Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Polecane tuleje sanek

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 05 lip 2018, 11:04

Czytając inne wątki: Czy dajesz mi gwarancję, że to właśnie to? ;p Może jest jakiś zestaw testów, czy to na ulicy czy u mechanika, którym można to potwierdzić?
Jeżeli masz pod ręką link do wartościowego wątku o tym problemie z opisem polecanych (firm) części to będę wdzięczny ;)

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 05 lip 2018, 11:12

mikolajmm pisze: Czy dajesz mi gwarancję, że to właśnie to?
Bez przesady. Ty jeździsz tym autem. Skoro wszystko już wymieniłeś a dalej puka to sam sobie odpowiedz. Często ta nakrętka u góry się odkręca, było o tym na forum :-)
Objawy to właśnie pukanie na dziurach. Objawy zużytych łożysk to najczęściej stukanie przy skręcaniu i ciężej kręci się kierownicą.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 05 lip 2018, 11:26

puka głucho na nierównościach, wjeżdżaniu powoli na taki niewysoki krawężnik. Przy większych dziurach tego nie słyszę (nie mówię że nie ma, może inne hałasy zagłuszają)

Dlatego pytam o wartościowy wątek, żeby dobrze zdiagnozować. Nie chcę wymieniać wszystkiego - jak niektórzy robili - i zostać dalej ze stukaniem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lip 2018, 16:44

Włącz radio i czekaj az się powiększy czasami coś puka a tego nie widać trzeba większych luzow by zobaczyc. Inaczej czeka cię los tak jak piszesz.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 05 lip 2018, 23:35

Zanim wszystko wymienisz sprawdź luz promieniowy przekładni kierowniczej.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 06 lip 2018, 06:11

Mocowanie drążków kierowniczych z maglownicą istnieją tam dwie sruby które jak chcą mogą się lekko odkręcić i powodować stuki na tym uchwycie

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 14 wrz 2018, 15:40

Wymieniałem tulejki w lipcu ... mamy wrzesień, byłem wczoraj na kontroli zawieszenia. Wyszło, że tylne tulejki sanek mają spore luzy. (po za tym mocowania amortyzatorów też, bo po podniesieniu koła dość latają)

Czyli MEYLE 100 199 0055 są do niczego. Chyba że spaprany montaż, jeżeli da się to spaprać ...

Pytanie czy da się zmodyfikować całość tak, żeby wsadzić tam tulejki 10mm a nie 12mm?
Na 10 mm jest dostępny LEMFÖRDER 10132 03, na 12mm niestety nie ... Nawet w Nora (Gliwice, jakiś sklep z ori częściami audi przy ich serwisie) nie mają tych tulejek na tył ...

są jeszcze corteco, febi, swag. Tylko już raz 300 za robociznę poszło w piach ...

Rozważam jeszcze te poliuretany w twardości jak normalne tulejki. Bule to działało i nie skrzeczało, piszczało czy coś.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2018, 16:22

mikolajmm pisze:(po za tym mocowania amortyzatorów też, bo po podniesieniu koła dość latają)
no ale co w tym dziwnego?
mikolajmm pisze:Pytanie czy da się zmodyfikować całość tak, żeby wsadzić tam tulejki 10mm a nie 12mm?
pewnie wystarczy rozwiercić i nagwintować.

Moim zdaniem powodem tego co u Ciebie a miałem tak samo że po pół roku tulejki się pozrywały było to że są w złych warunkach przechowywane i często zbyt długo zleżane.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2018, 16:35 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 14 wrz 2018, 16:30

PieterB pisze:pewnie wystarczy rozwiercić i nagwintować.
Nie w tą stronę :-) mikolajmm, chce odwrotnie tzn. zamiast 12mm wstawić 10mm.
mikolajmm, założ SWAG i będzie dobrze :-) a jeśli chodzi o amorki to tak ma być.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2018, 16:32

Dawid1995, a sorry źle zrozumiałem glupek_
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 14 wrz 2018, 16:33

miałem na myśli poliuretany na sanki, nie na mocowanie amortyzatorów. Więc skoki nie mają nic do rzeczy.

a opcja zmiany śrub, czy coś? czy to konstrukcyjnie się nie będzie kupy trzymać (nie wiem to pytam)

Podjadę do warsztatu, zapytam co z tym fantem zrobią, bo zadowoleni, że lemfordera znaleźli w katalogu, a w domu sprawdziłem i przypasowali sobie te 10mm.
Przynajmniej znalazłem warsztat, gdzie w przypadku wady tych tulei wymienią za free na nowe, więc jest nadzieja, że się w większe koszty nie wpakuje nawet jak tulejki będą znowu zrąbane ....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 wrz 2018, 16:37

mikolajmm pisze:Przynajmniej znalazłem warsztat, gdzie w przypadku wady tych tulei wymienią za free na nowe, więc jest nadzieja, że się w większe koszty nie wpakuje nawet jak tulejki będą znowu zrąbane ....
to ja bym poleciał nie zmienią na kolejne i po sprawie

Sam tak miałem jak już pisałem że padły lemy po pół roku, kupiłem kolejne też lemy i mam je już ze 2 lata, także to nie ma reguły.
mikolajmm pisze:a opcja zmiany śrub, czy coś?
no ale jak chcesz małą śrubę w duży otwór wkręcić?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2018, 16:38 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 14 wrz 2018, 16:38

mikolajmm pisze:a opcja zmiany śrub, czy coś? czy to konstrukcyjnie się nie będzie kupy trzymać (nie wiem to pytam)
Tak to raczej się nie da. Załóż po prostu jakiegoś SWAG-a, z zaprzyjaźnionego sklepu, który nie leży tam X lat.
mikolajmm pisze:Przynajmniej znalazłem warsztat, gdzie w przypadku wady tych tulei wymienią za free na nowe, więc jest nadzieja, że się w większe koszty nie wpakuje nawet jak tulejki będą znowu zrąbane ....
Tak, tak.. Odeślą na reklamacje, auto co najmniej 2 tyg unieruchomione. Reklamacja zostanie odrzucona a koszty poniesiesz Ty.

Awatar użytkownika
mikolajmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 23 paź 2016, 13:06
Imię: Mikołaj
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mikolajmm » 14 wrz 2018, 17:02

Dawid1995 pisze: Tak, tak.. Odeślą na reklamacje, auto co najmniej 2 tyg unieruchomione. Reklamacja zostanie odrzucona a koszty poniesiesz Ty.
Słusznie prawisz, muszę dopytać o konkretny przebieg reklamacji.

Ta, zaprzyjaźniony sklep. Nawet jeśli, to co oni mogą wiedzieć ile to leżało w hurtowaniach czy gdzie tam i jak było przechowywane ...

[ Dodano: 2018-09-14, 17:02 ]
Dawid1995 pisze:a jeśli chodzi o amorki to tak ma być.
No właśnie jeden mechanik mówił, że tak ma być. Za to ci wczoraj mówili, że trochę tak, ale to co mam to za bardzo lata. No i pojawia się jakieś strzelanie przy skręcaniu (raczej na wolnej jeździe/postoju), wjeżdżaniu na krawężnik czy coś.
Więc już sam nie wiem.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 wrz 2018, 19:51

Na tył Lemmforder M12 niedostępne , bierz corteco jesli chcesz pozostać przy gumach , cena 23 zł za sztuke , jesli nie to przejście na poliuretan.
200 zł komplet na sanki
200 komplet na wahacze .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga