Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 08 maja 2013, 07:23

witam :-) otóż nie mam tego ogarniętego nadal.. nawet nie wiedziałem, że już tyle czasu minęło jak tak jeżdże :shock:
teraz mam wpięty wentylator cały czas i działa prawidłowo, ale nie znasz dnia ani godziny kiedy pewnie znowu się sam włączy ;-)

mam nadzieję, że zajmę się tym raz a dobrze w najbliższym czasie.. ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 maja 2013, 19:05

winiar pisze:Witam. A kto mi powie od czego jest niebieski czujnik (taki sam dwupinowy jak przy głowicy) na wężu wchodzącym do nagrzewnicy (na tym co jest korek od odpowietrzania)?
To czujnik od klimatronika.

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

[B4] Problem ze wskaźnikiem temp. płynu

Post autor: mor4z » 08 lip 2013, 20:45

Witam, w sobote pojawił się problem wskaźnika temperatury płynu, a mianowicie stoi w miejscu.
Może ktoś wie co może mu dolegać? Czujnik padł? Czy może problem z lutami?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 lip 2013, 19:10

Najlepiej by było wypiąc wtyczkę od czujnika na deskę i zewrzeć jego piny tak na dobry początek ;-) I dopiero szukać dalej jeśli wskaźnik nie da żadnych oznak życia

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 10 lip 2013, 20:50

zobaczę to w weekend bo narazie czasu nie mam ;/

Awatar użytkownika
herbii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2012, 20:06
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Post autor: herbii » 27 lip 2013, 14:27

Witajcie - ja z kolei mam taki problem
Czujnik niebieski (z tego co zdążyłem się już zorientować to czujnik temp silnika) mam wypięty odkąd kupiłem auto. Kiedyś go wpiąłem i auto oszalało. Nie chciało jechać- ja mu gazu a ono zaczęło zwalniać, za chwile trochę popuściło, potem znowu zdławiło, "zajączkowało". No nie było szans ujechać w takim stanie nawet kilkuset metrów. Jak czujnik odpiąłem, to wszystko ok - auto jedzie jak powinno. Wpiąłem znowu, auto się dławi... Wypiąłem - jedzie...
Myślę sobie ZEPSUTY CZUJNIK, więc kupiłem nowy i... dalej to samo :-( na nowym czujniku dalej identyczne objawy.
Co to może być ?
P.S. Była mowa o obrotach - u mnie wolne obroty to 1200 :-/ czasem (właśnie nie wiem skąd się to bierze) po zapaleniu silnika stoją przy 1000, ale najczęściej mam 1200...
Było Audi 80 B3 1.6 TD...
Jest Audi 80 B4 2.0 E :-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 lip 2013, 15:43

Czujnik ktoś wypiął bo nie poradził sobie z resztą.

Skoro na niebieskim źle chodzi do sprawdzenia:
miernik do ręki, 2000mV zakres i do zbadania sonda lambda (ma skakać od 0 do 1V).

Znając życie muli ponieważ sterownik obcina paliwo ze względu na złe wskazania sondy.

Martwią mnie tylko te podwyższone wolne obroty za co będą odpowiedzialne:

1. Silnik krokowy do przemycia (moczenia w nafcie jakieś 24h plus obowiązkowe późniejsze smarowanie).
2. Po silniku krokowym jeżeli nie będzie reakcji do sprawdzenia szczelność.

Ale o tym też było już trochę na forum. Dobrze poczytać.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 30 paź 2013, 21:21

Kupiłem dzisiaj ten czujnik i co mi będzie potrzebne do jego wymiany ?

[ Dodano: 2013-11-01, 12:02 ]
mam jeszcze pytanie czy w całym tym temacie o tym niebieskim czujniku ,chodzi o takie coś http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 33437.html bo nie wiem czy dobrze kupiłem

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 04 cze 2014, 07:52

Witam was czy może mi ktoś powiedzieć jakie są dokładne wartości oporności czujnika temperatury (niebieskiego w abk)Omomierz ustawiony na 20k.Na zimnym silniku czyli około 20 stopni pokazuje 2.73 czy to jest prawidłowy wynik ?
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 cze 2014, 08:23

cinu77, na tym forum jest to już z milion razy napisane, trzeba tylko poszukać ;-)
no ale proszę po raz milion i jeden

- przy 0°C 5000...6500 om
- przy 10°C 3300...4500 om
- przy 20°C 2200...3000 om
- przy 30°C 1500...2000 om
- przy 40°C 1000...1400 om
- przy 50°C 700...950 om
- przy 60°C 540...680 om
- przy 70°C 400...500 om
- przy 80°C 275...375 om
- przy 90°C 200...275 om
- przy 100°C 150...225 om
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 04 cze 2014, 08:33

Dzięki ci bardzo pieterb tylko mi powiedz jak ma być ustawiony omomierz ? czy ten mój wynik co napisałem jest ok ?
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 cze 2014, 08:46

cinu77 pisze:tylko mi powiedz jak ma być ustawiony omomierz ?
zakres jest uzależniony od wielkości jakie będziesz mierzył, akurat w tym przypadku można zejść na zakres 2000 Ω o ile masz taki
cinu77 pisze: czy ten mój wynik co napisałem jest ok ?
no wychodzi na to że tak, o ile faktycznie temp było 20 stopni
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 04 cze 2014, 09:00

Mam omomierz ful wypas czyli mój wynik jest ok ?
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 cze 2014, 09:05

cinu77 pisze:czyli mój wynik jest ok ?
tak, już Ci to wyżej napisałem ale aby go sprawdzić musisz dokonać pomiarów w innym zakresie temperatur
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 04 cze 2014, 09:12

No właśnie ,bo w pewnym zakresie temperatury silnik słabo wchodzi na obroty tak jakby chciał a nie mógł. Wielkie dzięki pieterb.Jeszcze mam pytanko odnośnie przekażnika nr.30. Bo nie był nigdy u mnie wymieniany (auto mam 9 lat) a wybieram się w daleką trasę latem.Czy jest sens go wymieniać ?
cinu77

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga