Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

slawek5t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2012, 01:38
Lokalizacja: Bytów

Post autor: slawek5t » 31 mar 2013, 19:07

Test elementów i potem LOW oraz HIGH coś tam coś tam.
Łatwo znajdziesz. Robisz to na zgaszonym.
Powinno być słychac cykanie przekaźnika oraz jak otworzysz maske to powinno byc słychać jak sie woda gotuje przy świecach (pulsacyjnie).
Low to chyba 1 świeca a High dwie lub trzy

Jak są mrozy to tak juz po 2 minutach czuje lekkie ciepełko - nie wiem jak u was .
Ale zagrzanie do 90 i tak trwa długo.
Podgrzewacz działa do okolo 65 stopni płynu (sprawdzałem vagiem)
Najpierw włącza sie jedna świeca a potem wszystkie trzy o ile alternator wyrabia (sprawny zawsze wyrobi).

Nie dawajcie za duzych bezpieczników bo jest ryzyko zapalenia sie instalacji oraz auta !
Bezpiecznik powinien byc taki jak podaje producent!
Golf III TDI 1Z+ '96r. Super chip by Kostrz ;)

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 27 maja 2013, 19:18

witam potrzebuje nr węża idącego od króćca za głowicą do wspomnianego podgrzewacza, chodziłem po sklepach grzebałem w etce ale tego ustrojstwa nie pokazuje, jakby w ogóle takie podgrzewacze w naszych klamotach nie występowały, mój lekko się już zmęczył ze tak powiem ma dwie opaski założone i dalej popuszcza pasuje go wymienić jak by ktoś numerem albo linkiem z alledro rzucił był bym bardzo wdzięczny :mrgreen:

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 27 maja 2013, 20:15

zrób fotę o który ci dokładnie chodzi
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 13 sty 2014, 13:51

Panowie w mom 1z ktoś wymontował podgrzewacz płynu więc zamontowałem oraz podłączyłem z a4 ale problem polega na tym ze nie ma na kablach prądu , Sprawdziłem przekaźniki pod kierownica posiadam 370 oraz 373 bezpieczniki cale co może byc przyczyna braku prądu ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2014, 14:25

Nie wiem jak dokładnie to działa bo nie mam podgrzewacza ale prąd pewnie się pojawia w momencie kiedy czujnik da sygnał a to się dzieje przy odpowiedniej temperaturze.Ten podgrzewacz działa chyba wspólnie ze świecami tzn w tym samym momencie się załącza.

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 13 sty 2014, 15:49

po przeczytaniu tematu dochodze do wniosku ze załancza się po 20 sek. od odpalenia silnika , w zależności od roku modelu gdzeje z przerwami lub bez oraz może być regulowany za pomocą alternatora lub nie ale u mnie wgl nie ma prądu sprawdziłem już wszystko nie wiem tylko co dalej z tym zrobić wszystko mam podłączone sprawdzone a prądu jak nie było tak nie ma

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2014, 16:33

Ale coś tym musi sterować.Przecież nie będą się grzały jeśli na zewnątrz jest temperatura w plusie.To ma działać jak jest zimno i z tego co pamietam to działa wtedy gdy działają świece.Jeśli sprawdzasz czy jest prąd w plusowych temperaturach gdy nie działają świece to podgrzewacz też nie powinien działać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 sty 2014, 17:00

Nie coś ale ECU.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2014, 17:34

Nie coś ale ECU.
To wiem ale mnie chodziło o to co daje sygnał do ECU.Trochę niedokładnie się wyraziłem <ok> a do ECU sygnał daje chyba czujnik od świec żarowych.Chyba że jest jakiś osobno do podgrzewacza.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 sty 2014, 17:46

Czujnik płynu chłodzącego, było tu omawiane na jego podstawie włącza grzanie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2014, 17:54

Jarewa pisze:Czujnik płynu chłodzącego, było tu omawiane na jego podstawie włącza grzanie.
Z tego od świec?Pewnie podgrzewacz załącza się podobnie jak świece czyli poniżej 5 stopni.Jak kolega sprawa np w ciepłym garażu to w życiu mu się nie załączą...
A tak w ogóle to co tu gdybać.kolego bierz schemat do reki i sprawdź gdzie masz problem bo na odległość i tak nikt ci nie pomoże.Kto wie coś ty tam pozakładał <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 13 sty 2014, 18:24

Jeśli podłączyłeś jak było w oryginale to podgrzewacz wystartuje pewnie dopiero poniżej jakiejś konkretnej temperatury otoczenia i na pewno nie będzie pracował równocześnie z świecami od silnika z uwagi na ogromny prąd jakim by wtedy był obciążony akumulator i alternator. Fajna sprawa, miałem zeszłej zimy i naprawdę szybko było ciepło (sterowałem go manualnie), teraz montuję Webasto <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 sty 2014, 19:12

pawelrybak15 pisze:Fajna sprawa, miałem zeszłej zimy i naprawdę szybko było ciepło (sterowałem go manualnie), teraz montuję Webasto <ok>
Ja mam +20 w garażu więc nawet sobie nie zaprzątam głowy takimi rzeczami z tego powodu za wiele koledze nie pomogę bo nie interesowałem się tym jak to działa...

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 13 sty 2014, 22:49

To odepnij ten niebieski czujnik co steruje grzaniem swiec i wtedy po jakims czasie musza sie zalaczyc :-P
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 14 sty 2014, 11:53

odpinałem ten niebieski czujnik i nic nie dało świece od silnka tylko dlużej się grzały po odpaleniu nadal brak prądu możecie powiedzieć gdzie znajduje się ECU ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga