Tak zrobiłem niedawno po zakupie 90ki -kompletna rozbiórka całego układu, panewkowanie "zamarzniętych" dźwigienek ręcznego w zaciskach(dałem panewki z nierdzewki), komplety naprawcze no i właśnie korektor.
Udupczył ktoś śrubę mocującą dźwignię. Masakra -zostało im kawałek w środku, a materiał jak szkło twardy. Naniszczone wierteł. gwintownik ale działa.
Jakby nie tumany co gmerały wcześniej to sprawa byłaby banalna. A tak to musiałem nawet tłoczki poprawiać, bo osły młotkiem biły(nie umiem powiedzieć po co) i rozklepały :lol:
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 16 kwie 2012, 18:07

tomastepa pisze:Patrząc na rysunek powinieneś zmniejszyć przerwę miedzy śruba a sprężyną (to co na czerwono zaznaczone)

Pedał hamulca łapie wysoko ?
U mnie pedał łapie wysoko, ręczny jest (choć kół nie blokuje podczas jazdy) a tarcze tylne ledwo co zdarte. Jak wyreguluję korektor dam znać.
Jest:
- B4 Cabrio 2,8
- B6 Avant 1,9 AVF + mapa 168KM
było: AUDI 80 B4 1,9 TDI Bosch + chip

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 31 maja 2012, 00:31

Czy korektor może nie puszczać z powrotem? Bo mam taki problem, że grzeje mi się lewe koło. Miesiąc temu wymieniłem tarcze i klocki, prowadnice i gumki. Od wczoraj lewe koło masakrycznie się grzeje. Zdjąłem zacisk, ale tłoczek działa. Kluczem do szlifierki kręciłem tam i z powrotem kilka razy i nie blokował się. Co z tym zrobić? Dodam, że w tym samym czasie jak zaczęło sie koło grzać to w czasie puszczania hamulca słychać z pod auta pisk, jakby coś było zatarte.
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 31 maja 2012, 04:55

Dawidof, Może ręczny nie odbija.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 31 maja 2012, 08:16

Właśnie problem w tym, że wciskam hamulec, puszczam i hamulec trzyma. Zaciągam ręczny, zwalniam i jest OK do następnego wciśnięcia hamulca. Poza tym dzwignie ręcznego można naciskać jednym palcem i zawsze wraca do końca.

[ Dodano: 2012-05-31, 23:53 ]
Sprawdziłem to i okazało się, że piski dochodzą z korektora. Po wcisnieciu pedału na maxa, w korektorze coś piszczało podczas zwalniania hamulca. W ogóle działał on nie w tą stronę co trzeba. Jak wciskałem hamulec, to nie reagował, a przy zwalnianiu hamulca zamykał się i dlatego zacisk trzymał. Podciągnąłem sprężyne na maxa i wkręciłem ta śrube w środku mocniej. Przestało zgrzytać i koło przestało się blokować. Hamulce są ok, ale chyba trzeba będzie odpowietrzyć, bo się głębiej pedał zapada. Na razie jeżdzę ale chyba się ten korektor kończy i nie długo chyba będzie na niego pora...
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 24 cze 2012, 15:28

silnik pisze:
tomastepa pisze:Patrząc na rysunek powinieneś zmniejszyć przerwę miedzy śruba a sprężyną (to co na czerwono zaznaczone)

Pedał hamulca łapie wysoko ?
U mnie pedał łapie wysoko, ręczny jest (choć kół nie blokuje podczas jazdy) a tarcze tylne ledwo co zdarte. Jak wyreguluję korektor dam znać.
i jak tam po regulacji? Tarcze rownomiernie zciera? U mnie po wymianie tarcz i klockow przod jest oki ale tylne tarcze sa tylko lekko przytarte po zewnetrznej stronie...
Mój Avant

SPRZEDANA

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 wrz 2012, 18:42

A w każdej B3 był kolektor? Ja mam z roku 88 i nie mam kolektora jak kupiłem auto to były jeszcze ori przewody hamulcowe i szły tak jak np. w B2 czyli od pompy do tarcz i bębnów.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 25 wrz 2012, 19:39

GerB3 pisze:A w każdej B3 był kolektor? Ja mam z roku 88 i nie mam kolektora jak kupiłem auto to były jeszcze ori przewody hamulcowe i szły tak jak np. w B2 czyli od pompy do tarcz i bębnów.
B2 szły z korektorem i bez

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 25 wrz 2012, 22:27

GerB3 pisze:A w każdej B3 był kolektor?
Nie :-P
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

gieksa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 kwie 2012, 09:50

Post autor: gieksa » 03 sty 2013, 19:07

Mam pytanie wymienilem pompe szczeki cylinderki i dalej peadal hamolca slaby wciskam pedal a on opada i slabe hamulce, jak jest z tym kolektorem silty hamowania? gdzie on sie znajduje? jaki koszt korektora? mam audi 80 b3 pozdrawiam i czekam na info

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga