Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Technika Jazdy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 03 lut 2010, 15:47

Pamietajcie, że pojęcie EKO jeżdzenia, jest raczej przystosowane do nowych samochodów których podzespoły są do tego przystosowane, w starszych autach, zmieniając biegi przy 2000 obrotów można spokojnie rozwalić skrzynie biegów.
AlosKnownAs marwins

Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.

SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 03 lut 2010, 19:58

Kwestia zmiany biegów przy 2000 obr/min nie zależy od wieku silnika a jedynie od jego charakterystyki.
Często w trakcie jazdy w mieście zmieniam biegi przy 2000-2200 i niczego jeszcze nie rozwaliłem.
Były: 80 B3 1.6 D
80 B3 1.8 S
100 C4 2.0 E
Są: A6 C4 2.5 TDI automat
SPRZEDAM Coupe V6 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=10880

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 23 cze 2010, 22:26

Dokładnie, zgodzam się z przedmówcą 8S3 wszystko zależy od charakterystyki silnika . Jeżdżę 2.0 ABT i są bardzo elastyczne, zmiana biegów na mieście odbywa się do 2000 max i bez problemu zbiera się na wysokich biegach przy niskich prędkościach np 3 bieg na budziku 30km/h i bez problemu jedzie ot taka ciekawostka :)

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 23 cze 2010, 22:36

soruce ciekawe jakie masz już progi na tulejach :mrgreen: i jak długo pożyje twój motorek <ok>
Taka jazda zabija cały silnik (no prócz głowicy)
Ekonomika niszczy motorownie
Były:
Audi B4 1.9 TDI Srebrny Avant 95r.
Audi B4 1.9 TDI Zielony Sedan 94r.
Audi B4 1.9 TDI Granatowy Avant 94r.

Jest:
Audi B4 2.2T :D Niebieski Avant 94r

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 23 cze 2010, 22:50

cinekp82 motorek żyje i ma się bardzo dobrze i jeszcze długo pożyje :) nie widzę jakiś negatywnych skutków mojej jazdy po 50tys już coś się powinno dziać . Nie sądzisz?

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 23 cze 2010, 22:53

A ja wiem że czas pokarze.
Mimo wszystko życzę bezawaryjnej jazdy i radości z użytkowania.
Były:
Audi B4 1.9 TDI Srebrny Avant 95r.
Audi B4 1.9 TDI Zielony Sedan 94r.
Audi B4 1.9 TDI Granatowy Avant 94r.

Jest:
Audi B4 2.2T :D Niebieski Avant 94r

soruce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 lip 2007, 22:42

Post autor: soruce » 23 cze 2010, 23:06

cinekp82 napewno jest ziarnko prawdy w tym co mówisz i może sie okazać tak że padnie. ale patrząc w karty historii i porównując jazdę ojca, który robi podobnie jak ja miał na swoim abt już 500tys a kto wie czy nie więcej i jedynie co grzebał przy tym silniku to uszczelniacze na zaworach i uszczelke pokrywy zaworó bo mu olej brał :) i gdzies przy 280 sprzęgło zmieniał :)

A tak z innej beczki, kiedyś sprawdzałem czy da się tak jeździć BMW znajomego, chyba 1.8 to było i stwierdzam że bmw nie da się tak jeżdzić zaraz pryka i szarpie tak wiec co silnik to silnik

RoniN86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:16
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Re: [All] Technika Jazdy

Post autor: RoniN86 » 27 wrz 2010, 16:06

wciskając sprzegło pozbawiasz sie możliwość hamowania silnikiem co jest szczególnie ważne w zimie, uwazaj na to szczególnie na zakrętach, nigdy nie wjezdzaj w zakret z hamulcem przeprawdzaj zawsze redukcje przed zakretem.
RoniN

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 21 lis 2010, 00:51

8S3 pisze:Kwestia zmiany biegów przy 2000 obr/min nie zależy od wieku silnika a jedynie od jego charakterystyki.
Często w trakcie jazdy w mieście zmieniam biegi przy 2000-2200 i niczego jeszcze nie rozwaliłem.
Ja mniej więcej też wrzucam przy takich obrotach i skrzynia jest lala.
NIE MA TO JAK QUATTRO

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 22 lis 2010, 09:27

mnie zawsze zastanawiało np mamy ulice i gorke powiedzmy pochylenie 20stopni tudziez jak kto woli 20% i tu pytanie bo mnie to ciekawi lepiej ciagnac na 4 biegu ? przy obrotach powiedzmy jakies 2600-2800 czy jechac np 80km/h i na 5 biegu ? Drugi przypadek jadac pod gorke ulica pozawijana "S" jadac 80-90 km jechac na 4 biegu czy na 5 ?:)
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 22 lis 2010, 20:40

Ja po mieście staram się zmieniać biegi w okolicach max momentu czyli ok 3000/min. 1ka ruszam, 2ka do ok 40 3ka i 4ka już odpowiednio do obrotów, 5kę żadko wrzucam bo nie ma za bardzo gdzie. Pod górkę zawsze wolę zredukować, podobnie zjeżdżając z górki.

Moim zdaniem jeżdżac po mieście autem z pojemnością 1,8> trzeba liczyć sie ze spalaniem ok 10l/100, zwłaszcza w starch konstrukcjach zasilanych KE-Jetroniciem i Monowtryskiem.

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 22 lis 2010, 21:19

Ja też czasem jade 80km na 5 biegu, ale to tylko przy tzw. toczeniu sie a kiedy chce przyśpieszyc to redukuje. Powyrzej biegu 2 autko krece do 2500 tys. minimum i na spalanie wcale nie narzekam.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 gru 2010, 16:09

Wiadomo nie można mulić silnika a także trzymać bo na obrotach najlepszy zakres w benzynach to około 2,5-3,5 tyś to taka średnia jazda bo w TDI wystarczy około 2,5 tyś

czarna_B3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:31

Post autor: czarna_B3 » 29 sty 2011, 15:44

na nauce instruktorzy jazdy ucza wciskania sprzegla pod koniec hamowania <ok>

Awatar użytkownika
Pep000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Pep000 » 29 sty 2011, 16:29

Ogólnie rzecz biorąc Francuzka szkoła ekonomicznej jazdy mowi o pięciu najważniejszych zasadach:

1. Unikaj przyspieszania podczas jazdy pod górę
2. Zjeżdżając ze wzniesienia zdejmuj nogę z gazu
3. Jeździj na jak najwyższym biegu bez przeciążania silnika
4. Zawsze hamuj na biegu bez sprzęgła również dojeżdżając do skrzyżowań sprzęgło wciskaj dopiero przy pierwszych oznakach gaśnięcia silnika
5. Przyspieszaj energicznie i płynnie do prędkości uznanej za najbardziej ekonomiczna przy najwyższym biegu

Według tejże szkoły ekonomicznej jazdy najlepszym sposobem na zmniejszenie spalania w trasie o nawet 1/3 Jest jazda na tzw zająca czyli:

Na najwyższym biegu jadąć z prędkością 80km/h przyspieszasz energicznie do 120km/h po czym puszczasz gaz az samochod zwolni do poprzednich 80km/h i czynnosc powtarzasz az nie zwymiotujesz ;-)

Metoda bardzo męcząca ale pozwalająca drastycznie zmniejszyć spalanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga