Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] problem z parowaniem szyby

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 maja 2009, 10:26

pawlo111 pisze:rozumiem. a jeśli nie używam dmuchawy??? dalej cieknie???
czy tylko jak dmucham np ciepłym???
tak jak pisze Kolega Szula298. Płyn przez nagrzewnicę przepływa cały czas, niezależnie od tego czy masz włączone ogrzewanie czy nie. Gdy tylko silnik jest włączony, to nagrzewnica pracuje.

Masz w zasadzie 2 wyjścia:
1) o którym napisałem wyżej (ale to jest tylko tymczasowe, bo pomijając nagrzewnicę nie masz ogrzewania w aucie, a dodatkowo zmniejszasz w ten sposób wydolność układu chłodzenia więc nie przeginaj ze staniem w korkach czy wkręcaniem silnika na wysokie obroty). aby połączyć węże można użyć cienkiej miedzianej rurki lub kolanka ze sklepu z wyposażeniem łazienek - tylko dobrze zmierz średnicę zewnętrzną.
2) natychmiast wymienić nagrzewnicę. tak czy owak musisz ją zmienić. to tylko kwestia kiedy.

Ps.
Oprócz tego, że jazda z cieknącą nagrzewnicą, to ryzyko, że wyleci cały płyn z układu i przegrzeje się silnik, to dodatkowo niszczenie klap sterujących nadmuchem powietrza - wyciekający z nagrzewnicy płyn niszczy te klapy.

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 07 maja 2009, 16:03

eeeeeeeeeeeeeeeeeeh cholerka to pasuje wymieniać.... w takim razie nie będę kombinował z rurkami tylko się kupi nagrzewnicę.

Panowie jaka polecacie??? wiadomo żeby była dobra a nie droga strasznie...
z takich co to w sklepach motoryzacyjnych mają :?:


kurde mam problem żeby sciągnąć instrukcję wymiany tego ustrojstwa

Dimont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 29 sty 2009, 19:18

Post autor: Dimont » 07 maja 2009, 22:19

Kolego wymień filtr kabinowy jezeli siedzac w zamkniętym aucie poczujesz slodko w ustach moze to tez znaczyc ze masz nieszczelna naagrzewnice

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 07 maja 2009, 22:34

chłopaki ale powiedzcie mi na 100% czy nie może być jeszcze jakiejś innej usterki że jak włącze dmuchawe to parują szyby i powoli coś zjada płyn chłodniczy????

czy musi byc to albo nagrzewnica albo filtr kabinowy??

Florek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:59
Lokalizacja: Resko

Post autor: Florek » 07 maja 2009, 22:46

To dwa "pewniaki". Ja obstawiam nagrzewnicę
Jest: B3 90 2,0 benz + lpg
B3 1,8 benz + lpg
B3 1,8 benz + lpg (Dawca)
Obrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 maja 2009, 23:02

pawlo111 pisze:chłopaki ale powiedzcie mi na 100% czy nie może być jeszcze jakiejś innej usterki że jak włącze dmuchawe to parują szyby i powoli coś zjada płyn chłodniczy?
a weź sprawdź pod dywanikami kierowcy i pasażera czy jest sucha wykładzina. jeśli jest mokre od płynu, to wtedy masz pewność już na 100%

wcześniej wspominałeś, że szyby parują CI na tłusto. od zapchanego filtra kabinowego mogą szyby parować ale nie na tłusto!

Awatar użytkownika
Szula298
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 592
Rejestracja: 28 paź 2007, 11:17

Post autor: Szula298 » 08 maja 2009, 13:21

100% nagrzewnica nieuchronna wada naszych niuniek...
Była 80 B3 1.8
Jest A4 B5 1.9TDi
Jest A6 C5 2.5TDi
BMW 5 E39 523i

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 maja 2009, 13:36

A koszt nagrzewnicy to 50 zł na alledrogo zamiennik i nie słyszałem żeby były z nimi problemy.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 08 maja 2009, 18:22

no nagrzewnica nagrzewnica bo raz jak było zimno to aż taka para była z kratki pod szybą...


Chłopaki ale jak połączę puki co kolankiem i odłącze nagrzewnice to dlaczego nie mogę śmigać tak zbytnio :?: co się może stać :?:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 maja 2009, 18:31

pawlo111 pisze:Chłopaki ale jak połączę puki co kolankiem i odłącze nagrzewnice to dlaczego nie mogę śmigać tak zbytnio :?: co się może stać :?:
napisałem Ci już powyżej ale powtórzę. możesz tak śmigać ale po odpięciu nagrzewnicy zmniejszasz obieg oraz pojemność układu chłodzenia, a przez to zmniejszasz jego wydolność absorbowania ciepła, co na lato nie jest zbytnio wskazane jeśli ktoś np. długo stoi w korkach czy lubi wkręcać silnik na wysokie obroty. dodatkowo, pomijając nagrzewnicę nie masz wtedy ogrzewania. na pewno jest to jakieś wyjście ale lepiej pilnować temperatury układu chłodzenia.
dlatego napisałem, że rozwiązanie jest tymczasowe. na pewno lepiej tak zrobić niż jeździć z wiszącą na włosku nagrzewnicą, która może lada moment strzelić i narobić sporych problemów. a domyślam się, że z marszu nie siądziesz i nie zmienisz nagrzewnicy, bo to trochę sporo roboty jednak :-/

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 08 maja 2009, 19:04

grze, rozumiem ale u mnie korków raczej nie ma bo to mała mieścina i katownikiem nie jestem ale czasem się tłoki przegoni żeby pajęczyna nie zarastała. Roboty jest ale już się dostałem do fotoporady i będzie się trzeba zabrać.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 maja 2009, 19:10

100% nagrzewnica i tyle już dużo z nas to przerabiało :-D ale jak już wiesz są zdjęcia krok po kroku jak to wymienić także zabieraj się do roboty ;-)

Awatar użytkownika
Szula298
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 592
Rejestracja: 28 paź 2007, 11:17

Post autor: Szula298 » 13 maja 2009, 20:52

I jak z ta nagrzewnicą... ?
Była 80 B3 1.8
Jest A4 B5 1.9TDi
Jest A6 C5 2.5TDi
BMW 5 E39 523i

Awatar użytkownika
pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 02 kwie 2009, 16:08
Lokalizacja: RKL
Kontakt:

Post autor: pawlo111 » 14 maja 2009, 18:33

musze kupic kolanko i narazie polaczyc na nim bo nie ma kiedy rozebrac :-/

[ Dodano: 2009-05-14, 18:34 ]
ogolnie jezdze ale gorzej jak zlapie 90stopni temp wtedy juz paruje samo z siebie...

Dorota89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2015, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Dorota89 » 28 gru 2015, 17:32

Hej. Mam ten sam problem. Szyby są tłuste od środka.I to wszystkie: przednia, boczne, tylnia. Przy myciu tylnej od środka szmatka zrobiła się zielona... U mnie nagrzewnica raczej to nie jest, ponieważ była wymieniana jakoś latem, tak samo filtr kabinowy. A płyn chłodniczy też mi po wolutku ucieka... Znajomy mechanik znalazł wyciek płynu chłodniczego z wężyka przy chłodnicy. W sensie, nie że leci ciurkiem, tylko wężyk "się poci"
Macie jeszcze jakieś pomysły co to tych szyb?
"If I can't be my own I'd feel better dead"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga