Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: krzycho89 » 11 sie 2013, 18:46

Tak Mineralne a będą dobre te z motula 15w50 czy 15w40 ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2013, 19:08

krzycho89 pisze:a będą dobre te z motula 15w50 czy 15w40 ?
dla mnie one się niewiele różnią od reszty no może poza tymi typowo marketowymi chodź niektóry sobie je chwalą
Zastanawiam się tylko dlaczego chcesz koniecznie mineralny a nie półsyntetyk :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 sie 2013, 19:23

leopard pisze:ten silnik ma swoje przejechane jeżdzisz na mineralu i taki lej chyba że chcesz ale kup 10 litrów półsyntentyka i będziesz dolewał zwłaszcza w takich temperaturach a kopcił bedzie jak rasowy diesel uwierz zanim zapłacisz...pozdrawiam

Czemu z góry zakładasz porażkę? ja z 15w40 przeszedłem na 5w40 i gdybym takich miał słuchać to nadal bym śmigał na mineralnym. I mimo że na blacie 400tyś oleju bierze tyle co mineralnego.

krzycho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 lip 2013, 10:58
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Post autor: krzycho89 » 11 sie 2013, 21:53

Obawiam się że po zalaniu 10w40 silnik może zacząć się pocić itp, bo już 300 tys będzie miał na pewno :/ . A jak wleje teraz dobry półsyntetyk to będzie lekki szok dla silnika z mineralnego lotosa 15w40 przynajmniej mi się tak wydaje. Napiszcie swoje opinie na ten temat czy ryzykować ?

Awatar użytkownika
Yorker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:45
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Yorker » 14 sie 2013, 17:38

A włączając się do tematu sam mam ABT i czy to normalne że od wymiany do wymiany ( Mobil 1 10W40 przebieg 300tkm) lubi sobie chlapnąć od 2 do 3 litrów na te 10 tyś. a jeżdżony różnie tzn. nigdy nie pałuję na zimnym a jak już depnę to tylko na rozgrzanym i benzynie, na gazie jest ciągle jeżdżony więc czasami się powinno i dużo jazdy miejskiej ( mała miejscowość i nie ma gdzie depnąć )
Zajeb..ość wnętrz klasycznych audi 8)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 sie 2013, 19:30

Yorker pisze: czy to normalne że od wymiany do wymiany ( Mobil 1 10W40 przebieg 300tkm) lubi sobie chlapnąć od 2 do 3 litrów na te 10 tyś.
2-3 litry to trochę za dużo- gdybyś się w litrze zamykał było by ok.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 15 sie 2013, 01:07

A jaki olej zalać do swojej, bo ja mam ponad 343.000 km... Zalewany niby był Mobil 1 15W40 (taką dostałem butelkę z olejem na dolewkę), ale jakoś mi on nie pasował i leję Texaco 15W40. Oleju nie widzę, żeby cokolwiek brał (robiona głowica, zawory, uszczelniacze na zaworach). Jedynie przy odpalaniu słyszę cykanie przez kilka chwilek (czego to wina - zły olej?). Zalewam zawsze na pół skali na miarce i taki sam poziom jest przy zmianie. Teraz jedynie co, to muszę powoli zacząć ogarniać te uszczelniacze w silniku. Do wymiany oleju mam niecałe 7 tyś. km i w tym czasie chcę ogarnąć resztę, żeby mój "złomek" nie znaczył terenu 8-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 sie 2013, 10:25

andrzejau pisze:A jaki olej zalać do swojej, bo ja mam ponad 343.000 km
A co się ma przebieg, do stosowanego oleju? To przepraszam, silnik o przebiegu 150 000z założenia ma być w lepszym stanie, niż ten co ma 350 000? Przecież jego zużycie w głównej mierze zależy od eksploatacji poprzednich właścicieli.

Ja do 1.8T z gazem o przebiegu 250 000 leję 5w40 Motul'a, mimo że ktoś wcześniej przez chwilę wlewał 10w40. Do 2.2T również leję 10W60 LM, czyli też pełen syntetyk, mimo że silnik miał nalatane 340 000tysięcy, co prawda jest po całkowitym remoncie, ale olej to podstawa.

Do PP nie ma sensu lać syntetycznego oleju, ale wlewanie mu najgorszego szajsu jakim jest 15W trochę go karci. Według mnie powinieneś wlewać dobrej marki 10W40 ( valvoline, Liqui Moly, Motul).
Cykanie zaworów z rana to przede wszystkim wina zbyt gęstego, przez co później docierającego tam oleju i dużo więcej pracy dla pompy oleju.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 15 sie 2013, 23:17

Ok, tak też zrobię przy wymianie :) Dzięki za odp. :)

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 16 sie 2013, 19:37

Yorker pisze:A włączając się do tematu sam mam ABT i czy to normalne że od wymiany do wymiany ( Mobil 1 10W40 przebieg 300tkm) lubi sobie chlapnąć od 2 do 3 litrów na te 10 tyś. a jeżdżony różnie tzn. nigdy nie pałuję na zimnym a jak już depnę to tylko na rozgrzanym i benzynie, na gazie jest ciągle jeżdżony więc czasami się powinno i dużo jazdy miejskiej ( mała miejscowość i nie ma gdzie depnąć )

Jeżeli chcesz to wyeliminować zakładając że silnik niema jakichś lewych wycieków,wymień uszczelniacze na zaworach i po kłopocie .
Ja u siebie dolewałem 0.4l/1000 po wym. przez pierwsze 100tyś.km wystarczało to co w silniku teraz po 160tyś ok. 0.6l/12 000 latem ,zimą praktycznie nic <mikolaj> wymieniam 2a razy do roku po 12tyś/km mobil1 10w/40.
robione przy260tyś a teraz 435tyś.

8h roboty sam dasz radę tylko (klucz ściągacz,ściskacz do zaworów potrzebny) koszt materiałów80/90 zł (70+-uszczelka pod głowice i gumki ok.16 )ja głowicy nie "planowałem"
znajomemu to robiłem i też bez planowania i dodatkowych zbędnych kosztów <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sie 2013, 19:47

Da radę bez ściągania głowicy i koszta się zmniejszają. Praktycznie 20zł nowe uszczelniacza + narzędzie.

klaudusia1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:01

PILNE

Post autor: klaudusia1231 » 04 sie 2014, 13:30

Hej, wie ktoś czy silnik z passata b3 2.0 benzyna podejdzie do audi 80 20.0 benzyna ? ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sie 2014, 16:50

klaudusia1231, po pierwsze to patrz do jakiego tematu się podłączasz bo ten dotyczy wyboru oleju ;-)
Po drugie jak już to przydało by się więcej szczegółów, specjalnie się na tym nie znam ale w pasatach chyba silniki są poprzecznie umiejscowione więc nie wiem czy nie będzie problemów z podłączeniem, a może razem ze skrzynią by trzeba.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 sie 2014, 18:39

Chyba najgorsze że miska olejowa i smok pompy oleju trzeba będzie przełożyć.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 04 wrz 2014, 18:01

http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/
polecam wszystkim przeczytać bo to bardzo "mądry" i rozwiewający wiele mitów artykuł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga