Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z avant] trzęsienie kierownicy przy hamowaniu -

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 07 maja 2018, 15:17

Zarzuciłem nową pompę Textar i nowy płyn.
Minimalnie trzęsie ale to pewnie teraz już wina przegrzanej tarczy, kolejne tarcze trzeba zarzucić i powinno być OK.
Ogromna poprawa jest z nową pompą.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 08 maja 2018, 14:49

Gieru pisze:Zarzuciłem nową pompę Textar i nowy płyn.
Minimalnie trzęsie ale to pewnie teraz już wina przegrzanej tarczy, kolejne tarcze trzeba zarzucić i powinno być OK.
Ogromna poprawa jest z nową pompą.
Sprawdź jeszcze czy masz przykrecone śruby od jarzma.. Weź kup klej do śrub i poskrecaj....

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 13 maja 2018, 17:45

Tomcionerwus pisze:
Gieru pisze:Zarzuciłem nową pompę Textar i nowy płyn.
Minimalnie trzęsie ale to pewnie teraz już wina przegrzanej tarczy, kolejne tarcze trzeba zarzucić i powinno być OK.
Ogromna poprawa jest z nową pompą.
Sprawdź jeszcze czy masz przykrecone śruby od jarzma.. Weź kup klej do śrub i poskrecaj....
Wszystko poskręcane jak trzeba, tyle razy co było już rozbierane i czyszczone to musi być ok.. mysli_

Po wymianie tarcz tylnych i pompy hamulcowej poprawy siły hamowania brak. Po pewnym czasie zobaczyłem korozje na tylnych tarczach. Odpowietrzyłem więc dokładnie hamulce, poprawy praktycznie brak, jedynie rdza z tylnych tarcz się wytarła. Ręczny działa dobrze, łapie na 3 ząbek.


Jedyne co rzuca się w oczy:
Gdy pedał hamulca jest w dolnym położeniu, przy odpowietrzaniu czy zapalonym silniku BARDZO powoli wraca do swojego górnego położenia, jakby był zassany.
Spotkał się ktoś z czymś takim?

[ Dodano: 2018-05-13, 17:45 ]
Tak rozmyślam nad tym. Może coś jest nie tak z podciśnieniem? Pompa vacum, przewód do serwa?
Jest na tym przewodzie zaworek jednokierunkowy?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 14 maja 2018, 16:17

Jeżeli na tylnych tarczach masz korozje a niedawno co je wymieniłeś to masz najprawdopodobniej uszkodzony korektor siły hamowania.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2018, 16:43

audico, uszkodzony jak uszkodzony ale może trzeba by go podciągnąć ciut ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 14 maja 2018, 19:28

A co z tym "zassanym" pedałem ? Jakkolwiek to brzmi.... rotfl

A co do korektora, wd40 mu nie poszkodzi?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2018, 19:47

Gieru pisze:A co do korektora, wd40 mu nie poszkodzi?
ale co wd40? tam to ci raczej do niczego nie będzie potrzebne
Zobacz najpierw czy w ogóle dźwignia chodzi, jeśli tak to podciągnij na max i tyle.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 14 maja 2018, 20:40

PieterB pisze:
Gieru pisze:A co do korektora, wd40 mu nie poszkodzi?
ale co wd40? tam to ci raczej do niczego nie będzie potrzebne
Zobacz najpierw czy w ogóle dźwignia chodzi, jeśli tak to podciągnij na max i tyle.
Wd czy inny penetrator do przesmarowania tej dźwigni czy innym mechanizmów jakie tam są.
Muszę kanał gdzieś skołować, przyjrze się temu regulatorowi.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 maja 2018, 21:37

Przy pompowaniu hamulca powinien dać się wyczuć/zauważyć niewielki ruch dźwigni korektora. Jeśli pracuje to tak jak pisze PieterB - podciągnąć i już. Może warto jeszcze zrobić pomiary sił hamowania, żeby z tyłu za mocnych żylet nie było?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 maja 2018, 20:46

h/k pisze:Może warto jeszcze zrobić pomiary sił hamowania, żeby z tyłu za mocnych żylet nie było?
Nie warto ....sprawdzone na swoim aucie , przy regulacjii wkręconej do oporu ,żadnych żylet nie ma .Działania ABS-u z tyłu ,też nigdy nie słyszałem ...ale tylne tarcze przynajmniej nie rdzewieją ,tak jak wczesniej i auto nie nurkuje przodem przy hamowaniu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 maja 2018, 20:54

W Obu autach powkręcane mam , ale nie do oporu.
Jedno ma abs , a drugie nie.
Tarcze póki co ładnie wygladają , ale będe musiał prowadnice pozmieniać jeszcze , bo nie patrzyłem czy to góra czy dół , ale zawsze jedna strona jest wyrobiona i ma luz delikatny.

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 01 cze 2018, 15:21

Witam chciałem dołączyć do wontku u mnie problem bicia występuje przy prędkości ponad 80 km/h poniżej kierownica nie bije. Dodam że wymienione tarcze ale to nie pomogło auto po przeglądzie diagnosta mówi że żadnych luzów nie ma. Gdzie szukać problemu?
hej

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 cze 2018, 15:28

Prowadnice w jarzmach luzu nie mają :?:

Piasta została wyczyszczona porządnie do montażu nowej tarczy :?:

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 03 cze 2018, 00:20

Jestem swiezo po problemie z biciem tarcz. Wspomniane na 1 stronie tanie zamienniki pomimo ze nówki poszły won, a w ich miejsce stare sporo cieńsze ate z kompletem klocków od nich. Wszystko oczywiście wyczyszczone oraz całe zawieszenie wymienione. CAŁE... Mi tez diagnosta mówił że jest ok, luzów nie ma i mało tego jeszcze 40 zeta zgarnął za to. Kiedy sam zacząłem wszystko przeglądać to pomimo fachowych opinii zacząłem wymieniać co mi było podejrzane. I ot tak po prostu ogarnąłem auto - efekt fabryczny, zero stuków luzów i bicia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 cze 2018, 23:12

KamilJ. pisze:Wszystko oczywiście wyczyszczone oraz całe zawieszenie wymienione. CAŁE... Mi tez diagnosta mówił że jest ok, luzów nie ma i mało tego jeszcze 40 zeta zgarnął za to. Kiedy sam zacząłem wszystko przeglądać to pomimo fachowych opinii zacząłem wymieniać co mi było podejrzane. I ot tak po prostu ogarnąłem auto - efekt fabryczny, zero stuków luzów i bicia.
Mam też podobny problem. Tarcza lewa była krzywa, teraz są obie przetoczone, łączniki stabillizatora od razu też wymieniłem (lewy rozbity). Oczywiście po przetoczeniu drgania zmalały w ogromnym stopniu, a z nowymi łącznikami na nierównościach już nie łomocze. U mnie zal to nadal występuje:
- lekkie trzęsie kierownicą przy hamowaniu i to tylko w bardzo wąskim zakresie prędkości, ok 100+/-10 km/h
- do tego w podobnych prędkościach przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu mam lekkie szarpnięcia kierownicą
- czasami coś tąpnie mi jak wrzucam jedynkę na postoju, taki krótki dudniący dźwięk
- luz na kierownicy jest minimalny, ledwo wyczuwalny, a kilka miesięcy temu wydaje mi się, że nie było wcale

Czy ktoś może uporał się z podobnymi problemami? Rozumiem, najlepiej wszystko podejrzane wymienić i spokój, ale to jednak trochę kosztuje... A autko poza tymi kilkoma rzeczami prowadzi się naprawdę dobrze i jest wygodne.
Jak na razie na liście podejrzanych mam przegub lewy od strony skrzyni biegów oraz tuleje wózka.
całe zawieszenie wymienione. CAŁE...
Rozumiem, że amortyzatory i sprężyny też wymieniłeś?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga