Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2013, 19:41

krzyn33 pisze:MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
<ok> Indukcyjny ...kupując taki ,czy też podobny , czeka cię zabawa w przeszczep twojego kabla z wtyką ,bo w tym nastawniku na pewno jest inna wtyka ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 05 cze 2013, 19:49

MUNIOR pisze:
krzyn33 pisze:MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
<ok> Indukcyjny ...kupując taki ,czy też podobny , czeka cię zabawa w przeszczep twojego kabla z wtyką ,bo w tym nastawniku na pewno jest inna wtyka ;-)
Czyli cała zabawa, o której piszesz wcześniej, z dodatkowymi kablami przy przekładce polega na podmianie wtyczek do wszystkich gratów, czy to jeszcze bardziej skomplikowane ?
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 cze 2013, 20:03

krzyn33 pisze:Czyli cała zabawa, o której piszesz wcześniej, z dodatkowymi kablami przy przekładce polega na podmianie wtyczek do wszystkich gratów,
Wtyczki ,wtyczkami ,dodatkowe kabelki to dodatkowe kabelki i nie mają nic wspólnego z wtyczkami ;-)
krzyn33 pisze:czy to jeszcze bardziej skomplikowane ?
No trochę jest 8-) Kto robił to wie ,kto nie robił i zacznie ,się przekona ...ogólnie dostępne schematy ecu ,niestety nie są gwarancją że wszystko na nich zobaczymy ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 06 cze 2013, 23:01

Wszystko zdaje się wskazywać na to, że tylko któryś z forumowiczów byłby wstanie dźwignąć ciężar takowej przekładki :-D

Jest problem, więc pewnie trzeba będzie go w możliwie najbliższym czasie rozwiązać. Czy ewentualnie znalazłbym kogoś z Bydgoszczy, lub okolic?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2013, 09:29

mirkowal pisze:Czy ewentualnie znalazłbym kogoś z Bydgoszczy, lub okolic?
<ok> Endriu210 jest najbliżej ciebie ,okolice Kartuz
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 10 maja 2014, 23:38

Nareszcie zrobiłem coś by wyeliminować tą nierówną pracę rozgrzanego silnika na jałowym biegu, ale po kolei...kąt wtrysku był zbyt wczesny i wynosił ok. 135 (poz. 2) przy temp. 180 (poz. 9) Teraz jest ok. 70 przy temp. 140. Na zimnym było prawie idealnie w środku na wykresie. W miarę grzania ma lekką tendencję rosnącą do wczesnego wtrysku.
Dawka paliwa oscylowała (szalała) wokół 12-40, teraz jest ok.25.
Nastawnik MES był lekko zabrudzony, jakaś oleista maź zalegała na płytce. Po oczyszczeniu okazało się, że na początkowym zakresie pracy potencjometru ścieżka wydaje się być lekko starta. Żadnych opiłków metalu nie było w środku. Po ustawieniu i kilku próbach silnikiem przestało szarpać. Ale przy ustawieniu dużej dawki poniżej 20 silnik miał tendencję do wolnego schodzenia z obrotów, przystawał na chwilę w okolicy 1100 obr/min. Przy dawce ok 40 schodził płynnie, ale wtedy na wyższe obroty wchodził dość ociężale. Dlatego ustawiliśmy to w miarę pośrodku. W suma silnik lekkiego kopa dostał, choć nadal przy schodzeniu z obrotów da się odczuć przez chwilę lekkie szarpanie.
To są normalne objawy, czy faktycznie nastawnik, lub pompa się kończy ?

Testy były niestety tylko statyczne przy użyciu profesjonalnego testera diagnostycznego w warsztacie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 maja 2014, 12:13

mirkowal pisze:. W suma silnik lekkiego kopa dostał, choć nadal przy schodzeniu z obrotów da się odczuć przez chwilę lekkie szarpanie.
To są normalne objawy, czy faktycznie nastawnik, lub pompa się kończy ?
To nie są normalne objawy ,dawka ori dla "boscha"to zwykle ok.30 ,czyli 6 mg ,jak ma ori blokadę .Jak usuniemy blokade i ustawimy 20 ,czyli 4 mg ,też na pewno nie będzie za dużo .Dawka 40 ,to stanowaczo za mało ,auto ma muła nie do przyjęcia i może dłużej krecić przy odpalaniu .A lekkie szarpanie i dłuższe schodzenie z obrotów ,to ewidentnie wina nastawnika .Zapewniam Cię ,ze przy sprawnym nastawniku ,nawet przy dawce 10 ,czyli 2 mg ,nie ma prawa nic szarpać ,czy dłużej schodzić z obrotów.Sprawdzone i przetestowane 8-) Apropo ustawiania kąta wtrysku na wszelakich "wykresach " tdi timing i tym podobnych "bajerach " ,to dla mnie mało sensowna metoda , "wykresy " zależne od dokładnych wskazań z czujnika temperatury ,są dla mnie mało wiarygodne ...tym bardziej na "boschu " gdzie temperatura jest do przeliczania z jakichś porypanych jednostek .Jedyna pewna metoda ,to tylko i wyłącznie blok 000 i basic seting ,czyli nastawy podstawowe
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
mirkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: CB

Post autor: mirkowal » 19 maja 2014, 15:30

Jak wygląda ta cała ori blokada :?: Może ją mam, tylko nie wiem i majster też nie wiedział. Czy ona może powodować, że obroty wolniej schodzą :?:

Po przejechaniu większej trasy okazało się, że lekkie szarpanie na jałowym nadal się odczuwa :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2014, 20:24

mirkowal pisze:Jak wygląda ta cała ori blokada
Normalnie ,czerwony lak 8-)
mirkowal pisze: Może ją mam, tylko nie wiem i majster też nie wiedział. Czy ona może powodować, że obroty wolniej schodzą :?:
Nie ma takiej opcji z blokadą ,bo fabryka nigdy nie ustawi zbyt dużej dawki .
mirkowal pisze: lekkie szarpanie na jałowym nadal się odczuwa :-(
Nastawnika MES ,nie oszukasz ;-) taki to wynalazek ,że wszelkie zabiegi na nim ,nie wiele dają ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga