Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 lut 2012, 17:44

Różnia w hamowaniu zdecydowanie na plus przy 2 tłoczkach. Jeśli nie przeszkadza Ci cena tarcz to bierz bez zastanowienia. Pompa uciągnie.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 27 lut 2012, 11:45

Zaciski w b4 od tarcz wentylowanych 22mm są takie same w wersjach 2.0 2.3 2.6? Jarzma się tylko różnią ??

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 27 lut 2012, 12:48

Musisz wiedzieć jaka średnica tarczy :?: bo są 280/22mm
i jak się nie mylę to 256/22mm i tu na pewno zaciski są mniejsze.
2.6 mają 280/22mm ;-)

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 27 lut 2012, 15:50

W tym problem, nie wiem czy nie różnią się tylko jarzmami, będzie ktoś tak łaskawy sprawdzić w etce bo dla mnie ten program jest nieprzejrzysty i/lub nie potrafię z niego korzystać.

Ciężko jakoś ostatnio z kompletnymi zaciskami od 2.3 2.6 280X22 bo ludzie albo chcą miliony monet albo te zaciski się do niczego nie nadają- kupa złomu. Jeżeli zacisk jest ten sam a jarzma są różne między 256/22, to jarzma bym sobie kupił nowiutkie a z takimi zaciskami problemu już nie ma.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 lut 2012, 17:19

Jak chcesz koniecznie ładowac 280x22 to kupuj od byle czego co miało wentylowane ABK itp nawet niektóre ABTeki miały. Może Ty mowisz o 276x25 z zaciskami 2 tłoczkowymi?

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 27 lut 2012, 22:27

Nie, chcę 280X22. Chodzi mi o informację czy same ZACISKI z tarcz wentylowanych były takie same, jeżeli tak, to kupię zwykłe np od abk 256X22 i ogarnę jarzma od 2.6 na tarczę 280mm, i tu pytanie: czy zaciski są takie same? Różnią się tylko jarzmami ? 256X22 vs 280X22

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 25 sie 2013, 16:11

Odgrzewam kotleta bo właśnie ten temat też mnie korci ale widze że nikt nie odpowiedział, bo chce zmienic sobie tarcze z 256 wentylowanych na 280 wentylowane jak wiemy oba sa x22mm tylko co jest w nich inne? Samo Jarzmo? Czy zacisk tez jest inny? Nie mowie tutaj o Grilingach g60 tylko o zwyklych od ABK po 93 roku co miały 280 x 22 wentylowany przód, bo mam auto przed 93 i padaczka na tych hamulcach jest, jesli temat był prosił bym o linka. Dziekować :)
Dzast e lityl noob <piwo>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 26 sie 2013, 19:10

no to mam dla was pytanie: czym się różnią zaciski VR6 z tarczami 280x22 G60, i np zaciski od A80 od hamulców 256x22 ?


już wam mówię, nie różnią się niczym, te same tłoczki, mogęsię tylko między sobą różnić wyprowadzeniem przewodów.


jak chcesz przejść z wentyli 256 na 280mm zmieniasz tylko i wyłącznie jarzma.

wszystkie te zestawy obsługuje zacisk Gilrling lub Lukas 54 nie mylić z Girlingiem 60, tam mamy dwa mniejsze tłoczki, o ile mnie pamięć nie myli to 30mm średnicy...

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 25 lis 2013, 19:59

niech ktos napisze kto przeszedł z tarcz litych 280 na wentylowane 280 czy jest róznica w hamowaniu?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 lis 2013, 23:13

przy krótkich i mocnych hamowaniach, z nie wielkich prędkości różnica jest nie wielka.
różnica zaczyna być kiedy hamujemy na długich zjazdach, i z dużych prędkości, szczególnie jeśli mamy ABS.
wtedy w porównaniu do pełnej tarczy znacznie wolniej, tarcza się przegrzewa, przez co pogorszenie możliwości hamulca występuje po znacznie dłuższym czasie jak również tarcze wentylowane szybciej wytracają ciepło dzięki czemu można znów hamować z pełną skutecznością

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 kwie 2014, 22:10

Koledzy takie pytanko brat w 80 TDI będzie zmieniał tarcze i myśli nad wentylowanymi z ABK podejdą do 1.9 tdi 1Z? wystarcza same tarcze klockami i jarzma czy zaciski tez musi wymienić?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 kwie 2014, 23:00

jeśli ta sama średnica, to musisz jarzma i zaciski tak czy inaczej zmienić, można też same jarzma ale wtedy trzeba cieńsze klocki zakładać

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 26 kwie 2014, 20:44

korzystał ktoś może z tarcz firmy ATM MIKODA ?? w swojej ofercie mają tarcze nawiercane/nacinane/pod kolor ... korzystałem z tych tarcz w poprzednim swoim pojeździe i byłem bardzo zadowolony - ktoś w swojej 80 z nich może korzysta ?? wdzięczny za opinie będę.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 26 kwie 2014, 20:55

Te tarcze kończą sie równo z klockami.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 26 kwie 2014, 21:00

karolas123 pisze:Te tarcze kończą sie równo z klockami.
czyli nie polecasz, tak ?

w poprzednim moim samochodzie tarcze te wytrzymały 50tys km i wyglądały nadal OK ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga