Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 gru 2013, 23:50

Aż tak to swojego diesla nie upalam :D Aczkolwiek często obrotomierz powyżej 4 tys rpm jest.
A raz to i 5200 obr miałem jak nie zsynchronizowałem prawej stopy z lewą i podczas sprintu wcisnąłem cały gaz zanim bieg załączyłem ;-)
Ehh... ten mój zetorek. Co on ma ze mną!

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 09 sty 2014, 13:52

odświeże temat zmienilem olej i tak dopiero zajażyłem ze jest to vavoline max life
a nie max life diesel
jak myslicie zrypałem czy takie same zalety

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 09 sty 2014, 15:29

A do diesla ten olej by?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 09 sty 2014, 17:32

tak zalałem max lifa do zetora
a miał bys chyba max life diesel
bedzie różnica odczuwalna

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 17:39

elbula pisze:zmienilem olej i tak dopiero zajażyłem ze jest to vavoline max life
a nie max life diesel
jak myslicie zrypałem czy takie same zalety
Róznica zapewne w dodatkach ,ale na pewno nie poczujesz ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 09 sty 2014, 18:12

fajnie nastepnym razem na trzeżwo bede zamawiał :-D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 sty 2014, 18:25

Parę postów wyżej kolega pisał o czarnym kolorze oleju.Wiadomo w dieslu to normalka ale powiedzcie mi po ilu mniej więcej km valvoline wam się robi czarny? Pytam gdyż u mnie jest dziwna sprawa.Zrobiłem trochę ponad 1tys km i dopiero teraz olej sczerniał ale też nie do końca (na białej szmacie jest ciemno brązowy a nie czarny). Do tego momentu na miarce gdy mierzyłem był na dole ciemniejszy a u góry ok 3-4mm jasny jak woda.Pamiętam że zawsze po zrobieniu 100-200km olej już był czarny.Nie wiem czy valvoline tak ma czy tylko u mnie jakieś cuda się dzieją...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2014, 18:34

U mnie w B4 zawsze czarny ,praktycznie od razu....W a4 ,która nie jezdziła w kraju ,czarnieje znacznie dłużej ...ale to chyba dlatego że być może jeżdziła na jakimś lepszym oleju i na pewno ma mniej nalatane ,niz b4 ...może smigała na jakimś syntetyku :roll: nie wiem ,nie da się sprawdzić ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 sty 2014, 19:20

No właśnie zawsze byłem przyzwyczajony do tego że czarnieje prawie od razu a teraz naprawdę długo robił się czarny.Myślałem że to zasługa tego oleju.Ale co ciekawe na miarce od dołu był ciemny a od połowy w górę jasny i sczerniał cały w ciągu 2 dni (może 20km).
A po płukance wolniej czarnieje czy równie szybko?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 09 sty 2014, 19:57

Może wypłuka trochę syfów, ale zazwyczaj po odpaleniu dosłownie chwilkę pochodzi i już czarny się robi, nie jesteśmy w stanie w 100% spuścić stary i zjeżdzony olej. :) ale nie ma co się tym przejmować :) oby regularnie wymieniać a nasze maleństwa będą chodzić jak żylety :D
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 10 sty 2014, 10:03

hudy pisze:No właśnie zawsze byłem przyzwyczajony do tego że czarnieje prawie od razu a teraz naprawdę długo robił się czarny.Myślałem że to zasługa tego oleju.Ale co ciekawe na miarce od dołu był ciemny a od połowy w górę jasny i sczerniał cały w ciągu 2 dni (może 20km).
A po płukance wolniej czarnieje czy równie szybko?
u mnie równie szybko, po jakiś 60km sprawdzałem i smoła :-P

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 10 sty 2014, 13:10

hudy, ja po zmianie oleju i odpaleniu mam już brunatno-czarny, a po 100 km smoła :mrgreen: żebyś miał czysty to byś musiał rozebrać cały silnik co do śrubki i wszystko moczyć kilka dni w ropie po czym ręcznie zabrać się za usuwanie wszelkich osadów ;-) wtedy może by tak szybko nie czerniał :-P ktoś mądrze napisał, że przy spuszczaniu oleju zawsze trochę go zostanie, nie istnieje chyba metoda która spuszcza co do mililitra :-)

A co do płukanki to mogę zrobić tak, że spuszczę olej zaleje 4 litrami ropy - odepnę czujnik w pompie żeby nie odpalił i będę kręcił rozrusznikiem ? 30 sekund - minuta przerwy i tak kilka cykli ? dało by to zamierzony efekt ?
Moja 80 --->> https://audi80.pl/80-b3-a80-by-rybson-vt74673.htm

-----------------
PPUH HERY
Częstochowa 42-202
Naprawy układów wydechowych
Tłumiki, Katalizatory, Złącza
http://hery-tlumiki.pl/

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 sty 2014, 16:24

Może i wymyjesz ale co na to powiedzą panewki ? 8-) Poza tym ropy i tak nie spuścisz do końca a przyczyną, że olej robi się rzadszy oprócz zużywania jest dostawanie się do oleju ropy jak pracuje na zimnym silniku lub pokonuje krótkie dystanse na krótkich odcinkach.

jedyne według mnie słuszne mycie silnika wewnątrz to zastosowanie wytrzymałego na zużycie ("długodystansowego") oleju typu Petrol Canada i tak zrobić powiedzmy z 3 razy co 1000 km.

Oczywiście nic gorszego jak 10W40. Najlepiej 5W40.

Wbrew pozorom olej ma bardzo dobre właściwości myjące (jeżeli chodzi o sadzę).

Proponuję usmarowane ręce pierw dobrze natrzeć olejem silnikowym. Dwa takie zabiegi i pozostaje tylko usunięcie tłuszczu z rąk. Wcześniej broń Boże ani kropli wody. Sam testowałem.

[ Dodano: 2014-01-10, 16:28 ]
P.S. A ile kosztuje porządny Petro Canada wystarczy zobaczyć na alledrogo

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lut 2014, 18:13

Panowie a czy ktoś z was korzysta z oleju valvoline ale półsyntetyku 10W60? czy ten olej zachowuje się lepiej w wysokich temperaturach niż 10w40?

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 27 kwie 2014, 20:06

Witam wszystkich naczytałem się tych postów o oleju i potrzebuję konkretnej odp. który Valvoline 10 w40 wlać do diesla mam Audi 80 B4 1.9 tdi
hej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga