Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h

Awatar użytkownika
kochan1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kochan1984 » 18 cze 2010, 10:37

Znalazłem przyczynę drgań u siebie. Okazało się, że przegub. Wymieniony przegub okazało się, że dostał czymś ( wymieniłem gumę bo była pęknięta ), ale nic nie wskazywało na uszkodzenie i jeździłem dalej. Jak już wymieniłem wszystko to postanowiłem wymienić przegub i co ustało :mrgreen: a tyle się z tym męczyłem

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 18 cze 2010, 12:40

Drganie kierownicy w okolicach 100km/h może być spowodowane brakiem pierścieni centrujących przy Alumkach.Wiem bo to przerabiałem.

Awatar użytkownika
lukaszk1989r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
Lokalizacja: SIERAKÓW

Post autor: lukaszk1989r » 18 cze 2010, 18:54

Tak jak kolega mówił może miałeś wymieniane amortyzatory tzn wkłady i one mogą mieć luz w kolumnie. Miałem tak samo lecz nie mogłem poszukać pierścieni centrujących więc zrobiłem obejmę sam, z blachy. Pół roku było spokoju a teraz znowu bije przy tych prędkościach i stuka po dziurach. Ewentualnie końcówki.
Było B3 jest A4 B5 AFN

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 20 cze 2010, 14:48

ja myśle albo tarcza jest któras zwichrowana albo zobacz czy ci sie nie odkreca któraś ze śrub trzymających półoski od skrzyni bo ja mialem taki sam przypadek i okazalo sie ze to jednak własnie sruby lewej półośki były poluzowanei podczas jazdy auto i kiera dostawały wibracji . ( ani wywazanie kół ani wymiana tarcz nic nie dała wcześniej a ppo dokreceniu tych śrun jak reka odjął)
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 20 cze 2010, 22:24

Lukasz1988, A co do pierścieni, może tak być, że są już G warte lub źle założone?

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 20 cze 2010, 22:50

Pierścienie raczej sie nie zużywają bo to jest tylko kawałek krążka plastikowego. Coś takiego: http://www.allegro.pl/item1071938194_pi ... _dotz.html Może być co najwyżej źle dobrany wymiar (piasta,felga) ale to też wątpię. A przy zwichrowanych tarczach to przy hamowaniu to kierownicę wyrywało by z rąk. Też tak miałem, w końcu zmieniłem tarcze na wentyle z 2.6 i problem się skończył :-)

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 21 cze 2010, 11:36

u mnie po kupnie zauważyłem, że ktoś je mocował na silikon i mam podejrzenie, że źle są osadzone, tarcze mam nowe, także ta kwestia odpada, możliwym problemem są felgi ale były już dwa razy wyważane i dalej mam drgania 80-95km/h ps. na stalówkach tego nie miałem, zastanawiam się też, czy przełożenie opon z prawej na lewą (inaczej jak było na stalówkach) może powodować drgania?

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 21 cze 2010, 19:33

Pojdedz gdzieś do wulkanizacji to kup takie jak trzeba, nie ma mowy o mocowaniu na silikon, wymiar musi być tak dobrany żeby wchodziły na wcisk na piastę jak i w felgę. Jak na zimówkach nie ma problemu to pewnie będzie to.

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 21 cze 2010, 22:45

Lukasz1988 pisze:Pojdedz gdzieś do wulkanizacji to kup takie jak trzeba, nie ma mowy o mocowaniu na silikon, wymiar musi być tak dobrany żeby wchodziły na wcisk na piastę jak i w felgę. Jak na zimówkach nie ma problemu to pewnie będzie to.
U mnie sprawa ma się troszkę inaczej.

Zrobione miałem:
- silentblocki wahaczy
- geometria
- wyważenie i zmiana kół przód na tył i na odwrót.

Zawieszenie w idealnym stanie, koła proste (a są to zwykłe stalówki oryginalne audi więc problem z otworem centrującym odpada). Przy hamowaniu nie telepie kierownicą.

Telepie natomiast tylko w przedziale 80-100km/h ale też nie zawsze, tylko czasami. Sprawa jest podejrzana...

Awatar użytkownika
Zibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 maja 2009, 05:59
Lokalizacja: Wieliczka

końcówka drazka

Post autor: Zibi » 06 lis 2010, 13:01

Witaj mam ten sam problem co ty więc pojechałem do diagnostyka na przegląd i okazało się że trzeba wymienić ŁĄCZNIK STABILIZATORA oraz KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO tak więc polecam sprawdzić.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 31 lip 2017, 21:50

I u mnie pojawił sie taki problem od 80 do powyżej 100 trzęsie kierownica ustepuje gdy dodam gazu mocniej i auto ciągnie a gdy jade spokojnie lub noga z gazu to telepie strasznie zly_ zawieszenie bez luzów wszystko sprawdzilem felgi wywazane 2 razy juz pierscien jest opony goodyear. już od dłuższego czasu się z tym borykam.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 01 sie 2017, 05:46

sprawdź łozyska

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 sie 2017, 17:52

Czy nie mają luzow? Już patrzyłem ruszyłem kołami. Dzisiaj zauważyłem że mam złamana sprężynę na dole jakieś 10 cm
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 01 sie 2017, 18:13

Ja miałem podobnie przy prędkości +120, kiedy jechałem stałą prędkością to strasznie zaczynało wpadać w wibracje, przy wciśnięciu gazu i przyśpieszaniu, mogłem jechać i do 200 km/h i nic nie trzęsło. Problemem okazał się być przegub wewnętrzny.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 sie 2017, 22:48

Tylko jak spr który to bezradny_
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga