Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 12 gru 2011, 15:52

Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 gru 2011, 16:01

monkahead pisze:Wymienilem u siebie oba czujniki na kroccu: szary (Facet) & niebieski (ori ASO). Auto zapala teraz od strzalu, nie trzeba juz dluzej krecic rozrusznikiem i dodawac lekko gazu. Niestety dalej jest problem ze wskazaniami temp na liczniku. Do tej pory zrobilem:

- sprawdzilem wskaznik temp (na krotko do aku)
- przeszlifowalem punkty styku wskaznika temp na liczniku
- wymienilem stabilizator napiecia na liczniku
- sprawdzilem sciezki i luty na plytce od licznika
- sprawdzilem wiazke od czujnika temp - mostkowanie - wiazka jest OK
- wymienilem czujnik temp

Nie wiem gdzie lezy problem. Silnik lapie temp okolo 90C, sprawdzone VAGiem ale na wskazniku temp 90C pojawia sie dopiero po dluzszym postoju, w czasie jazdy spada do 50C ale tylko na wskazniku, mierzona za pomoca kompa jest OK czyli okolo 90C. Co jeszcze sprawdzic. Mam LPG ale przed zalozeniem instalacji mialem identyczny problem.
pociesze cie ja licznik rozbieralem w ciagu roku ze by nie sklamac 100 razy poprawiane luty ktore i tak byly dobre kombinacja z dodawaniem masy tu i tam szlifowanie podkladek dodawanie cyny w miejscu wchodzenia gwintu ze wskaznika docieranie dokrecanie mocno i temp jak bylo 90 to ok nagle temp opadala do ok 85 i tak stala wczesniej pomagalo stukniecie wielokrotne w szybke puzniej juz nie narazie sie unormowalo
zdarzyło sie moze ostniego czasu ze 2 razy mniejsza temp na wskazniku

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 18:44

Jutro jade z podpietym VAGiem do pracy, wszystko wyjdzie w praniu, dzisiaj jezdzilem z kompem po miescie i juz mam wstepna diagnoze ...
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 12 gru 2011, 18:48

krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 gru 2011, 07:54

To najprawdopodobnie wina termostatu w moim przypadku, bo nic innego juz nie pozostaje. Dzisiaj w czasie jazdy mierzylem temp VAGiem, przy 120km/h po 20 minutach jazdy wynosila 57C, takze bede wymienial termostat. Ciekawe bo w aucie jest bardzo cieplo, ogrzewanie dziala i to zaraz po przejechaniu 3-4km.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 13 gru 2011, 18:32

Z góry przepraszam ,że poruszam tak oklepany temat,ale czytam,szukam i jakoś nie daje rady ..... :cry:
Czy ktoś z klubowiczów może mi podpowiedzieć jak za pomocą zwykłego przewodu podpiąć szarą kostkę odpowiedzialną za podanie temp. na zegar aby ją sprawdzić?
Nie wskazuje mi temp. na budziku i chcę zacząć od sprawdzenia ów czujnika zamontowanego na wężu. :-/

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

[B4 ABK] Czujnik niebieski temperatury - wysokie obroty

Post autor: maridk » 07 lis 2012, 09:36

Hej,
Mam problem ze zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego. Trzymają się na poziomie 1200obr.

Problem ustępuje w momencie gdy odepnę kostkę od niebieskiego czujnika temperatury. Obroty ładnie spadają i trzymają się lekko ponad 800.

Sprawdziłem niebieski czujnik. Przy gorącym silniku ok 280 Ohm. Czyli wychodzi na to ze czujka sprawna.

Z drugiej strony dlaczego sytuacja poprawia się gdy wypnę kostkę.

Czy może to być objaw lekko przestawionego zapłonu? Ostatnio wymieniany był rozrząd i od tego czasu wydaje mi się że spalanie wzrosło.
Czy po zmianie paska konieczna jest korekta zapłonu (nowy pasek mniej rozciągnięty)

Ps. Dawno mnie tu nie było. Cześć wszystkim :)

Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

Post autor: dex_1985 » 07 lis 2012, 13:23

Może moja uwaga na coś się przyda. :P
Całkiem niedawno miałem podobnie. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej obroty oscylowały w granicach 1200 RPM. Przegazuj trzykrotnie powyżej 3500 RPM (na ciepłym silniku oczywiście). U mnie po tym zabiegu obroty wróciły do normy. Nie mam pojęcia czemu silnik przeszedł w stan awaryjny. Stało się to po pierwszych opadach śniegu. Nie wiem... jakaś wilgoć czy coś, a może tylko dziwny zbieg okoliczności.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2012, 13:44 przez dex_1985, łącznie zmieniany 1 raz.

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 07 lis 2012, 13:25

Dobry pomysł. Spróbuję i dam znać. Dzieki

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 lis 2012, 15:43

Rozrząd.... kto go robił i czy blokował koło wałka pośredniego?
Opisz jak silnik reaguje na przyspieszanie. Ma dziurę czy pięknie wstaje z lekkim stukotem przy wciśnięciu pedału do końca?
Na 90% zapłon może być do korekty. Trzeba tylko ustalić w którą stronę.
Dla gorącego silnika ma mieć o ile dobrze pamiętam około 210-220 omów. Albo nawet 195. W każdym razie 280 to za dużo. Dobrze było by sprawdzić wskazania Vagiem.

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 07 lis 2012, 18:24

Natknęliście mnie Panowie tym zablokowanym sterownikiem. Faktycznie zdarzyło mi się odłączyć wtyczkę temperatury ( ale nie pamiętam żebym gazował ). Tak czy inaczej dla pewności odłączyłem aku na dłuższą chwilę i jak ręką odjął. Silnik o niebo lepiej się zbiera, spalanie spadło, a obroty stoją sztywno na 850 (mniej więcej) .
Wielkie dzięki za pomoc!!!!!
Przy okazji zerknę jeszcze jak wygląda zapłon po tej wymianie, ale wygląda na to że wszystko gra i buczy....

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 07 lis 2012, 18:41

dex_1985 pisze:Może moja uwaga na coś się przyda. :P
Całkiem niedawno miałem podobnie. Po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej obroty oscylowały w granicach 1200 RPM. Przegazuj trzykrotnie powyżej 3500 RPM (na ciepłym silniku oczywiście). U mnie po tym zabiegu obroty wróciły do normy. Nie mam pojęcia czemu silnik przeszedł w stan awaryjny. Stało się to po pierwszych opadach śniegu. Nie wiem... jakaś wilgoć czy coś, a może tylko dziwny zbieg okoliczności.
Ja tak mam też jak jest taka nagła zmiana pogody i po jakimś czasie to mija,pewnie gdzieś wilgoć się dostaje,

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 07 maja 2013, 18:36

Witam. A kto mi powie od czego jest niebieski czujnik (taki sam dwupinowy jak przy głowicy) na wężu wchodzącym do nagrzewnicy (na tym co jest korek od odpowietrzania)?

Awatar użytkownika
nowcur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:14

Post autor: nowcur » 07 maja 2013, 18:59

Kelis.Zx145 pisze:
krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.
Witam o ile się nie mylę to do wentylatora jest przekaźniki nr 2 i nr 3 w skrzynce bezpieczników sprawdź sobie je.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 07 maja 2013, 22:10

nowcur pisze:
Kelis.Zx145 pisze:
krisiun1 pisze:Kelis.Zx145, Czujnik w chłodnicy (Termistor NTC) ma "zwarcie" i jest do wymiany skoro po odpięciu wtyczki wentylatory się wyłączają.
własnie napisałem wyżej, że po odpięciu wtyczki od tego czujnika w chłodnicy nic się nie zmieniło, wentylatory dalej się kręcą. Odpinam natomiast wtyczkę od samych wiatraków, żeby nie dostawały prądu.
Witam o ile się nie mylę to do wentylatora jest przekaźniki nr 2 i nr 3 w skrzynce bezpieczników sprawdź sobie je.
Do tego czasu to już na pewno ma to ogarnięte jak post cytowany jest z 12.12.2011r.

:roll: :roll: :roll:
AUDI 80 B4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga