Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Jak sprawdzic czy dzialaja swiece zarowe?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 gru 2013, 07:47

bioły11 pisze: kąt wtrysku według temp paliwa ok .
:?: kąt ma być w granicach 55 na nagrzanym silniku
bioły11 pisze: dawka wdług tabelki powinna być 15-30 a ja mam 33. .
mozesz sobie zwiekszyc do tych 15 jednostek.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 10:49

to ja już nie wiem mi na nagrzanym silniku przez deltascan pokazuje między 70-80 . A u gościa pokazało że jest dobrze tylko nie wiem jaki był ten kąt u niego co mówił że dobrze .
Krzysiek 84 pisze:mozesz sobie zwiekszyc do tych 15 jednostek.
tylko gościu co mi wcześniej ustawiał dawkę mówił że już obrotami przebierał silnik jak chciał dać większą ... i teraz to nie wiem

[ Dodano: 2013-12-11, 10:53 ]
a co do świec to dziś wyjąłem i sprawdzałem i tak po 10sek są całe czerwone i gorące i patrzyłem na markę to 3są beru germany 11v a 4 inna ... i do tej niebieskiej kostki co jest czujnik mam podpięte dwa kabelki i te kabelki idą do wyłącznika w środku ... czy to jest podgrzewanie świec dodatkowe ?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 gru 2013, 11:34

Kąt tak jak pisze kolega wyżej 55 i dawkę ustaw na 15 bo 33 do za mało masz.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 gru 2013, 16:55

czy to jest podgrzewanie świec dodatkowe ?
na to musisz sobie odpowiedzieć sam lub zapytać tego kto wsadzał tam swoje łapska.Wcale bym się nie zdziwił jak ktoś chciał zrobić jakieś odcięcie by uniemożliwić odpalenie samochodu,tylko nie wiedział o jednej podstawowej sprawie - że w tym silniku to nic nie da <ok>

Czyli świece jak grzeją to masz sprawne.Szukaj dalej...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 gru 2013, 17:12

bioły11 pisze: i do tej niebieskiej kostki co jest czujnik mam podpięte dwa kabelki i te kabelki idą do wyłącznika w środku ... czy to jest podgrzewanie świec dodatkowe ?
Ktoś sobie zrobił grzanie świec na przełącznik :shock:
Ten silnik nie jest aż taką padaką że musi za kazdym razem palić po podgrzaniu świec. Ma juz wtrysk bezpośredni i nawet w mrozy potrafi zapalic ze wszystkimi spalonymi świecami. Podstawa to dobry kąt wtrysku i dawka paliwa. Ja mam swoje auto 4 lata i nawetnie zmieniałem w nim świec, tylko na krótko raz sprawdzałem robiąć test z żarówka i nie pcham rąk do nich bo pali zawsze.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 17:19

a powiedźcie mi jeszcze czy ten kąt wtrysku mam ustawić na 55 niezależnie od temp paliwa ??

korzystam z deltascan

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 gru 2013, 17:33

bioły11 pisze:a powiedźcie mi jeszcze czy ten kąt wtrysku mam ustawić na 55 niezależnie od temp paliwa ??

korzystam z deltascan
Ustaw kąt wtrysku na 55 jednostek na nagrzanym silniku do 90 stopni.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 19:44

no dobra będę coś działał z kątem i dawką paliwa . pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 gru 2013, 20:02

bioły11 pisze:no dobra będę coś działał z kątem i dawką paliwa .
Wedlug mnie ,kąt i dawkę masz o takich wartościach że nie powinno mieć to wpływu na kiepskie odpalanie ,a już na pewno ,przy obecnych ,dość wysokich jak na zime temperaturach ;-) ,nie mają tu praktycznie znaczenia świece żarowe :roll: to nie padaki 1,9 D ,czy TD ,z posrednim wtryskiem ,które bez grzania świec nie mogą się obyć ;-) ...ja bym sie skupił na cofajacym się paliwie ,bo zwykle to jest przyczyną ,jak paramerty typu dawka i kąt wtrysku są w normie .Nie mniej jednak ,na 100% to ja mogę być pewien, parametrów na vagu ,na deltascanie nie mam pewności ,bo nie wiem ,jak tam realizowane jest sprawdzanie kąta wtrysku statycznego ,czyli odpowiednik basic seting -nastaw podstawowych , w vag comie.Pewne jest to ,że świece żarowe możesz zostawić w spokoju ,a fachowiec który się ich uczepił ,jako przyczyny nieodpalania ,ma marne pojęcie o tym silniku ;-) ale ma za to ''specjalny przyrząd '' do ich sprawdzania gdzie normalnie ,żeby je sprawdzić ,wystarczy kawałek kabla :mrgreen: ech "fachowcy " specjalnej troski :mrgreen: ze "specjalnymi przyrządami " do sprawdzenia świec :roll: zostawcie świece żarowe ,spalone czy sprawne ,w tych autach w spokoju,poduczcie się i skupcie się na prawdziwych przyczynach trudnosci z odpalaniem ,bo zapewniam was ,że świece nie mają z tym nic wspólnego 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 20:35

Munior ;)

tak powiem . paliwo się cofało . zmieniłem filtr paliwa sprawdziłem układ i założyłem zaworek zwrotny na powrocie między pompą a filtrem i teraz wygląda na to że paliwo się nie cofa teraz . jest w tym przeźroczystym wężyku . no mam boscha i wiesz o tym że ciężko się połaczyć vagiem . a jeszcze jedno jak przekręce zapłon (nie odpalam kontrolki się świeca) to jak się wsłucha to z okolic pompy /nastawnika słychać takie pykanie,buczenie....cos takiego ... czy tak ma być ??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 gru 2013, 22:16

Zaworek to ty zamontuj na przewodzie zasilającym a nie powrotnym i to najlepiej przed filtrem.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 11 gru 2013, 22:19

a jest jakaś różnica w tym ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 gru 2013, 22:54

bioły11 pisze:a jest jakaś różnica w tym ??
Nie no ja wymiękam :roll: zaworek zwrotny na powrocie <uhh> ...wogóle to montowanie zaworków uważam za bezsensowne ,bo układ ma "trzymać " paliwo bez żadnych dodatkowych wynalazków ...jak nie tyrzyma ,to szukamy przyzczyny ,a nie zakładamy zaworek :roll: a jeszcze na powrocie :roll: w jakim celu ja się pytam :?:

[ Dodano: 2013-12-11, 22:55 ]
bioły11 pisze:a jest jakaś różnica w tym ??
Jest <ok> zasadnicza
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 gru 2013, 15:54

bioły11 pisze:a jest jakaś różnica w tym ??
Przecież chcesz by samochód nie miał problemów z odpalaniem a jeśli jest nieszczelność to paliwo cofa się z przewodu zasilającego do baku.Co ci da zaworek na powrocie jeśli z zasilania paliwo spierniczy do baku??

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 12 gru 2013, 17:24

taki mi doradził znajomy więc tak zrobiłem .. a paliwo teraz się nie cofa i jest w rurce zasilania . dobra pomijając to .. co jeszcze sprawdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga