Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 15 sty 2020, 23:13

Jarewa pisze:A bezpiecznik nr 15 to ty sprawdził???
Jak ten bezpiecznik jest nie tylko od wentylatora, ale też od kierunków, wycieraczek, spryskiwaczy. Bezpieczniki przeleciałem wszystkie i są dobre

Jutro jak znajdę czas popatrzę

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 15 sty 2020, 23:21

Jarewa pisze:ma problem z zasilaniem cewki przekażnika...
Albo sterowaniem cewki przekaźnika.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 20 sty 2020, 18:47

Witam. Kontynuuje temat. Dzięki za odpowiedzi w ogóle. Jeszcze nie ogarnąłem tych wentylatorów. Albo nie mam czasu albo ktoś mi przeszkadza jak się wezmę. Zdążyłem sprawdzić tylko tyle, że napięcie na czujnik termiczny w chłodnicy nie dochodzi. Czy tak powinno być? Bo na czujnik termiczny od chłodzenia wtrysków, ten przy kolektorze dochodzi 12V. Nadal jak zewrze się w środku przekaźnik to się włącza wentylator

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 20 sty 2020, 18:55

karoll1991 pisze:Zdążyłem sprawdzić tylko tyle, że napięcie na czujnik termiczny w chłodnicy nie dochodzi. Czy tak powinno być?
Tak, tak powinno być. Włącznik termiczny jest sterowany masą, pisałem o tym wcześniej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sty 2020, 18:57

Daro_GST pisze:Tak, tak powinno być. Włącznik termiczny jest sterowany masą, pisałem o tym wcześniej.
Bzdura na jednym powinno być...

Czyli zawęża się poszukiwania.. Teraz sciagnij półkę pod kierownicą znajdź wtyczkę zieloną 3pin, moze być 6 pin bo ona jest dzielona czasem 2x3 (piny okrągłe) i tam sprawdż czy na kablu Niebiesko/czerwonym jest napięcie...



Obrazek

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 20 sty 2020, 19:09

karoll1991 pisze:Nadal jak zewrze się w środku przekaźnik to się włącza wentylator
Co to znaczy??? Otwierasz włożony w skrzynkę przekaźnik i go ręcznie zawierasz. Czy wyjmujesz przekaźnik i robisz mostek między zaciskiem 87 a 30

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 20 sty 2020, 19:11

Daro_GST pisze:
karoll1991 pisze:Nadal jak zewrze się w środku przekaźnik to się włącza wentylator
Co to znaczy??? Otwierasz włożony w skrzynkę przekaźnik i go ręcznie zawierasz. Czy wyjmujesz przekaźnik i robisz mostek między zaciskiem 87 a 30
Zdejmuje obudowę i zwieram tą blaszkę po prawej stronie cewki

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 20 sty 2020, 20:53

Jarewa pisze:
Bzdura na jednym powinno być...
no i muszę się z tym zgodzić, Jarewa oklasky (V6-tki mają sterowanie masą, a cztery cylindry już plusem). Ewidentnie masz uwalone sterowanie. Patrząc po schemacie przed włącznikiem termicznym chłodnicy jest tylko bezpiecznik nr 15. Jeżeli nie znajdziesz zasilania włącznika termicznego to nie ruszysz z miejsca. Sprawdź jeszcze dokładnie ten bezpiecznik i jego osadzenie w skrzynce bezpieczników.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sty 2020, 21:34

A to nie ma zbytnio dużego znaczenia. Włącznik termiczny w chłodnicy zamyka "obwód" Wiec wtyczka czujnika musi mieć "plus" i "masę" wiec na którymś pinie i V mają plus (nawet na dwóch).. Tylko w przypadku sterowania plusem jest to plus z zasilania (i tylko jeden pin) a w przypadku sterowania masą jest to plus przychodzący przez cewkę przekaźnika..

A ze 4R ma sterowanie plusem, to jak nie ma wtyczka czujnika to tylko zwęziło poszukiwania coś się stało miedzy bezpiecznikiem nr15 a ta wtyczką czujnika.

W przypadku V6 gdybyś nie miał plusa na zaciskach wtyczki to byś musiał więcej szukać bo obwód od bez. 15 idzie przez przekaźnik i dopiero na wtyczkę.

Po drodze sa dwa złącza jedno mu powiedziałem sprawdzi to obadamy i poszukamy dalej..

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 20 sty 2020, 21:47

Odbiegamy trochę od tematu, ale to też trzeba wyjaśnić (może komuś kiedyś się przyda):

Bez klimatyzacji - sterowanie plusem
Klimatyzacja manualna - sterowanie plusem
Klimatyzacja automatyczna - sterowanie masą

Bez znaczenia jaka wersja silnikowa.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 28 sty 2020, 18:30

Witam. Panowie zamykam temat. Winowajcom były przetarte przewody od czujnika przy chłodnicy, ale w końcu z tym doszedłem ładu. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga