Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Pytanie czy opłaca się brnąć w naprawę kilku ust

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2019, 18:17

Risen1543 pisze:PieterB - widziałem co kupowałem - w dzisiejszych czasach chyba sam w to nie wierzysz.
wierzę, wystarczy dobrze wsio sprawdzić, fakt pewnie nie wszystko da się stwierdzić ale usterki u Ciebie na pewno było widać. I kupując je musiałeś sobie zdawać sprawę że trzeba będzie włożyć kasę i tyle, jeśli jednak nie to twoja strata - niestety.
A sam fakt że ktoś wsadzi tam digi oznacza że musiał ostro dłubnąć i tu tez trzeba się było zastanowić i obejrzeć wsio dokładnie, jak profesjonalnie lub nie zostało to zrobione. Bo i z tym może być zaraz dużo kłopotów.
I na tym kończę.

A to czy teraz chcesz jeszcze kupę kasy wsadzić w naprawy to już sam musisz podjąć decyzję - niestety. Nie znając faktycznego stanu ciężko to ocenić.


Mimo wszystko życzę powodzenia w działaniu lub też nie okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 03 lut 2019, 18:27

Cóż, spójrzmy na to tak -jeżeli jest moc i kasa na wpakowanie powiedzmy 5-6 tysięcy to i tak może się okazać lepszą drogą niż zakup "och Jezu jakie żale, że muszę sprzedać moją perełkę junktajmera och już nie robią takich i mimo pewnej krzywości to za 11 000 super baza : ) :) :) muza JBL i daję płyty. Proszę nie pytać czy pójdzie za 10 000, handlarzom też dziękuję. Nie zamieniam się. Wyposażenie -szyberdach, wspomaganie, zimowe powietrze w kołach i świeży płyn w spryskiwaczach. Dla nie marudzących dokładam piękny ori zapas. Gazu nie wbijałem, bo papiery na diesla no i konserwator by się czepiał jakby na żółte blachy miał iść" :-D
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 03 lut 2019, 22:57

Patrique pisze: Mnie także. Szczególnie w dzisiejszych czasach kiedy można wziąść kredyt kupić całą masę nowszych samochodów.
Kredyt to wcale nie jest taka dobra droga. Jak zadłużasz się z procentem to strata jest podwójna - po RRSO i po wartości auta. Do tego i tak wliczasz rzeczy eksploatacyjne.
Patrique pisze: Ja w życiu żadnemu kto nie ma pojęcia o mechanice nie poleciłbym zakupu audi 80. Tak... bo większość warsztatów nie chce się już "męczyć" ze starymi łupkami. Wiem, że te słowa nie są miłe. Ja tak nie myślę osobiście, ale tak niestety jest. Większość warsztatów przynajmniej w mojej okolicy nie patrzy zbyt przychylnie na wszelkie stare golfy, passaty, astry i inne 90's years cars. Ja sb zawsze sam naprawiałem 80-tkę, ale jak przychodziło do robienia zbieżności to zawsze mechanicy mieli wielkie ale... bo a to stare drążki, śruby rzymskie, a to sanki jakieś nie takie i masę innych pierdułek gadali. A ja.. Panie to auto ma ponad 20 lat... nie będzie wyglądać jak nowe...
To są tak zwani malkontenci. Znam warsztat elektroników w Chwaszczynie, który nawet nie chciał się podjąć diagnozy ABK. Dla mnie jako klienta, który to zrobił w kilkanaście minut z odpowiednim kablem za kilkanaście złotych to po prostu wstyd po całości i wątpię, że nie mieli nigdzie na stanie OBD1.
Pewnie niejeden mechanik powiedziałby, że "śruby się zapiekają, to, tamto". W 16-letnich Japończykach gorsze rzeczy potrafią się dziać. Wiem, bo widziałem.
Na szczęście są warsztaty robiące starsze auta.
Patrique pisze:I to fakt... żadne $$$ wpakowane w jakikolwiek samochód nigdy się nie zwrócą i nie podniosą wartości tego auta.
miron72 pisze: Szukając obecnie s124 mogę powiedzieć, że taki sam samochód można kupić za 6000 jak i za 22000. Taki sam stan. Widziałem auto za 4500, które po umyciu i polerce poszło za niecałe 9000. Miesiąc temu :)
Nie zmienia to faktu, że na odległość ciężko ocenić sens inwestycji w przypadku konkretnego egzemplarza.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 04 lut 2019, 07:37

h/k pisze:Nie zmienia to faktu, że na odległość ciężko ocenić sens inwestycji w przypadku konkretnego egzemplarza.
Sens to pojęcie względne. Dla jednego malowanie wiekowego auta kosztujące 4 000 jest sensowne, dla innego wymiana błotnika w Lexusie kilkuletnim to powód do zmiany auta.
Sens ocenia nabywca, a my możemy nakierować na naprawy i pomóc je wycenić.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lut 2019, 13:34

Jeszcze kwestia czy panewka zaraz się nie przekręci w tym silniku. Choć jakoś częściej słychać że to się dzieje w ACE niż 6A. Może przez to że ACE więcej jeździ.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 lut 2019, 22:01

miron72 pisze:Sens to pojęcie względne. Dla jednego malowanie wiekowego auta kosztujące 4 000 jest sensowne, dla innego wymiana błotnika w Lexusie kilkuletnim to powód do zmiany auta.
To też fakt, dla niektórych argument dwustronnie ocynkowanej karoserii nie przemawia, by doinwestowywać starsze auto.

Z drugiej strony kolega kupił auto po prostu do jeżdżenia, w sedanie, w które trzeba niemało zainwestować. Taka sugestia mi się nasuwa, że jeszcze są przecież B3 wyglądające przynajmniej na niezajechane. Jakiś czas temu planowałem kupić takiego za małe pieniądze, ale Avant był potrzebny i nie żałuję doinwestowania - kombi z reguły są bardzo intensywnie użytkowane.
Gdybym chciał coś po prostu do jeżdżenia to wyłożyłbym ok. 6-7 tys. zł i kupił B3 np. 1.8 PM z jak najładniejszym stanem, nie przejmował się ewentualnymi niewielkimi naprawami blacharskimi (ale z czujnikiem lakieru musowo, zresztą swojego sporo tańszego Avanta też tak sprawdzałem ku zdziwieniu sprzedającego), go doinwestował, zlecił montaż LPG i umiejętnie poprawił instalację.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga