Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi S6 Avant - małe marzenie spełnione.

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 cze 2015, 21:24

Na zimę mam 17tki z A3 8P w kolorze czarnym a na lato wyżej pokazane 5flaty odmalowane przed zimą. 8,5jx18 z 255/35/18.

Wolałem przegub zmienić - jeździłem zimą a nie wiem od kiedy brakowało kondoma.

[ Dodano: 2015-04-16, 18:27 ]
Owocny tydzień.

:arrow: wymiana wszystkich przednich wahaczy + łaczniki stabilozatora
:arrow: podmiana tylnych amorków Sachs->Bilstein B4
:arrow: pełna geometria
:arrow: wymiana wtrysków gazowych na nieco lepsze i przede wszytskim nowe AC W01 BFC
:arrow: wymiana łożyska lewego przedniego koła SKF

[ Dodano: 2015-06-23, 21:24 ]
Zamienił stryjek siekierke na kijek....

`00 ANK w manualu - ciut lepsze wyposażenie ale na pełnych skórach zamiast alkantary. Przebieg 235.000km, na nowym rozrządzie, świecach, cewkach, uszczelniony piec, skrzynia po remoncie. Resztę opiszę później jak znajdę chwilę na zdiagnozowanie wszystkich uchybień.

http://obrazki.elektroda.pl/1958203900_1435085754.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/1419381000_1435085756.jpg

Manual vs automat...spora różnica :-)
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 23 cze 2015, 21:35

Znowu zmieniłeś czy już mi się miesza po nalewce pigwowej? :lol:
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 cze 2015, 21:37

Zamieniłem tipa na manuala. Tak jakoś wyszło...
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 23 cze 2015, 21:58

bloku pisze:Zamieniłem tipa na manuala. Tak jakoś wyszło...
Ciężko nadążyć :lol: <piwo>
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 sie 2015, 19:25

Raz na rok można auto zmienić :-) Teraz mam komplet jaki chciałem V8 w manualu w Avancie :-)

[ Dodano: 2015-06-28, 13:13 ]
Wczoraj klepnąłem 1200km (Reda-Gliwice-Reda) i jestem mega zadowolony z auta. Co prawda w mieście brakuje mi tipa ale na trasie manual ma zdecydowanie lepszą elastyczność. Spalanie również mniejsze o jakieś 4litry LPG na 100km jadąc podobną prędkością co tipem.

Dziś mnie tkneło i umyłem auto + naturalny wosk. Zdjęcia zrobione brelokiem od kluczyków więc jakość mizerna. Muszę się wybrać w wolny dzień i lustrem pyknąć coś ciekawego.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kilka usterek odkryłem i zajmę się nimi w najbliższym czasie:
-> poduszka tylnego lewego amortyzatora
-> przesamrowanie i podpięcie tylnej prawej szyby
-> przód łożyska do zweryfikowania (lekke bicia pow 120 nie zawsze występujące)
-> wymiana przedniego prawego błotnika (ma wgniotkę - już szukam LZ9W)
-> wymiana krańcówek fotela kierowcy
-> zmiana tyłu na poliftowy

[ Dodano: 2015-07-03, 22:56 ]
Pierwsze naprawy za mną :-) :
- wymiana poduszki amortyzatora tylnego lewego (tylko ASO i koszt 240PLN)

ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- dziś dzięki wsparciu duchowemu EDDka i UFOka wyczyściłem komorę silnika - na tyl eile miałem dostęp. Dodatkowo poprawiłem troszkę mocowanie listw wtryskowych gazu. Trochę to teraz esteczyniej wygląda ale jeszcze nie koniec modyfikacji węży LPG.

Obrazek
Obrazek


No i udało mi się już założyć tył poliftowy - ale zdjęć jeszcze brak. Auto odżyło...zdecydowanie.

[ Dodano: 2015-08-05, 19:25 ]
Jako, że nie bardzo mam co robić przy aucie to...

- zakupiony olej silnikowy VR1 5W50 + filtr
Obrazek

- auto po kuracji przyciemniania szyb (po raz kolejny odwiedziłem Jacka z AutoHit w Bytowie)
- tył już w polifcie ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Cały czas nie mogę się zebrać do lakierki auta...mam 3 elelemnty do poprawki bo zarysowane ale żal mi rozdziewiczać lakier ;-)
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
zana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 461
Rejestracja: 30 lis 2008, 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zana » 05 sie 2015, 20:24

LZ9W rządzi :D Sam mam do malowania ze 3 el. ale też mi szkoda niszczyć ori lakier.

Co do montażu instalacji gazowej, mogli się lepiej postarać...

EDIT> sry, nie przelogowałem się <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 sie 2015, 20:28

Sagem...z LPG wiesz jak jest - stąd radziłem Ci abyś przypilnował tematu. Jak sam nie stoisz i nie pokażesz to robią tak aby łatwiej i szybciej. LPG montował Chmielu z EL - zrobili jak zrobili i z tej instalacji nie chce więcej wyciągać. Nie mam parcia na show&shine ;-)
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 09 sie 2015, 23:05

Bloku jesteś przegość :) Świetna Esa , tylko ile z nią wytrzymasz ?? :mrgreen: Bierz w końcu RS i będzie spokój :-D
Jest ---> Coupe B4 Q
Było ---> B3 1.8E
Kody lakierów Audi 80

Awatar użytkownika
DEDHI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 827
Rejestracja: 19 gru 2008, 19:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: DEDHI » 23 sie 2015, 22:09

pierwszy raz jestem na twoim S-kowym temacie ;-) Pierwsza była fajna ale ta druga robi robotę i na dodatek ma manuala czyli to co tygrysy lubią najbardziej :mrgreen: Super projekt <ok> Jak co roku zmieniasz furę to boję się zapytać co będzie w przyszłym ? może RS ? ;-)
jest - Audi Cabriolet 2.0 ABK
https://audi80.pl/audi-cabrio-20-abk ... t76260.htm
jest - Audi A4 B5 1.9TDI Avant AFN po virusie :-)

było: Audi 80 B4 2.3 NG
https://audi80.pl/audi-80-b4-23e-10v ... htm#337788
było - Audi A6 C4 2.5TDI AEL Avant

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 sie 2015, 22:11

Raczej nie mój budżet. Teraz już chyba przysiąde na dłużej. Pasuje mi to auto choć juz powoli apetyt wzmożył się co do mocy :P Ale przy obecnej sytuacji na drogach lepiej zostać przy wolniejszym aucie :D
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 24 sie 2015, 04:22

Ale przy obecnej sytuacji na drogach lepiej zostać przy wolniejszym aucie :D
E tam :mrgreen:
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 kwie 2016, 19:53

Od sierpnia sporo się wydarzyło.

Jak część z was wie...przed zlotem letnim w Toruniu chciałem zrobić porządek z rozrządem. Poprzednik zmienił rozrząd i niby wszystko okey ale wywalało mi kilka błędów oraz złe ustawienie : -11 i -9.

Odstawiłem S6 do zaprzyjaźnionego warsztatu (który też zajmował się rajdówką). Chłopaki zabrali się za weryfikacje. Wyszło kilka faktów i mitów sprzed lat:
1. mając przebieg 240kkm nikt nie wymieniał padów, łańcuchów wałków rozrządu. Luzy w granicach 1mm czyli na granicy normy
2. nikt wcześniej nie grzebał przy głowicach - fabryczny montaż. Tylko wymieniane były uszczelki dekli
3. napinacz w głowicy 1-4 bardzo dziwnie się zachowywał ale o tym dalej....

Po wymianie łańcuchów niby wszystko fajnie ale przy kręceniu silnikiem na wolnej kompresji napinacz zaczął przeskakiwać cyklicznie co 8 oczek łańcuszka. Sądząc, że to efekt braku ciśnienia oleju poskładaliśmy silnik i odpaliliśmy...a raczej chcieliśmy - silnik zrobił pół obrotu i słychać było styknięcie.

Wyrok....brak kompresji na pierwszym cylindrze. Efekt był taki, że kolizja wygieła 3 zawory ssące. No to co....czapka z głowy i do kompleksowej regenracji. Pierwsze problemy napotkane to brak dostępności zaworów. Owszem można w ASO ale 170 PLN /szt.

Zakupiłem więc głowicę z zaworami ale bez wałków. Dawca jest więc czas poskładać. W miedzy czasie wyszło, że wałki które były u mnie są od podporducenta Audi. Mają parametry fabryczne ale wykonane rzemieślniczo dla grupy Audi. Jakością nie odbiegają od fabrycznych. Z tego co wiem występują w każdym ANK po 2000 roku. Dodatkowo od Pisiego zamówiłem używany ale sprawny napinacz.

Jak już czapka wróciła, dotarliśmy zawory, przygotowaliśmy i skompletowaliśmy głowice. Poskładana trafiła do auta. Odpalenie. Działa. Ale po jakiś 30 minutach silnik zdechł. No to holowanko do warsztatu. Okazało się, że zerwało pasek rozrządu. Co lepsza bardzo nienaturalnie. Poszarpało i pozrywało zęby.

Lekka załamka. Cała praca poszła "wpizdu". Nie wspomnę o kosztach. Badanie kompresji... 2,3 i 6 cylinder off...zero...null...nic. Daliśmy sobie dwa dni na zbadanie co się stało. Udało się poniekąd ustalić przyczyne ale nie zminiało to faktu, że wcześniejsza robota zapłacona a auto jak nie jeździło tak nie jeździ...

Tym razem obie czapki z głów. Wysłane do wyceny i na rozpoznanie do najlepszego serwisu głowic w pomorskim. Wycena powaliła mnie na kolana ale trzeba było to zrobić. Wszystkie zawory nowe, gniazda dodatkowo utwardzone, kanały wypolerowane, prowadnice nowe oraz zakupione od Marcina z Mławy drugie fabryczne wałki. Trochę czasu minęło aż wróciły ale w tym tygodniu udało się po godzinach poskładać - bądź co bądź to ksozt warsztatu więc robili to po godzinach aby nie stracić za bardzo na robocie na której zarabiają.

Wszystko poskładane, posprawdzane, silnik przekręcony na luźnej kompresji i niby wsio okey. Pierwszy rozruch na odpiętych cewkach aby przesmarować cały układ. Zalanie płynem chłodniczym i godzina "0".

"kopnął od pierwszego"

Złapał temperaturę, obroty 760 i tak trzyma cały czas. Jest dobrze. Jedyny napotkany obecnie problem to szwankująca sonda S1 B1 więc jutro podczas składania przodu zamienimy ją z S2 B1.

J23 znów nadaje na 8 garach :P


:arrow: W międzyczasie jak testowałem auto, odwiedziłem hamownie.

[center]Obrazek[/center]

Wynik dość satysfakcjonujący ale musze poszukać nieszczelności w podciśnieniach bo prawdopodobnie nie otwierają się poprawnie klapy w kolektorze. Widać to na wykresie.

317KM/380Nm

Według speców z hamowni gdyby dlot zareagował poprawnie wypluł by serie a niutów może nawet więcej niż seria.

Szybko się udało chochlika znaleźć. Zasilanie podciśnień w jednym wypadku spadło a w drugi wężyk był zagięty. Powymieniałem co trzeba i tak wygląda dzisiejszy log 002 i 095:

http://vaglog.pl/log_244845.html

Druga wizyta i wypluło zdrową serie: 341KM i 419Nm


Testy drogowe bez większej spinki, włączone ESP bez kopania ze sprzęgła z delikatną zmianą biegów czyli jednym słowem emerycko:



:arrow: Kolejne testy już odważniejsze nastąpiły podczas Zimowego Zlotu AKP w Toruniu...pomimo, że śniegu brakowało dość znacząco podjąłem decyzje aby co nieco poupalać...ale z głową :D





:arrow: Wiosenna pogoda....to zabrałem się wraz z córką (asystowała w wózku) za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Pomimo, że założona była w grudniu to dostała przedmuchu na narożniku:

Obrazek

Po rozkręceniu i zdjęciu pokrywy zweryfikowałem stan powierzchni oraz stan pokrywy. Na moje oko to Valvoline VR1 zdaje egzamin ;-)

Obrazek
Obrazek

Po wyjęciu było widać, że źle się ułożyła. Teraz dodatkowo dałem kapkę uszczelki w płynie - na narożniki. Zastanawiam się tylko, czy śruby mają blokady czy dokręcić je jeszcze za jakiś czas...

Następną operacją będzie wymiana przednich tarcz bo się lekko prawa wykrzywiła i zmieniła kolor... Ciekawe dlaczego? :D :D :D

Maja jutro przyjechać a w czwartek pomiary czy piasty proste i zakładamy. Jak ten setup się nie sprawdzi to bedzie konwersja na 360mm :mrgreen:
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
miki1133
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 467
Rejestracja: 17 sty 2010, 09:13
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: miki1133 » 05 kwie 2016, 06:09

bloku, Widzę dalej działasz i modyfikujesz oby es-a służyła po tych perypetiach z silnikiem
Fuck The New car.I'm driving oldschool

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 27 wrz 2016, 09:42

Moje marzenie by się spełniło gdybym mógł sobie kupić nowe Q5 http://www.audi-blog.pl/nowe-audi-q5-nadchodzi/ według mnie chyba najładniejsza audica dostępna teraz. Aktualnie wystarczy mi moje A6 które mimo 10 lat dalej sprawia dużo frajdy z jazdy. Wasze autka również wyglądają fajnie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga