Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Opis bezpieczników i przekaźników

fr3shman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 20 maja 2016, 21:40

Post autor: fr3shman » 15 cze 2016, 14:08

Ja mam pytanie czy ma ktoś dokładny schemat i liste bezpieczników do ABT, chyba że ten z 1 strony się nie różni. I pytanko drugie takie jak sprawdzić czy bezpiecznik jest uwalony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2016, 15:00

fr3shman pisze:I pytanko drugie takie jak sprawdzić czy bezpiecznik jest uwalony?
widać to gołym okiem jak go wyjmiesz.
Opis bezpieczników masz na pokrywce z bezpiecznikami - trzeba sobie go tylko przetłumaczyć na pl.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 cze 2016, 19:28

widać to gołym okiem jak go wyjmiesz.
Mylisz się czasem nie widać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 cze 2016, 22:06

Jarewa pisze:
widać to gołym okiem jak go wyjmiesz.
Mylisz się czasem nie widać.
no masz rację, czasem nie widać ale w większości widać i w poprzednim poście to jedno słowo mi umknęło
WRC is for boys.
Group B was for men.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 14 sie 2016, 21:57

Mam pytanko odnośnie bezpieczników w 2.3 10V NG gdyż nie posiadam już seryjnej wiązki.

24 - urządzenie sterujące KE-Jetronic, przyrząd sterujący
instalacją zapłonowa z układem regulacji spalania detonacyjnego 10A

28 - urządzenie sterujące instalacją wtryskową 15A

Za co dokładnie odpowiadają te bezpieczniki ?
Szukam bezpiecznika od rozruchowego.
Elektrozaworu oczyszczania pojemnika.
Solenoid regulacji ciśnienia paliwa

Oraz w której wtyczce jest +12 po zapłonie a gdzie stały +12V ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sie 2016, 09:10

To 28 ale cos mi tu nie gra bo powinieneś mieć dwa osobno 27 i 28. 24 raczej nie występował 27 to opis 24.

28 zasilanie- grzałka sondy, włączniki przepustnicy, zawór biegu jałowego, wtrysk rozruchowy, i elektrozawór oczyszczania zbiornika dodatkowo ecu pin14

Plusy na ecu pin14 i pin19-zasilanie stałe po bezpieczniku 19.

mrbzyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:55

Post autor: mrbzyq » 28 lip 2017, 21:05

Jako, że jestem tu nowy, to witam serdeczni Kolegów i Koleżanki.

Potrzebuję Waszej pomocy w związku z niedziałającym wentylatorem chłodnicy.
Czy jakiś posiadacz ABT mógłby zerknąć jakie przekaźniki ma u siebie zamontowane.
Ponieważ u mnie nr2 - jest 214, nr5 - jest 213, ale nic nie mam pod nr3 - a według Waszych opisów powinien tam siedzieć 272. Czy u Was też brakuje tego przekaźnika a wentylator dział poprawnie.
Czy pod kierownicą są jeszcze jakieś bezpieczniki / przekaźniki od wentylatora chłodnicy?

Sprawdziłem już bezpieczniki - pominąłem czujnik z chodnicy, sprawdziłem przekaźniki 213 i 214 (podane napięcie na 85 i 85 - słychać zwieranie) - a wentylator dalej nie działa...
Sam wentylator jest sprawny - po podaniu bezpośrednio 12V włącza się normalnie.
Wentylator jest jednobiegowy, czujnik 2-pinowy, ale czytałem coś jeszcze o jakiejś opornicy - czy w tym silniku jest coś takiego i jak sprawdzić jej działanie ?

Aha - auto było niedawno u mechanika na wymianie chłodnicy i nagrzewnicy i zastanawiam się czy czegoś nie spierniczył lub zapomniał podłączyć.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lip 2017, 07:00

mrbzyq, _powitania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2017, 07:27

Powinieneś mieć tylko nr2 wiec masz dobrze 214 , i nie ma już nic żadnej opornicy czy tam innego urządzenia. 272 nidgy nie występowało w ABT, a w ABK to nie wszędzie. Pytasz się o ABT a w profilu ABK masz wiec nie wiem o co kaman i który silnik chodzi. Ale jedna i druga instalacja taka sama.

Zewrzyj przy czujniku w chłodnicy jak nie ruszy to może przepalony bezpiecznik nr5 albo 20 nie pamiętam. a jak sprawny to gdzieś kable uszkodzone.

mrbzyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:55

Post autor: mrbzyq » 29 lip 2017, 10:23

@Krzysiek 84 - już naprawiłem ten jakże nikczemny błąd i dodałem wpis w dziale powitań ;)

@Jarewa - w mojej sygnaturze faktycznie była pomyłka - też już naprawiona ;)

Czujnik już zwierałem - brak reakcji. Przekaźniki po wyjęciu i podaniu zasilania - zwierają.
Bezpieczniki sprawdzone i wyglądają na całe (ale na wszelki wypadek i tak je wymienię).
A wentylator nadal milczy.

W którym miejscu najlepiej sprawdzić przewody - pod skrzynką bezpieczników ?
I jak można sprawdzić czy dochodzi napięcie do przekaźników ?

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 29 lip 2017, 11:12

Wczoraj zniknął mi sygnał więc grzebałem w przekaźnikach.
Wg. mnie napięcie one mają jedno stałe , drugie po kluczyku .
Sterowanie odbywa się za pomocą masy , wtedy podają napięcie na pin wyjściowy ( u mnie ten co jest w poprzek , ostatni .
Numerków już nie pamiętam .
Sprawdź w gnieździe (miernikiem lub kontrolką ) czy dostają napięcia te o których napisałem i czy jest masa na tym gdzie ma być .
Możesz też dać masę kabelkiem na pin w gnieżdzie , lub podać napięcie w gnieździe na pin wyjściowy (ten poprzeczny ,ostatni ) wtedy wentylator powinien ruszyć .
Wiem trochę niezrozumiale to opisałem ale nie mam teraz czasu zaglądać do przekaźników na ich oznaczenie wyjść .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lip 2017, 11:23

mrbzyq pisze:W którym miejscu najlepiej sprawdzić przewody - pod skrzynką bezpieczników ?
najczęściej na łączach jakichś np przy wtyczce czujnika przy chłodnicy itp. Odsuń tą gumę i sprawdź czy przewody całe.
WRC is for boys.
Group B was for men.

mrbzyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:55

Post autor: mrbzyq » 29 lip 2017, 11:37

Co do przekaźników to faktycznie trochę to zawile opisałeś - ale po południu spróbuję pokombinować.

A co do wtyczki przy czujniku - nie mam żadnej wtyczki, są tylko konektory (wsuwki) na końcach przewodu.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 29 lip 2017, 13:42

To jeszcze raz bo spojrzałem na numerki przekaźnika podobnego .
Najważniejsze to sprawdź czy masz napięcia w gnieździe przekaźnika .
Powinno być stałe napięcie tam gdzie wchodzi pin 30 przekaźnika , w miejscu gdzie wchodzi pin 86 powinno się pokazać po kluczyku .

W gnieździe pinu 85 (lewy ) jest sterowanie masą w momencie gdy czujnik poda sygnał do włączenia wentylatora.
Wtedy przekaźnik zewrze i puści napięcie na pin 87 (poprzeczny) .

Do sprawdzenia używaj czegoś cienkiego cobyś był pewien że dotknęło styku w gnieździe (one są trochę głębiej) .

Na początek możesz podać cienkim kabelkiem napięcie (plusa) z akumulatora na styk 87 gniazda , powinien się wtedy włączyć wentylator (jeżeli dobrze to zrobisz i połączenie instalacji z silnikiem wentylatora jest prawidłowe ) .

Jeżeli wentylator zakręci to rozłącz prowizorkę i przełóż ją do klemy minusowej a kabelek włóż do gniazda pinu 85 i wciśnij przekaźnik , po włączeniu zapłonu wentylator powinien się kręcić .
Jeżeli będzie tak jak podałem to wniosek że nie dostaje sterowania z czujnika , i tu będzie usterka .
Jeżeli będzie inaczej pisz , mam nadzieje że teraz bardziej dokładnie podałem .

mrbzyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:55

Post autor: mrbzyq » 29 lip 2017, 15:49

No wreszcie wentylator ożył :-D

Poszedłem sprawdzać przekaźniki i ich gniazda według wskazówek audikom.
No i oczywiście na początek chciałem odpiąć i zewrzeć przewody od czujnika w chłodnicy.
I podczas wypinania jednego konektora w ręce został mi ułamany przewód.
Widocznie trzymał się tylko na koszulce termokurczliwej i wcale nie miał styku z samym konektorem.
Założyłem nowe konektory na oba przewody i zrobiłem zworę - i voila - wentylator ruszył ;)
Czyli PieterB trafił w sedno, choć u mnie nie były wtyczki tylko zwykłe konektory.

Czasami najtrudniej znaleźć najprostszą usterkę...

Najważniejsze, że już wszystko działa, niemniej jednak dziękuję wszystkim za zainteresowanie i próby pomocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga