Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 11 gru 2012, 13:59

jakop13 pisze:O ile udało się zlokalizować przekaźniki 213 i 214 to nie wiem gdzie się znajduje i jakie ma oznaczenie ten trzeci przekaźnik, który decyduje o rozłączeniu podgrzewacza, gdy obciążenie za bardzo wzrośnie.
o tym deceduje ECU poprzez sygnał z alternatora właśnie .
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 11 gru 2012, 14:08

lord17_1991 na schemacie, który umieściłeś ewidentnie widać, że w procesie sterowania podgrzewaczem bierze udział ECU i trzy przekaźniki. Gdzie w aucie znajduje się ten trzeci?
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 gru 2012, 17:20

jakop13 pisze:lord17_1991 na schemacie, który umieściłeś ewidentnie widać, że w procesie sterowania podgrzewaczem bierze udział ECU i trzy przekaźniki. Gdzie w aucie znajduje się ten trzeci?
Ten trzeci przekaznik nie występuje w autach ze sterownikiem 021D ,nie ma go też w autach z 16 bitowymi sterownikami ....dziwne :roll: wygląda na to ze jest tylko przy sterowniku 021AP.... <hmm>
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 12 gru 2012, 17:42

MUNIOR, jest możliwość określenia jaki sterownik ma auto bez jego wyciągania? Czy 16 bitowe sterowniki były montowane w zależności od wyposażenia, czy rocznika? Pytam, bo widziałem jak latem pewien mechanik szarpał się z moim sterownikiem i ledwo go wyciągnął. Teraz co od mrozu przewody sztywne może być jeszcze gorzej ;-)
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 gru 2012, 18:06

jakop13 pisze:MUNIOR, jest możliwość określenia jaki sterownik ma auto bez jego wyciągania?
Jest <ok> ,bardzo prosty ,wystarczy podłączyć vaga i oznaczenie sterownika mamy jak na dłoni 8-)
jakop13 pisze:Czy 16 bitowe sterowniki były montowane w zależności od wyposażenia, czy rocznika?
W audi 80 nie uświadczysz 16 bitowego sterownika ...nawet w pierwszych A4 z 95 roku były bliżniacze z 021 AP 8 bitowe ;-) Co do oporu przewodów przy wyciąganiu sterownika ,to w zasadzie nie stanowią one żadnego oporu ,czy to latem czy na mrozie ;-) Przynajmniej jeśli chodzi o sterowniki z pierburga .... ze starego boscha wyciąga je się znacznie ciężej ,bo są szersze ...a jak jest klima ,to masakra :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 gru 2012, 12:26

Witam. Kupiłem sobie dzisiaj podgrzewacz od A4 B5 i będę go montował w swoim 1,6 Turbo D SB. Instalację elektryczną planuję wykonać w taki sposób, że obok istniejącego przekaźnika świec zamontuje drugi identyczny (mam akurat na stanie) i przez niego przepuszczę zasilanie wszystkich 3 świec na raz przewodem o przekroju 6mm2 albo nawet 10mm2 dzięki czemu odpadnie mi problem nagrzewania się przewodu który świece zasila.
Sterowanie przekaźnika będzie manualne, załączane przyciskiem wewnątrz samochodu zrobione w taki sposób aby nie szło załączyć podgrzewacza gdy jest wyłączony zapłon (zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora). Po uruchomieniu silnika w momencie gdy przestaną grzać świece w silniku załączę podgrzewacz i będzie on pracował póki temperatura cieczy chłodzącej nie osiągnie okolic 70st C. Po osiągnięciu takiej temperatury podgrzewacz wyłączę i będę go włączał jedynie wtedy gdy temperatura mi spadnie poniżej 70st C :-)
Myślę, że świece żarowe zanurzone non stop w płynie bez problemu zniosą ciągłą pracę gdyż są one wtedy przez ten płyn chłodzone, co zapobiegnie szybkiemu ich przepalaniu (ktoś to ładnie opisał posługując się analogią do grzałki używanej do grzania wody, taka beztlenowa grzałka odpalona na powietrzu momentalnie nagrzeje się do takiej temperatury że aż się rozżarzy i szybko się przepali, natomiast pracująca pod wodą może pracować bez problemu nawet długie lata).
A jeśli będzie potrzeba to przecież można świece wymienić co zimę lub nawet dwa razy w ciągu zimy, bo dojście do nich jest łatwe i tutaj można zastosować nawet najtańsze, najbardziej dziadoskie świece firmy FAI, które kosztują na allegro od 9 do 13PLN/szt <ok>
Mam nadzieje, że taki podgrzewacz dość szybko umożliwia osiągnięcie tych 70st C i sprawnie działającego ogrzewania, bo nienawidzę marznąć :evil:

P.S. Potrzebuje rozpiski pinów od przekaźnika świec żarowych, który występuje w B3 1,6 Turbo D oraz 1,6 D. Chodzi mi o ten duży przekaźnik, który siedzi na podszybiu.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 28 gru 2012, 17:25

jako że nie znalazłem żadnego elektro-mechanika z wolnym terminem na "już" postanowiłem zrobić sobie podgrzewacz na przycisk ;-)

Juz na starcie rozwikłała się zagadka tego typu, że po włączeniu zapłonu wydawało mi sie że chodzi nawiew nanajnizszym poziomie..okazało się ze to nie nawiem a przy zaplonie za każdym razem załączał się podgrzewacz gotując płyn w podgrzewaczu..czylipodczas rannego odpalania auta załańczało się w sumie 7 świec :shock: z tąd problem z nierówna praca po odpaleniu bo poprostu brakowało prądu na normalne dogrzanie cylindrów...

A co do podgrzewacza wykorzystałem przekaźniki seryjne odłączyłem od nich masę i puściłem na przycisk, oczywiscie bez zapłonu nie załączą się <ok>
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 18 sty 2013, 20:54

czy w sterowniku D09 jest wyjście na podgrzewacz z pinów 6 i 26??

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 18 sty 2013, 21:47

Nie ma...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2013, 23:32

mody86 pisze:czy w sterowniku D09 jest wyjście na podgrzewacz z pinów 6 i 26??
misiekdzwon pisze:Nie ma..
Taaa ;-) w żadnym staruszku na boschu podgrzewacza nie uświadczysz ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

pepito82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sty 2011, 15:52

Post autor: pepito82 » 12 lut 2013, 10:50

Witam, mam taki problem: w moim Passacie B4 TDI 1Z z 1994 r. mam zamontowany króciec i w nim 3 świece, ale one nie grzeją. Sprawdzałem VAG-iem co jest grane i okazało się że blok 016 nie jest dostępny (block 016 not available). Czy jest możliwe, że ktoś w samochodzie zmienił ECU na inny (taki który nie obsługuje podgrzewacza)? Czy można aktywować w ECU tą funkcję, czy trzeba kupić inny ECU który to obsługuje?

Dodam jeszcze, że mam też Golfa z silnikiem 1,9 TDI AHU z 1996 r. i tam podgrzewacz działa, w bloku 016 widać % mocy alternatora i widać jak włączają się świece.

magnum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2013, 14:06

świece nie chcą się wyłączyć, potrzebny schemat

Post autor: magnum » 12 lut 2013, 15:35

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi b4 1.9 TDI 1994.

Jest duży problem , otóż moje świece , które podgrzewają płyn chłodniczy nie chcą się wyłączyć. Grzeją cały czas.

Mechanik musiał je wyłączyć bo wiadomo co by się stało gdyby tak sobie grzały przez cały czas.
Miał ktoś podobny problem , pewnie to wina jakiegoś czujnika ?

Prosiłbym o schemat instalacji elektrycznej .

Pozdrawiam was i czekam na odp. !

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 12 lut 2013, 15:42

ecu powinien je wyłączać gdy poczuje 75*C z czujnika płynu, więc dziwna akcja... pewnie munior wpadnie i rozjaśni :)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 12 lut 2013, 16:18

taaa munior wie wszystko :lol: :mrgreen:
:-D :-D :-D Mój Avanturnik :-D :-D :-D
b4-1z-avant-moj-avanturnik-t69144.html

1z+chip(Kostrz)+wtryski 0.216+pompa 11mm (munior)+gt1549s+brak kat+brak egr + SKRZYNIA FHN
Do odsprzedania wtryski afn i turbo t-2

magnum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2013, 14:06

Post autor: magnum » 12 lut 2013, 17:21

No właśnie, powinny się wyłączyć.
Niestety grzeją na okrągło.

Elektryk powiedział ,że coś z tym zrobi ale musi mieć schematy bo to jest nietypowa sprawa.

Kto by dysponował takimi ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga