[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
pierwszy raz nie jest taki prosty trzeba sie troche nameczyć ale wylazie.
masz tam taka blaszke na srodku musisz ja zdjąć, i ciagnac sterownik do dołu. tylko odepnij sobie pierwsze kość.
masz tam taka blaszke na srodku musisz ja zdjąć, i ciagnac sterownik do dołu. tylko odepnij sobie pierwsze kość.
AUDI - Probably the Best Cars in the World
mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
Re: [B4 TDI 1Z] Gdzie zamontowany jest komputer silnika?
szczelność tego wężyka sprawdzisz demontując z prawej strony zderzak (lepsze dojście) i jest on na takim kolanku na intercoolerze a widze że auto z 95r. więc pierburg i map w ECU a jak wywalił 00575 to masz problem z N75 a sprawdzić czy wężyk jest dobry możesz robiąc logi dynamiczne grupy 011 <ok>anemia7 pisze: VAG wyplul 575 a chce zaczac od sprawdzenia szczelnosci weza do mapsensora.
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
w B4 N75 jest odwrotnie zamontowany jak w VW i nie u wszystkich jest czerwony z niebieskim, u mnie są 3 czarne wężyki :mrgreen: najlepiej podłącz ten co wychodzi z turbo bezpośrednio na gruszkę a ten z gruszki niech wisi w powietrzu aby tylko o wentylatory nie zaczepił <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
Blad 00575 wcale nie sugeruje problemow z N75... mowi tylko o przeladowaniu lub niedoladowaniu... trzeba by sprawdzic dokladnie jaki jest walor bledu...
Zrob probe dynamiczną[logi], a wszystko sie wyjasni
Zrob probe dynamiczną[logi], a wszystko sie wyjasni
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
a więc z tych logów wynika że albo masz potężną dziurę w dolocie (między turbo-IC-kolektor ssący) chociaż z tego co piszesz w innym temacie wygląda na to że dolot jest ok więc jednak uszkodzony wężyk od mapsensora lub nawet mapsensor
dobrze by było podłączyć manometr i się przejechać, jeżeli manometr wskaże coś koło 0.9 bara przy 2000obr (pedał gazu 100%) to znaczy że masz coś nie tak z pomiarem ciśnienia w dolocie
dodatkowo widać że masz podkręcony silnik
sprawdzałaś połączenie wężyka od mapsensora do IC :?: w tym miejscu najczęściej lubi się uszkodzić chociaż nie wykluczone że nawet gdzieś dalej
dobrze by było podłączyć manometr i się przejechać, jeżeli manometr wskaże coś koło 0.9 bara przy 2000obr (pedał gazu 100%) to znaczy że masz coś nie tak z pomiarem ciśnienia w dolocie
dodatkowo widać że masz podkręcony silnik
sprawdzałaś połączenie wężyka od mapsensora do IC :?: w tym miejscu najczęściej lubi się uszkodzić chociaż nie wykluczone że nawet gdzieś dalej
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
Gdzie ty to widzisz?UKI_XX pisze:dodatkowo widać że masz podkręcony silnik
Wstawie na chwile drugi wezyk od ecu do IC. Chce wyjac kompa i sprawdzic wezyk w srodku, ale jak narazie udalo mi sie tylko wypiac wtyczke :mrgreen:WOJTEK26 pisze:Sprawdź weżyk idący od IC do Mapsensora bo ECU nie widzi zupełnie cisnienia doładowania
W ktorym miejscu tak lubi sie psuc?UKI_XX pisze:sprawdzałaś połączenie wężyka od mapsensora do IC w tym miejscu najczęściej lubi się uszkodzić chociaż nie wykluczone że nawet gdzieś dalej
demontując zderzak z prawej strony na IC masz taki króciec i od niego właśnie wychodzi wężyk, u mnie jak kiedyś sprawdzałem dolot to był twardy i ledwo się trzymał więc wymieniłem, wężyk ten ma ok 10cm i łączy taką cienką plastikową rurkę która biegnie aż pod ECU i tam jest znowu kawałek wężyka który łączy ją z ECU
zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)
a że silnik podkręcony to widać chociażby z logów gr. 011, w pozycji "Specified MAP" w serii jest ok 1836-1860 mbar a u Ciebie 1927.8 mbar a nawet 1948.2 mbar jak w AFN więc trochę więcej jak seria <ok> chyba że Avant tak ma
zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)
a że silnik podkręcony to widać chociażby z logów gr. 011, w pozycji "Specified MAP" w serii jest ok 1836-1860 mbar a u Ciebie 1927.8 mbar a nawet 1948.2 mbar jak w AFN więc trochę więcej jak seria <ok> chyba że Avant tak ma
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
Przy ecu wezyk jest ok, zdejme zderzak wiec i sprawdze.UKI_XX pisze:demontując zderzak z prawej strony na IC masz taki króciec i od niego właśnie wychodzi wężyk, u mnie jak kiedyś sprawdzałem dolot to był twardy i ledwo się trzymał więc wymieniłem, wężyk ten ma ok 10cm i łączy taką cienką plastikową rurkę która biegnie aż pod ECU i tam jest znowu kawałek wężyka który łączy ją z ECU
Dlaczego w Audi jest wlasnie inaczej? W Golf 3 komp polaczony jest wlasnie z kruccem na kolanku, w miejscu gdzie u nas jest zaslepka..UKI_XX pisze:zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)
To chyba wiaze sie z odkreceniem podstawy aku?rczopik2 pisze:Sprawdz przewody koniecznie też pod akumulatorem, tam często sie przepalają od kwasu z akumulatora lub od kolanka kolektora wydechowego.
mam takie pytanko.
mam założony manometr i jak jade np. na 4 biegu i wcisnę gaz w podłoge to cisnienie rośnie mi prawie do 1bara i po chwili spada w okolice 0.7bara tak około 3000obr/min a wiec zawór upustowy na turbinie działa.
ale natomiast jak jade ze stała predkościa przy 2400-2500 obr/min to cisnienie oscyluje poniżej 0.5 bara a wydaje mi sie że powinno być cos koło 0.7bar. jak to jest z tym cisnieniem. czyżby N75 nie trzymał dobrze i upuszczał za wczesnie cisnienie? czy poprostu tak ma być.
dodam ze autko na boshu. egr zaślepiony.
błędów nie wywala miałem tylko ostatnio jeden 00527(Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72, Czujnik temperatury powietrza wejściowego - G72)
a co do tego błędu to podejrzewam że to wywaliło w upalne dni.
mam założony manometr i jak jade np. na 4 biegu i wcisnę gaz w podłoge to cisnienie rośnie mi prawie do 1bara i po chwili spada w okolice 0.7bara tak około 3000obr/min a wiec zawór upustowy na turbinie działa.
ale natomiast jak jade ze stała predkościa przy 2400-2500 obr/min to cisnienie oscyluje poniżej 0.5 bara a wydaje mi sie że powinno być cos koło 0.7bar. jak to jest z tym cisnieniem. czyżby N75 nie trzymał dobrze i upuszczał za wczesnie cisnienie? czy poprostu tak ma być.
dodam ze autko na boshu. egr zaślepiony.
błędów nie wywala miałem tylko ostatnio jeden 00527(Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72, Czujnik temperatury powietrza wejściowego - G72)
a co do tego błędu to podejrzewam że to wywaliło w upalne dni.
AUDI - Probably the Best Cars in the World
mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga