Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 27 paź 2008, 19:29

Dobra, to teraz ustalmy jak sprawdzic czy to ustrojstwo dziala, wczoraj odpialem czujnik temperatury, ten na wezu wodnym przy samym bloku silnika (niebieski bodajze) swiece elegancko zagrzaly (Kontrolka) a na swiecach od wody nic (sprawdzane wszystkie pokolei zaraz po odpaleniu i po jakis 3 minutach), koledzy na forum golfa pisza ze odpowiedzialne sa za nie dwa przekazniki j325 i j353 (chyba) czy w audiku bedzie tak samo? bo u mnie takowych przekaznikow nie ma (przypominam ze nie ma u mnie krucca ze swiecami a jedynie sama instalacja) czy moglby to ktos u siebie zobaczyc, czy moze ktos bedzie to wiedzial bo chcialem to u siebie uruchomic, zeby wiedziec czy oplaca sie kruciec kupowac.

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

[80 B4 1Z. 94r.] Podgrzewacz płynu chłodniczego

Post autor: Mat24 » 28 paź 2008, 01:21

Witam,
Kupiłem właśnie te grzałki z anglika i teraz mam pytanie- z tego co sie orientuję tymi grzałkami steruje "komputer silnika " według schematu z VW Vento odbywa się to na pinach 6 oraz 26 w 68pinowym złączu sterownika .Są 2 moce grzania na 6pinie wychodzi sterowanie na przekaźnik który załącza 2 grzałki (świece żarowe ) -większa moc oraz na pinie 26 kolejny przekaźnik załącza mniejszą moc .I teraz moje pytanie jak to wygląda w Audi b4 (1Z) rok 1993 czy każdy sterownik silnika jest już przygotowany do współpracy z w/w grzałkami ?? Czy musze dobierać się do złącza sterownika aby obsadzić pin 6 oraz 26 czy znajdę to wyprowadzone gdzieś pod kierownicą ??
Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2008, 08:14

Raczej będziesz ciągnął nowe kable od ecu bo wiązka na 80% nie będzie wyposażona w brakujące piny, tym bardziej że nie masz tego użądzonka ori (tak dobrze rozumiem - starsze auto niż modele z podgrzewaczami) tak wiec wiązka pewno na tych pinach będzie pusta. Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 28 paź 2008, 17:37

Solskier pisze: Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?

Myślę że to jest nawet bardzo przydatne z 2 powodów 1 to : silnik szybciej osiągnie optymalną temperaturę pracy i może nawet mniej palić <mikolaj> a 2 Z powodów to taki że moja dziewczyna jest strasznym zmarzlakiem :mrgreen:

A wracając do sprawy : wiązkę muszę pociągnąć do ecu - ok ale czy ecu jest przygotowane do sterowania tymi grzałkami ??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 28 paź 2008, 19:43

Solskier pisze:Pytanie po co bawić się w montaż tego skoro jet to zupełnie nie potrzebne tym bardziej przy zimach jakie panują obecnie w naszym klimacie?
Jeżeli samochód stoi w garażu to wydaje się zbędne, ale garażując pod chmurką jest jak najbardziej zasadne biorąc pod uwagę sytuację: rano jest około -5 stopni szron na szybach i wilgoć w powietrzu, która osadza nową warstwę szronu po zdrapaniu tego pierwszego.
Wiadomo jak ciężko grzeją się turbodoładowane silniki diesela przy minusowej temperaturze, i nie pomoże tu zastawianie chłodnicy i wymiana termostatu (nawet gdy posiadamy osłonę od spodu) gdy do cylindrów wpada lodowate powietrze chłodzone przez IC-ka. Tak czy siak zanim silnik osiągnie ok 50 stopni, takie grzałki wg mnie to super sprawa.
Mat24 pisze:ale czy ecu jest przygotowane do sterowania tymi grzałkami ??
ECU jest przystosowane do sterowania przekaźnikami do tych grzałek jeden o wartości 60A (dwie grzałki) a drugi 30A (jedna)

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 29 paź 2008, 15:24

[/quote]
ECU jest przystosowane do sterowania przekaźnikami do tych grzałek jeden o wartości 60A (dwie grzałki) a drugi 30A (jedna)[/quote]

A masz może schemat bo nie mam pojęcia na które to piny wchodzi w ecu w Audi .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 paź 2008, 08:41

A masz może schemat bo nie mam pojęcia na które to piny wchodzi w ecu w Audi .
Pozdrawiam
Posiadam tylko taki schemacik, to co Ciebie interesuje to :
26- pin dwie grzałki
6- pin jedna grzałka
130- element grzejny
100- wyjście ECU
92- przekaźniki
[center]Obrazek[/center]

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 30 paź 2008, 16:33

Dzięki za schemat Mobilek <ok>
Mam jeszcze 1 niejasność - wyprowadzenie 68 w ECU do niego schodzą się cewki przekaźników -co tam jest podawane ??
Pozdrawiam

dejwid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 lip 2008, 01:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dejwid » 30 paź 2008, 22:32

Mobilek pisze:Wiadomo jak ciężko grzeją się turbodoładowane silniki diesela przy minusowej temperaturze, i nie pomoże tu zastawianie chłodnicy i wymiana termostatu (nawet gdy posiadamy osłonę od spodu) gdy do cylindrów wpada lodowate powietrze chłodzone przez IC-ka. Tak czy siak zanim silnik osiągnie ok 50 stopni, takie grzałki wg mnie to super sprawa.
Grzałki grzałkami ale pozostaje jeszcze jedna sprawa. Sprawne działanie EGR pomaga dogrzać silnik (chyba jedyny jego plus).

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 31 paź 2008, 07:46

Mat24 pisze:Mam jeszcze 1 niejasność - wyprowadzenie 68 w ECU do niego schodzą się cewki przekaźników -co tam jest podawane ??
Ze schematu wynika że przekaźnik główny (90) podaje tam plus po zapłonie, dla pewności można sprawdzić miernikiem i będziesz wiedział na 100%.

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 02 lis 2008, 01:15

A czy jest możliwość sprawdzenia czy ECU jest przygotowane do sterowania tymi grzałkami bo jak by
nie było to jest rok 93 i było by głupio jak bym wybebeszył pół samochodu i stwierdził ,że nic z tego. :-/

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 lis 2008, 09:53

Mat24, Miałem kiedyś avanta 93rok na boschu i tych podgrzewaczy tam nie było, zauważyłem (albo zbiego okoliczności) iż pojawiają się one dopiero po 94roku (pierburg), ale trzeba dokładnie sprawdzić ecu bo np Board Computer nie był montowany w zadnym TDI a i tak w obu (starszy i nowszy) są wyprowadzone na to piny. <ok>

Mat24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:35
Lokalizacja: Pabianice -Łódzkie

Post autor: Mat24 » 02 lis 2008, 15:26

Solskier - Bardzo pocieszająca wiadomość- już naszykowałem 2 przewody aby się wpiąć w ecu , tam konektory są takie jak w kostkach ISO do radia ?? Jak będę miał czas to podłączę to do ecu z jakąś żarówką i sprawdzę czy będą ludzie z tego, a potem będę szukać jakiejś chłodni aby Audiczkę wychłodzić <mikolaj> :mrgreen:


pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 lis 2008, 17:13

Mat24 pisze:tam konektory są takie jak w kostkach ISO do radia ??
Dokładnie tak, natomiast w nowszym sterowniku są nieco mniejsze. <ok>

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 02 lis 2008, 21:27

witam mam takie pytanie czy w każdym 1Z takie udogodnienie było montowane? jeśli miał by ktoś zdjęcie jak to wygląda to z góry dziękuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga