Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All diesel] Rozbieganie turbo diesla.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 gru 2010, 22:16

Koledze stało się to podczas jazdy więc zdusił pod wpływem adrenaliny jak wyłączenie zapłony nie pomogło.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 gru 2010, 23:40

dzięki trepek za filmik, no takiego ostrego przypadku to jeszcze nie widziałem ale po przeczytaniu tego zaczynam kojarzyć pewne fakty :roll:

jedyna rada na coś takiego to zerwać wąż z dolotu i pozbawić silnik powietrza zatykając wlot kolektora ssącego jakąś szmatą (NIGDY RĘKĄ :!: bo grozi to odmrożeniem, jak również może spowodować rozerwanie tkanek ze względu na różnicę ciśnień), wrzucanie biegu czy hamowanie nic nie da i tylko większej biedy narobi bo silnik ma potężny moment obrotowy a także w tej chwili dochodzi ogromny moment bezwładności koła zamachowego i wału

coś takiego może się stać nie tylko przez turbo ale także dzięki odmie :!: a przepis jest prosty, mianowicie zbyt spokojna jazda i zbyt rzadkie ostre wkręcanie silnika na obroty

dziwne ale prawdziwe.. po prostu olej z odmy przy spokojnej jeździe osadza się w IC i potem przy ostrym depnięciu wędruje z powietrzem do silnika i jak nie ma go dużo to silnik potrafi wejść na max. obroty zaledwie na kilka sekund (mi się to zdarzyło kilka razy jak nie miałem "wolnej odmy" i dopiero teraz skojarzyłem co było przyczyną :shock: )

tak samo tłumaczy to przypadek z 1.6D gdzie były kiepskie pierścienie, wystarczy że kompresja poleci w dół i ciśnienie w komorze korbowej wypcha olej do silnika przez odmę
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 gru 2010, 15:15

UKI_XX pisze:bo grozi to odmrożeniem,
Wiesz, że nie pomyślałem o tym? A to też może mieć miejsce i to nawet w upalne lato.
Słuszna uwaga.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 maja 2011, 14:48

A jednak to nie jest science fiction :shock:
Straszne, nie chciałbym by kiedykolwiek mnie to spotkało, najgorsze jest to że chyba nigdy da się przewidzieć kiedy taka sytuacja wystąpi :-(
Wpadłem na pewien pomysł w jaki sposób poradzić sobie w tej sytuacji :-)
Wiadomo, że najpewniejszy, najskuteczniejszy i najbezpieczniejszy dla silnika i skrzyni sposób to odcięcie źródła tego "lewego paliwa" jakim jest wypluwany przez turbinę olej silnikowy. Aby to zrobić musimy zdjąć z kolektora wąż, który jest przymocowany skręcaną opaską zaciskową. Zapewne większość z nas (w tym także ja) w takiej sytuacji będzie miała poważny problem z opanowaniem nerwów a co za tym idzie trafieniem śrubokrętem w śrubę która skręca opaskę, może być też taka sytuacja, że opaska jest tak założona że dojście do śruby jest naprawde fatalne. A gdyby tak przed kolektorem zainstalować zawór kulowy o odpowiedniej średnicy, średnicy takiej która nie będzie dławić dolotu ? Normalnie będzie on stale otwarty, w momencie gdy przytrafi się rozbieganie silnika wystarczy szybkie otwarcie maski i przekręcenie wajchy zaworu o 90 st <ok>
Olej nie będzie mógł już docierać do komory spalania, jednocześnie zostanie zablokowany dopływ powietrza więc silnik natychmiast się uspokoi i zatrzyma jeszcze szybciej niż w przypadku tylko zdjęcia węża.
Załączam zdjęcie które pokazuje gdzie w silniku 1,6 Turbo D SB można by taki zawór zainstalować :-)
Miejsce to jest zaznaczone czerwonym prostokątem

Obrazek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 maja 2011, 17:07

Chłopaki, ale to tylko 1 filmik raz w czas sie komus trafi ;) Nie ma sensu sie denerwować, nie sądze zeby audi sie cos takiego przytrafiło.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 maja 2011, 17:33

Filmików jest więcej, lepiej być przygotowanym na najgorszą ewentualność :-)
Łatwiej o taki problem w przypadku turbo o zmiennej geometri, zwykłe tak łatwo się nie rozpędzi na niskich obrotach i niższym ciśnieniu oleju, a wtedy najłatwiej o rozwalenie się uszczelniacza na turbosprężarce :-)

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 03 maja 2011, 17:52

Miałem taką sytuacje w swoim AAZ'cie. Jak samochód chodził celem odpowietrzenia układu chłodniczego. Chciałem przyśpieszyc ten proces i dałem lekko gazu a potem więcej i został mi na obrotach!. Nie wiele myśląc wrzuciłem piąty bieg, hamulec i puściłem sprzęgło. Zadusił się i nic sie nie stało. Jedyny mankament to to, że zarzygał mi olejem silnik trochę przez niezaślepiony "lusiczek" na EGR. Nic sie nie stało poważnego ze skrzynią czy silnikiem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 maja 2011, 18:01

Pytanie czy to było pozostanie na obrotach z powodu zawieszenia się pompy wtryskowej, czy dostawał skądś olej i wystąpiło prawdziwe zjawisko rozbiegania :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2011, 18:45

pawelrybak15 pisze: A gdyby tak przed kolektorem zainstalować zawór kulowy o odpowiedniej średnicy, średnicy takiej która nie będzie dławić dolotu ?
Matko jedyna ,to ze 2,5 cala musiałby być przelot , zapytaj w hydraulicznym czy maja i po ile ;-) Obawiam się tylko że nie zmieścisz takiego potwora pod maską :mrgreen: Jak boisz sie rozbiegania to lepszy będzie ostry nóż pod maską ,tak jak młoteczek do zbijania szyby w autobusach ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 03 maja 2011, 19:27

pawelrybak15 pisze:Pytanie czy to było pozostanie na obrotach z powodu zawieszenia się pompy wtryskowej, czy dostawał skądś olej i wystąpiło prawdziwe zjawisko rozbiegania :roll:
U mnie sie rozbiegło faktycznie bo zniknęło mi oleju z silnika. Pozatym po zdjęciu węża z turbo była tam masa oleju.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 maja 2011, 19:51

:arrow: MUNIOR, Mają, mają :-) Pozatym nie koniecznie musi być kulowy, bo są też zawory podobne do kulowych ale innej konstrukcji i przy tym mają one nieco mniejsze gabaryty :-)
Pomysł jest trochę kosztowny, ale myślę że przy Turbo VNT wart realizacji <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 maja 2011, 21:39

W nowszych samochodach zaczęli stosować klapy gaszące (zwykła przepustnica jak w benzyniaku), poza tym zamiast bawić się w tego typu rozwiązania wystarczy lać olej syntetyczny.

A jeżeli takie coś się przytrafi to maska do góry i wystarczy ściągnąć pokrywę filtra powietrza i zatkać wlot szmatą (lub jakimś ubraniem np. koszulką, skarpetki czy slipy będą za małe :-P ) <ok> albo załamać wąż między przepływką a turbiną i efekt będzie taki sam <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 maja 2011, 21:46

A jeżeli takie coś się przytrafi to maska do góry i wystarczy ściągnąć pokrywę filtra powietrza i zatkać wlot szmatą (lub jakimś ubraniem np. koszulką, skarpetki czy slipy będą za małe )
Ta, a nie prościej włożyć kartofle w dolot? Z rury wydechowej frytki by wyleciały :mrgreen:

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 03 maja 2011, 21:57

trepek pisze:
A jeżeli takie coś się przytrafi to maska do góry i wystarczy ściągnąć pokrywę filtra powietrza i zatkać wlot szmatą (lub jakimś ubraniem np. koszulką, skarpetki czy slipy będą za małe )
Ta, a nie prościej włożyć kartofle w dolot? Z rury wydechowej frytki by wyleciały :mrgreen:
lepiej kartofle w turbo, to wtedy wyjdą placki <ok>
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 maja 2011, 09:08

Zobaczcie ile oleju w IC. Jak silnik to zassie... to nie ma, że boli :shock:
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga