Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 15 mar 2019, 18:24

MUNIOR pisze:Skoro masz tak jak na foto ,to masz zrobione tak jak powinien mieć kazdy uzytkownik audi 80 z tym silnikiem i nie masz już podgrzewacza .Pozostaje ci sprawdzić drozność powrotu paliwa najprostszą metodą ,czyli "dmuchaniem " ...odpinasz przewód paliwowy powrotu z nastawnika i dmuchasz w niego .Tam za filtrem ,na przewodzie powrotnym ,jest takie małe białe "coś "z tworzywa ,to "opór " który wspomagał pracę podgrzewacza i moze on ci robi tak duzy opór w powrocie paliwa
masz foto tego ?? kiedyś mialem cos takiego przy starym filtrze ( lewy górny róg zdjęcia ) ale wywalilem wraz ze zmiana filtra:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a89430d9117e7434

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 mar 2019, 00:17

Obrazek

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 21 mar 2019, 11:24

no to wychodzi na to ze u mnie tego juz nie ma ... U mnie bezpośrednio z pompy idzie przewód paliwowy gumowy do tego wystajacego pod grodzia powrotu mieszka jego (?)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 mar 2019, 17:36

Raczej ten zaworek nie ma wpływu na odgłos pracy silnika.

Czy aż tak głośno Ci klepie ten silnik , że uparłeś się na wyeliminowanie tego :?:

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 21 mar 2019, 17:59

Krzysiek 84 pisze:Raczej ten zaworek nie ma wpływu na odgłos pracy silnika.

Czy aż tak głośno Ci klepie ten silnik , że uparłeś się na wyeliminowanie tego :?:
co do zaworka: bardziej chodzi o temperaturę paliwa ( skąd podwyższona )

co do silnika: to nie jest klepanie czy jakieś metaliczne odgłosy - bardziej chodzi o jego twardą pracę, mam wrażenie że kiedyś pracował bardziej miękko, stąd moje zapytanie czy może to być spowodowane kątem wtrysku albo dawką paliwa ... bo o ile dawkę paliwa to myślę że ogarnę sobie zmienić, to z kątem wtrysku już gorzej ...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 mar 2019, 18:55

Kąt wtrysku ustawić to też nie problem.

Ale nawet z wykresu TDI timing masz idealnie ustawiony .

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 21 mar 2019, 23:41

Krzysiek 84 pisze:Kąt wtrysku ustawić to też nie problem.

Ale nawet z wykresu TDI timing masz idealnie ustawiony .
tak wyszło przy samochodzie rozgrzanym do około 80 stopni i kiedy temp paliwa nie była jeszcze wysoka ... Przy dłuższej jeździe zaczyna sie to rozjezdzac, temperatura paliwa rośnie a kat wtrysku przez to zmienia wartość na mniejsza..moze zmieniając kat wtrysku przy tych około 80 stopniach na wartość około 55-60 jednostek byłoby lepiej. A co z dawka ?? Warto zmieniać na około 15 jednostek ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 mar 2019, 16:43

Zmiana dawki na większą raczej nic tu nie pomoże.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 11 kwie 2019, 11:55

Krzysiek 84 pisze:Zmiana dawki na większą raczej nic tu nie pomoże.
raz jeszcze ja ... :)

wrzucałeś logi z grupy 007 z temperaturą paliwa, mógłbyś sprawdzić przy okazji jaka wartość z temperaturą paliwa pokazuje Ci w grupie 000 przy konkretnej wartości w grupie 007 ??

co do twardszej pracy silnika, zmieniłem dawkę na wartość 17-18 ...
w ten sam dzień zmieniając 'setup na lato' od spodu zauważyłem mokre przewody paliwowe wychodzące znad baku pod samochód, szybkie zdjęcie dekla w bagażniku i łup - pęknięta końcówka przewodu zasilania, przy demontażu posypał się też plastikowy ( ... ) krócieć powrotu paliwa, wymienione i mam wrażenie że silnik pracuje równiej, zobaczymy po czasie ...

a tyle razy ktoś pisze o powietrzu w paliwie - może warto też polecać sprawdzanie tego zasilania przy baku ...


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 kwie 2019, 19:01

DaMaGe pisze:wrzucałeś logi z grupy 007 z temperaturą paliwa, mógłbyś sprawdzić przy okazji jaka wartość z temperaturą paliwa pokazuje Ci w grupie 000 przy konkretnej wartości w grupie 007 ??
Mogę jutro po pracy zrobić screen z grupy 7 i BS grupa 0.
Choć pewnie wystarczy przeliczyć temperaturę na jednostki i wyjdzie to samo.

Jeśli u kogoś wymiana filtra paliwa na ten najprostszy PP 838 nie pomoże , to warto by było przejrzeć dokładniej układ zasilania zaczynając od zbiornika paliwa i tego smoka.
Zmienić opaski ślimakowe na skręcane , tylko przy nich trzeba uważać by plastikowych króćców nie połamać.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 12 kwie 2019, 18:13

Krzysiek 84 pisze:
DaMaGe pisze:wrzucałeś logi z grupy 007 z temperaturą paliwa, mógłbyś sprawdzić przy okazji jaka wartość z temperaturą paliwa pokazuje Ci w grupie 000 przy konkretnej wartości w grupie 007 ??
Mogę jutro po pracy zrobić screen z grupy 7 i BS grupa 0.
Choć pewnie wystarczy przeliczyć temperaturę na jednostki i wyjdzie to samo.

Jeśli u kogoś wymiana filtra paliwa na ten najprostszy PP 838 nie pomoże , to warto by było przejrzeć dokładniej układ zasilania zaczynając od zbiornika paliwa i tego smoka.
Zmienić opaski ślimakowe na skręcane , tylko przy nich trzeba uważać by plastikowych króćców nie połamać.
bede wdzięczny :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 kwie 2019, 20:24

Obrazek

Obrazek

Obrazek

adikos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 2019, 21:33

Post autor: adikos » 12 lip 2019, 22:06

Witam mam ogromną prośbę aby ktoś zobaczył logi i ewentualne podpowiedzi co jest nie tak.
Statyczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_88yVgE.html

Dynamiczny:

Grupy 000, 011: http://vaglogi.pl/log-000_011_SnMbU.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lip 2019, 16:38

Dawka paliwa trochę spora , do 3 mg zmniejszyć można.
Doładowanie w porządku .
A co dzieje się z autem :?:

bartosz4355
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 wrz 2017, 23:19
Lokalizacja: EŁK

[B4 1.9 1Z] Problem z obrotami 1.9 tdi 110 km.

Post autor: bartosz4355 » 16 lip 2019, 19:28

Witam wszystkich.
Mam mały problem odo ostatniego czasu.
Mianowicie ostatnio auto przestało się wkręcać na obroty. Osiągnięcie 40km/h stanowiło problem. Szybko zauważyłem, że wężyk zasilający miedzy filtrem paliwa, a pompą paliwa załamał się. Wymieniłem go i wszystko było dobrze. Po tygodniu problem nawrócił. Wymieniłem filtr paliwa i problem znowu zniknął. Wczoraj problem znowu wrócił. Wymieniłem wszystkie wężyki przelewowe, wężyki zasilające, powrotne i problem nie ustał. Proszę doradźcie coś mądrego na co zwrócić uwagę. Dodam, że auto przy usterce śmierdząco kopci.
Pozdrawiam i liczę na pomoc kogoś życzliwego.
Jeśli nie w tym miejscu temat to przepraszam.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2019, 01:14 przez bartosz4355, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga