Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2016, 14:00

Jak blokuje to siłę serwa można wykluczyć, wiec zostaje tył jak Mariusz mówił ale jest jeszcze opcja lipnych opon i słabej przyczepności.

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 13 paź 2016, 12:21

Tak opony kiepskie a niechce zakładac zimy jeszcze ale co moze byc ze pedał hamulca jest gumowya układ odpowietrzony.
rolniksynkol

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 paź 2016, 20:41

Przy sprawnym serwie zawsze będzie gumowaty, najważniejsze by nie wpadał do podłogi tak do połowy to norma.

rolnik synkol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2016, 16:49
Lokalizacja: Odrzykoń

Post autor: rolnik synkol » 30 paź 2016, 15:06

Jest tak ze jak wcisne hamulec to pomału leci w spód do deski :(
rolniksynkol

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 22 sty 2017, 17:50

u mnie bierze super od góry ale i tak bardzo slabe hamulce. obstawiam że to wina pompy hamulcowe. mam z golfa 4 jak nowa. ciekawe czy pasuje. jak tak to i serwo przełoże. w golfie hamulce byly na dotyk igly. wystarczylo 5mm nacisnąć a auto hamowalo. tu to zwalniacze a nie hamulce

Decu1405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 28 wrz 2015, 12:36
Lokalizacja: Solec Kuj.

Post autor: Decu1405 » 23 sty 2017, 13:07

Najlepiej to podjechać na stację diagnostyczną niech sprawdzą hamulce i będzie widać które koło łapie słabiej, albo czy wszystkie są słabe.
Mi od razu pokazało, że lewy tył słabo hamuje i winowajcą był korektor siły hamowania. Wywaliłem go i jest ok, ale nie polecam tej operacji, tylko montaż nowego/używanego korektora.
Podczas hamowanie tylne koła są odciążane i bez korektora będą bardzo łatwo się blokowały powodując efekt jazdy na ręcznym.
Jeżeli na stacji okaże się, że wszystkie koła źle hamują to winy wtedy szukać w pompie/serwie, ewentualnie słabe albo kiepskiej jakości tarcze i klocki. Tarcze mogą być przegrzane takie szkliste i też bedzie lipa z hamowaniem.

OktawiX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lip 2017, 10:05

Post autor: OktawiX » 27 lip 2017, 00:04

Cześć!
Podepnę się pod temat. Mam B4 2.0 ABT 92' i byłem ostatnio na przeglądzie i wyszło, że tylnie hamulce prawie wcale nie hamują. Diagnosta powiedział, że to pewno przewody hamulcowe napuchły czy coś takiego i że do wymiany. I tutaj pytanie które przewody miał na myśli i gdzie sprawdzić jakie dokładnie mam w samochodzie, bo w sklepach jest masa różnych i nie mam pojecia które zamówić ;/ C

Z góry dzięki za pomoc :)

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 27 lip 2017, 08:59

wkręć na najpierw na maxa śrubę regulacji korektora siły hamowania, i sprężynę naciągnij na max , więcej info znajdziesz jak wpiszesz w wyszukiwarke hasło korektor siły hamowania
jarowlkp

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2017, 16:39

A ręczny wogóle działa , może potrzebna będzie regeneracja i płyn hmulcowy przydałoby się wymienić .
Oczywiście sprawdzić te przewody elastyczne czy nie puchną.

shyfx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2011, 00:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shyfx » 16 sie 2017, 11:57

Mam pytanie, odpowietrzałem układ po regeneracji cylinderków i możliwe że zabrakło płynu w zbiorniczku, po dolaniu płynu układ znów odpowietrzony ale hamulec jest miększy jak był przed robotą (wymiana klocków, tarcz + wymiana tylnych cylinderków).
Moje pytanie to czy mogła się zapowietrzyć pompa ABS-u lub coś po drodze ?? jak odpowietrzam przy hamulcach to nie ma powietrza, leci tylko płyn. Wcześniej hamulec łapał od 1/3 wciśnięcia pedału, teraz w połowie a żeby go zatrzymać to pedał w podłogę (dopiero zaskakuje abs) Dodam że podpompywanie nie powoduje że pedał robi się twardszy, cały czas ma taką samą miękkość.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sie 2017, 12:43

shyfx, no na pewno gdzieś powietrze zostało i dopóki nie odpowietrzysz dobrze to tak będzie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 16 sie 2017, 17:02

shyfx pisze:Mam pytanie, odpowietrzałem układ po regeneracji cylinderków i możliwe że zabrakło płynu w zbiorniczku, po dolaniu płynu układ znów odpowietrzony ale hamulec jest miększy jak był przed robotą (wymiana klocków, tarcz + wymiana tylnych cylinderków).
Moje pytanie to czy mogła się zapowietrzyć pompa ABS-u lub coś po drodze ?? jak odpowietrzam przy hamulcach to nie ma powietrza, leci tylko płyn. Wcześniej hamulec łapał od 1/3 wciśnięcia pedału, teraz w połowie a żeby go zatrzymać to pedał w podłogę (dopiero zaskakuje abs) Dodam że podpompywanie nie powoduje że pedał robi się twardszy, cały czas ma taką samą miękkość.
kolego abs i bembny z tylu jakos tego nie widze aby to dobrze dzialalo , odpowietrzasz od kola najblizszego pompy jak masz abs? moze pompa hamulcowa nie domaga
jarowlkp

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2017, 22:15

jarowlkp pisze:kolego abs i bembny z tylu jakos tego nie widze aby to dobrze dzialalo


A widziałeś kiedyś ABS z bembnami??


Jak regenerowałeś tylne zaciski pewnie gdzieś popełniłeś błąd ręczy łapie jak łapał? i drugie pytanie czy na zaciągniętym ręcznym pedał twardy?

shyfx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2011, 00:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shyfx » 17 sie 2017, 09:43

odpowietrzasz od kola najblizszego pompy jak masz abs?
Odpowietrzałem każde koło od najdalszego czyli PT LT PP LP


Ręczny łapie dużo lepiej z racji nowych tarcz i klocków, regeneracja polegała na wymianie tłoczków(były skorodowane) gumek i odpowietrzników , przy zaciągniętym ręcznym hamulec nożny jest tak samo miękki jak bez.

Wczoraj odpowietrzyłem wysprzęglik ale nie było tam powietrza, od razu leciał płyn.

Możliwe żeby pompa nagle straciła 20-30% swojej wydajności ?

Ile wchodzi płynu w układ ? na weekendzie spróbuje jeszcze przetłoczyć nowy płyn przez układ choć już z 1-1,5l tam przelałem :|

Bombelson87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19

Post autor: Bombelson87 » 17 sie 2017, 10:03

Ja tak kiedyś miałem, i problem robił któryś zacisk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga