Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2009, 14:17

wenon pisze:mam takie pytanko....
jak jade ze stała predkościa przy 2400-2500 obr/min to cisnienie oscyluje poniżej 0.5 bara a wydaje mi sie że powinno być cos koło 0.7bar. jak to jest z tym cisnieniem. czyżby N75 nie trzymał dobrze i upuszczał za wczesnie cisnienie? czy poprostu tak ma być.
jak jedziesz ze stałą prędkością i silnik nie jest obciążony to dawka paliwa jest mniejsza i turbo zawsze dmucha mniej a jak wciśniesz gaz to dajesz dużo paliwa więc i produkujesz spaliny które napędzają turbo <ok>

nawet gdyby N75 nie trzymał to nie ma możliwości żeby ciśnienie spadło poniżej 0.6bara gdyż dopiero przy tym ciśnieniu otwiera się zawór upustowy a N75 jest po to żeby otwierał się przy odpowiednio wyższym <ok>
anemia7 pisze:
UKI_XX pisze:zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)
Dlaczego w Audi jest wlasnie inaczej? W Golf 3 komp polaczony jest wlasnie z kruccem na kolanku, w miejscu gdzie u nas jest zaslepka..
może poprostu nie chciało im się aż tyle wężyka zakładać (w golfie i passacie IC jest z lewej strony), ale jeśli chodzi o pomiar to im bliżej kolektora ssącego to są też większe wahania ciśnienia spowodowane otwieraniem/zamykaniem zaworów
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 22 lip 2009, 14:49

mi wyskakuje komunikat takiej treści, oczywiście nie zwracajcie uwagni na czerwone napisy, program do robienia zrzutów ekranu nie jest w pełnej wersji,

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2009, 15:06

czarek461, jaki fejs (USB czy RS232), jaki VAG, jaki laptop, czy port COM w laptopie jest taki sam jak w programie, opcja Start baund dobrze ustawiona :?:
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 22 lip 2009, 16:43

fejs mam usb, laptop benq ale chyba to niema znaczenia jaki laptop, jeszcze nie wiem czy co to jest opcja start baund

[ Dodano: 2009-07-23, 12:54 ]
oki, udało mi się podłączyć, wykrywa jakieś 5 błędów, ale pokazują się same zera, jakby ten błąd nie miał kodu, może ktoś miał podobne odczyty

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 lip 2009, 21:12

anemia7 pisze:Logi na 4 biegu:
Sprawdz wezyk do ECU i czujnik cisnienia doladowania... wyglada ze cos zdechlo.
Dodatkowo sprawdzilbym szczelnosc dolotu ... tak dla 100% pewnosci jesli jest nieszczelnosc to w specyficznym miejscu.

Silnik nie jest "podkrecony"... mapy wygldają na seryjne.

Dla pelnego obrazu powinienes zrobic kpl. logów... szczegolnie ze masz taka mozliwosc.
Logi na 3 biegu wystarczą. ;-)

Pozdrawiam
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 lip 2009, 21:56

przemik pisze: Silnik nie jest "podkrecony"... mapy wygldają na seryjne.
bardziej jak seryjne w AFN a nie 1Z, w 1Z pozycja Specified MAP nie przekracza 1850mbar a a AFN jest coś koło 1950mbar <ok>

dolot ma raczej ok bo po założeniu rezystora 400ohm pisze że nie widać czarnego dymu, chociaż sprawdzić nie zaszkodzi
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

anemia7

Post autor: anemia7 » 23 lip 2009, 00:15

przemik pisze:Dla pelnego obrazu powinienes zrobic kpl. logów... szczegolnie ze masz taka mozliwosc. Logi na 3 biegu wystarczą.
Komplet czyli o ktore jeszcze grupy chodzi?
przemik pisze:Dodatkowo sprawdzilbym szczelnosc dolotu ... tak dla 100% pewnosci jesli jest nieszczelnosc to w specyficznym miejscu.
Wykrecilam kazda rurke plastikowa czy gumowa przy turbo i filtrze powietrza, wymienilam wszystkie wezyki przy zaworkach, pozostalo mi tylko sprawdzic wezyk w srodku ecu i polaczenie ecu - ic. Nadal nie moge wyjac kompa, wtyczka wypieta ale widze lusterkiem ze komp jest przykrecony jakas dziwna sruba do tej blaszki z otworkami.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 lip 2009, 09:11

do kompletu logów brakuje grup 001 i 004, można pokusić się jeszcze o 007 ale do Twojego problemu są raczej nieprzydatne

żeby sprawdzić wężyk idący do mapsensora nie musisz wyciągać kompa, albo musisz zdemontować z prawej strony zderzak albo spodnią osłonę silnika ale w tym przypadku jest kiepski dostęp i bez kanału się nie obędzie, jak dobierzesz się do wężyka na IC to po prostu w niego dmuchnij i jak jest gdzieś dalej uszkodzony to będzie słychać a jak włączysz zapłon i podepniesz VAG'a to w gr. 010 lub 011 możesz sprawdzić czy MAP działa dmuchając sprężarką w ten wężyk (tylko nie za mocno)

a gdyby był uszkodzony wężyk w ECU to prawdopodobnie byłoby wyższe wskazanie ciśnienia atmosferycznego (o ile ten czujnik też jest w ECU)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

anemia7

Post autor: anemia7 » 23 lip 2009, 09:52

UKI_XX pisze:a gdyby był uszkodzony wężyk w ECU to prawdopodobnie byłoby wyższe wskazanie ciśnienia atmosferycznego (o ile ten czujnik też jest w ECU)
Taki sam problem mial kolega w Sharanie i wlasnie wezyk w ecu byl pekniety i musze byc pewna.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 23 lip 2009, 13:31

UKI_XX pisze:bardziej jak seryjne w AFN a nie 1Z, w 1Z pozycja Specified MAP nie przekracza 1850mbar a a AFN jest coś koło 1950mbar
Standardowa wartosc żadanego cisnienia doladowania w 1Z miesci sie w przedziale - 1720 - 1950 mBar w przedziale ok.2000 - 3000 obr. wiec nie ma mowy o zadnym tunningu ;-)

Do kompletu logow brakuje 000 i 004 dynamiczych i WSZYSTKICH STATYCZNYCH wraz z BS .

Anemia sprawdz wezyk i czekamy na kpl. logow. ;-)

Ktore grupy robic masz opisane w watku podwieszonym na gorze .
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

anemia7

Post autor: anemia7 » 24 lip 2009, 15:01

rczopik2 pisze:Sprawdz przewody koniecznie też pod akumulatorem, tam często sie przepalają od kwasu z akumulatora lub od kolanka kolektora wydechowego.
BINGO !!! Zarowno przewod do ecu jak i idacy do N18 sa przepalone pod aku i pokruszyly mi sie w reku !!!

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 24 lip 2009, 15:47

Widze że na coś moja uwaga się zdała.
Pozdrawiam

anemia7

Post autor: anemia7 » 24 lip 2009, 16:30

Oj zdala zdala, wrocilam z testow autka. Ciagnie na kazdym biegu, nie ma zadnej zamulki, zrobie jeszcze logi.

rafi_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 sty 2007, 00:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rafi_79 » 16 sie 2009, 13:54

Witam

Kupiłem pare dni temu fejs OBDII,KKL automatyczną z przejsciówką na podwójna końcowke do audi 80 i mam problem. Vag com 311n2 pokazuje mi taki komunikat
-COM Port Status: OK
-Interface Status: 0 -Found, Ready
-Fast-Synch compatybile: NO

sprawdzałem ustawienia w menadzer urzadzeń jest ok

nie wiem o co chodzi ale nie moge ruszyc z tematem od tego miejsca

ktoś pisał ze mam zmienić wartości Baud na 240 i też lipa nic nic

jesli mozecie to pomocy potrzebuje

dzieki pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-16, 13:57 ]
Dodam ze zestaw z oprogramowaniem firmy ADACO

a i niejeden magik od aut nie mogł zczytac nic z mojego auta to strasznie ciezki temat

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 sie 2009, 09:32

Zapoznaj sie z tym watkiem:
http://www.a4-klub.pl/smf/brak_lacznosc ... 997.0.html

Wymagana rejestracja na A4 klub ;-)
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga