Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[NG] Silnik NG - pięciocylindrowa kompozycja dźwięków.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 kwie 2010, 21:20

weżcie po uwage to ze NG miało na poczatku 136, a pózniej w B4 juz również 133KM
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 29 kwie 2010, 21:43

te 3 KM zjadł zdaje sie katalizator w B4

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 30 kwie 2010, 07:42

luk448 pisze:Bartek90, AAH to przecież 2.8 a koledze chodziło o AAR.AAR był wkładany do 100 w C4.Od NG różnił się wyjściem na wisko.Tu masz linka bo było już na forum.

https://audi80.pl/b4-23-ng-gazroznic ... t36989.htm
Zgadza się, AAR nie jest zamontowany w B4 tylko w A6 C4 z 1995 roku.
Patrząc na silnik na zauważyłem wielkich różnic w stosunku do NG.
Chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej o tym silniku, ponieważ pojawiła się w rodzinie audiczka z właśnie takim silnikiem i już na dzień dobry pojawiły się problemy (m.in. podnoszące się obroty, brak możliwości VAGowania silnika oraz wspomniane wcześniej przez Kolegów wisko - które jest cholernie drogie)

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 30 kwie 2010, 13:23

Poczytalem o tym silniku i jest on niemal identyczny jak NG. Wiec rozwiazania problemu szukac tak jak w NG, moze to krokers?
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 30 kwie 2010, 17:22

chlopaki byla tutajmowa otlumikach, tak sie zlozylo ze mi sie dzis posypal srodkowy:/ wiadomo, jest on drogi, no i rozwazam opcje bez srodkowegi, z ostatnim walker`a i koncowka ulter, bo taki mam, jakies domniemania jak to moze chodzic? z tego co pamietam to jak w golfie mialem uklad bez srodkowego to bylo niemilosiernie glosno:/
"jedyna słuszna marka pojazdu mechanicznego - AUDI :]:]

https://audi80.pl/coupe-moja-niunia- ... htm#343165

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 30 kwie 2010, 19:52

Witam.
A ja mam Panowie taki problem, że na zimnym silniku (właśnie AAR) strasznie stukają mi zawory, ale tylko przy hamowaniu silnikiem i tylko do czasu kiedy się nie rozgrzeje do ok 90 st. C. później wszystko gada bez zarzutu. A i przy jeździe pod górę, czyli z obciążeniem nic takiego się nie dzieje.
Motor mam zalany olejem 10/40.
Jakiś mechanik brzdąkał coś, że samoregulatory są już zużyte i albo zalać minerałem, albo głowica do remontu. Ma ktoś jakieś pomysły??
Furka ma 230 tysiaków na karku, ale (odpukać w niemalowane) pali na dotyk;)
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 30 kwie 2010, 22:40

papaj, ja też mam środkowy tłumik do wymiany. Gleba zrobiła swoje i poprzecierał się. Do tego był kiedyś lekko oberwany i spawany. Koszt nowego bosal-a 700zł. Mogę mieć nowy za 200-300zł ale jakość pewnie też jest słaba.
Jak by ktoś miał środkowy tłumik do 90tki w dobrym stanie to chętnie kupię ;-)
śmira pisze:A ja mam Panowie taki problem, że na zimnym silniku (właśnie AAR) strasznie stukają mi zawory, ale tylko przy hamowaniu silnikiem i tylko do czasu kiedy się nie rozgrzeje do ok 90 st. C. później wszystko gada bez zarzutu. A i przy jeździe pod górę, czyli z obciążeniem nic takiego się nie dzieje.
Być może masz do wymiany szklanki. Albo słabo dostaje oleju do góry (do głowicy).
Moja 90tka -> https://audi80.pl/b3-90-23-ng-moja-9 ... t27987.htm

Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana :(
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 01 maja 2010, 10:09

Krzysztof_Suliko pisze:Zgadza się, AAR nie jest zamontowany w B4 tylko w A6 C4 z 1995 roku.
Co do tego, że AAR był montowany w C4 to się zgadza, ale już od 1991 ;-)

W takim razie trzeba będzie zacząć od "szklanek"...
A orientuje się kolega Leszek w jakich granicach wahają się ceny takich części??

Doczytałem się już na forum opisu podobnego zjawiska, ale miało ono miejsce właśnie po remoncie głowicy/silnika.
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Awatar użytkownika
Bartek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 568
Rejestracja: 16 wrz 2009, 19:49
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Bartek90 » 01 maja 2010, 11:16

Popychacze hydrauliczne maja to do siebie ze przy zimnym silniku ( po uruchomieniu) klekocza. Jezeli sadzisz ze masz szklanki do wymiany to zrob eksperyment. Odpal silnik i przymaj na ok 2,200 obrotow przez jakies 2-3min max. Jezeli klekot nie ustapi masz szklneczki do wymiany. Albo jak ktos napisal wyzej slabo oleju dostaje.

Co do wydechu, ja mam tylko jeden tlumik, koncowy (duuuzy <ok>) i jest troche glosniej. Ale jak pisalem wczesniej dzwiek piekny. Natomiast w srodku bardzo buczy. Duzo bardzoej niz na zewnatrz, do sie przyzwyczaic, ja juz sie przyzwyczailem <ok>
Było: 90us 2.3 https://audi80.pl/b3-ng-audi-90-23-1988-vt36817.htm

Jest: 90 2.3NG automat https://audi80.pl/audi-90-23-z-1989- ... htm#653882
_____________________________________

Jednak Audi... to Audi :)

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 01 maja 2010, 11:47

Dzięki Bartek90.
Zrobię teścik tak jak pisałeś, a oprócz tego odkręcę vacum pompę, bo też ktoś twierdził na forum, że popychacz tejże pompy mógł się wyklepać i może to być to cuś <osohozi>
Pozdrawiam;)
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 01 maja 2010, 12:13

Popychacz vacum pompy stukał by Ci cały czas. Bez różnicy jakie obroty silnika, itd.
Ale spróbować możesz.
Moja 90tka -> https://audi80.pl/b3-90-23-ng-moja-9 ... t27987.htm

Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana :(
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 01 maja 2010, 19:09

Jednak vacum pompa. Wyjąłem popychacz i nie klepało.
Jednak nie wiem jeszcze co z tym fantem zrobić, bo po założeniu go odwrotnie klepanie nie ustało, co może świadczyć o tym, że zużycie wystąpiło gdzie indziej...
W każdym razie dziękuje wszystkim za zainteresowanie <ok>
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 01 maja 2010, 20:10

Odnośnie vacum pompy gdzieś już tu pisałem na forum co zrobić. Jak poszukasz to znajdziesz ;-)
Moja 90tka -> https://audi80.pl/b3-90-23-ng-moja-9 ... t27987.htm

Jest: Audi 90 b3 2.3 + blos -> sprzedana :(
2x Audi A6 Avant C5 2.5TDI 180PS QUATTRO S-Line, Recaro itd.
-> https://audi80.pl/moje-audi-a6-c5-av ... t47567.htm
Audi 80 b2 1.8
Audi A4 1.9TDI
Było: Audi Coupe b3 2.3
Audi 80 b2 1.8

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 01 maja 2010, 21:25

Dzięki Leszek :-)
Albo przyplanuję podstawę vacum pompy, albo zaaplikuję nowy trzpień. Chociaż prawdę mówiąc jak patrzę na ten trzpień, to wygląda jak nowy ;-)
Dzięki jeszcze raz!
Pozdrawiam <ok>

P.S.
W ostateczności wymienię pompę.
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 02 maja 2010, 22:26

Koledzy, korzystając z okazji chciałem się spytać w ile sekund wasze auta robią 80-120 na 4 biegu. Jestem ciekaw kondycji silnika w moim aucie, a taki test jest chyba bardziej miarodajny niż np. vmax.

U mnie (sedan) zajmuje to 8-8,5 sekundy, buda sedan. Mierzyłem w ten sposób, że na 4 deptałem od 70 i pasażer odpalał stoper równo przy 80;) Przy depnięciu od 80 czas byłby pewnie trochę większy.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga