Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 mar 2015, 20:17

Krzysiek ta co podałeś to jest chyba ta stara wersja w 300ml opakowaniu która na różnych forach nie jest polecana. Teraz jest LM engine flush pro line i jest w 500ml opakowaniu.

Jakki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2014, 21:50

Post autor: Jakki » 05 cze 2015, 10:41

Witam
Odkopuje temat, bo nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie.
Co byście sądzili aby zalać 1Z (przebieg ~370tyś) olejem 5w-40 zamiast obecnego 10w-40? I jaki ilej byście polecili?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 cze 2015, 11:46

Jakki pisze:Witam
Odkopuje temat, bo nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie.
Co byście sądzili aby zalać 1Z (przebieg ~370tyś) olejem 5w-40 zamiast obecnego 10w-40? I jaki ilej byście polecili?
jak w temacie
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... egory=cars

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 05 cze 2015, 12:21

Jakki pisze:Witam
Odkopuje temat, bo nie chciałem niepotrzebnie zakładać nowego, a mam pytanie.
Co byście sądzili aby zalać 1Z (przebieg ~370tyś) olejem 5w-40 zamiast obecnego 10w-40? I jaki ilej byście polecili?
ja osobiscie zostałbym przy 10 w 40 oczywiście vavoline max life diesel ,zjadał mi około 1 litra na 10000 km ,po zalweaniu max lifem a wymieniłem go z 4 razy co ten sam przebieg ubywa może z 2 setki ,a autko jakby lepiej odpalało takie troszke żywsze było ,słychać i czuć poprawe

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 cze 2015, 15:13

5w40 to tylko jak masz stan idealny/b.dobry. Najlepiej 10w40 i polecam Liqui Moly i Valvoline
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 cze 2015, 21:12

nie ma co przesadzac, te silniki maja troche juz nalatane, pozatym 5w nie wiele zmieni wg mnie, mam 10w i auto pali od strzala, glownie w zime, zelazna zasada mechanika; nie naprawiac czegos co sie nie psuje

-Dave
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

Jakki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2014, 21:50

Post autor: Jakki » 05 cze 2015, 22:13

Mój silniczek jest w bardzo dobrej kondycji, zapewne z racji tego, że znaczna większość przebiegu to trasy, a przez ostatnie 10 lat więcej stał niż jeździł.
A palić to zawsze pali od strzała, w zimę czy też nie ;)
I tylko z tych powodów pomyślałem o 5w, a olej już teraz głownie biorę pod uwagę "MaxLivfe" tylko wciąż zastanawiam się czy zostać przy 10w czy jednak nie zalać 5w tym bardziej, że Wasze opinie są różne.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 05 cze 2015, 23:41

to jest tak jak z kobietami, bedzie wiele porad ale ty sam temat musisz ogarnac :) próbuj
hybryda T2/Tb25 | Jak B4 to tylko w TDi | Plan na moc | Diagnostyka [TDi] bieżące naprawy

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 06 cze 2015, 08:09

Może i ja swoje 3 grosze dodam ;-) Moja rada taka...Jeśli naprawdę bardzo mało oleju bierze to próbuj...Ja właśnie drugi raz valvo zalałem. Przed pierwszym pobór był ok litra na zmianę. Teraz półtora ale płukankę robiłem i to był chyba błąd :-/ Zobaczymy co będzie dalej? Mimo wszystko olej jest bardzo dobry bo silnik szybciej się wycisza jak jest zimny i w ogóle jakoś lżej pracuje...

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 06 cze 2015, 09:53

jak sie zastanawiasz czy lac 5W to znaczy, ze silnik jest ok i nie oszczedzasz na nim.
jak bedzie cos sie dzialo(zaloze sie ze to samo co na 10W tylko ze silnik dostanie olej szybciej i w miejsca w ktoryh go dawno nie widzial) to przy nastepnej wymianie wrocisz do 10W. a tak to sie bedziesz dalej zastanawial i dopytywal ludzi ktorzy niekoniecznie wiedza lepiej(na przyklad ja).
producent zaleca 5W.
ja do mojego 2.8 AAH leje 5W30 valvoline syn-power(chcialem 5W40 syn power ale braklo)i moj dylemat przy wymianie bedzie czy dalej 5W30 czy 5W40, ale obawiam sie troche porad kilku tysiecy ludzi z ktorych wiekszosc leje 10W i sam bede musial zadecydowac :)

Jakki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2014, 21:50

Post autor: Jakki » 08 cze 2015, 20:04

Padła decyzja na 5w40, najwyżej wrócę do 10w. Dzięki Wszystkim za opinie :)

PatrykCk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 19 wrz 2015, 17:30

Post autor: PatrykCk » 05 paź 2015, 18:07

Witam. Posiadam 80 1.9 1z - trochę ponad 380 tys przebiegu, od 6 lat kiedy ją kupiliśmy była zalewana 15w40. Silnik się trochę rozszczelnił i planuję kupić zestaw uszczelek i je zmienić, by nie brudzić silnika olejem. Zbliża się okres wymiany oleju i chodzi mi po głowie półsyntetyk valvoline max life diesel.
Mechanicy proponują bym został przy mineralnym ale zbliża się zima, a co za tym idzie minerał będzie gęstniał, przez co silnik ucierpi. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Zmieniać uszczelki i zostać przy 15w40 czy zmienić uszczelki i zalać ww. półsyntetykiem? :)

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 05 paź 2015, 18:48

Zmieniaj na 10w40. Jkl dla mnie 15w40 to syf i nie chciałbym tego w aucie. Mechanicy mi tez tak mowili a ja przeszedlem potem z 10w40 na 5w40 i jakos latam 5 lat na tym. Ma sie rozszczelnic to sie rozszczelni a mechanicy co ci odradzaja to pewnie z epoki polenezow i duzych fiatow.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 paź 2015, 18:54

PatrykCk pisze:Mechanicy proponują bym został przy mineralnym
Większość z nich ,wszystkim włascicielom aut z przebiegiem powyżej 200tys tak proponuje :roll: Lej śmiało 10w40 max lifa ...nic się nie ma prawa rozszczelnić z powodu tego oleju ...daleko mu do mocnych własciwosci płuczacych co niektórych fuul syntetyków ...ja leję od ładnych kilku lat i zmieniać na inny nie zamierzam 8-) Chcesz zobaczyć choćby jedną prostą do zaobserwowania różnice ,choćby jak taki olej "płynie" w niskich temp.,to wlej sobie w przezroczystą buteleczkę próbkę tego 15w na którym jezdzisz i valvoline 10w ,włóż to do zamrażarki ,po jakimś czasie wyciąg i sprawdż jak który z nich płynie . Wyniki są dość wymowne .Na youtube pełno takich testow 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 05 paź 2015, 19:27

Ja się mogę podpisać pod tym co napisali poprzednicy lej 10w40. Ja od siebie polecę MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 od Liqui Moly taki w szarym baniaczku nieco droższy od Valvo :) Wcześniej też lałem valvo ale zmieniłem na ten. Testów porównawczych LM i Valvo w zamrażalniku nie robiłem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga