Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Szary trzy pinowy czujnik

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 mar 2019, 16:52

h/k pisze:OK zmierzę prąd, chociaż i tak wyczuwam lipę.
Właśnie to jest najbardziej dokładne i wskazuje gdzie problem, pomiar prądu obwodu i napięcia na szarym czujniku odrazu zmierz czy nie ma napięcia przy rozgrzaniu na masie czujnika.... Porównując te danne z innymi bedziesz miał czarno na białm....

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 mar 2019, 15:38

Witam
Na razie zdążyłem zrobić to tak, że podpiąłem dekadę pod przewody: brązowy i brąz-niebieski na wtyczce czujnika. Ustawienie 38Ω poskutkowało ustawieniem wskazówki dokładnie pomiędzy punktami przy 110C, 288Ω z kolei idealnie na punktach przy 50C. W trakcie tego pomiaru napięcie pomiędzy brąz-niebieskim a masą akumulatora jest przy 38 Ω - 30mV, 288Ω - 20 mV, wiec moim zdaniem raczej OK. Łącząc to z poruszaniem przewodami podczas wcześniej opisanego pomiaru napięcia na pinach, to mi wygląda na uszkodzony czujnik. Tak też wskazuje ta procedura kiedyś nadesłana przez Jarewa.

Czy w takiej sytuacji mam robić jeszcze pomiar tego prądu? W sumie podpytam tam u mnie w sklepie czy można w razie czego zwrócić nieużywany towar, bo teraz zamawiam sporo części i od razu za jednym zamachem ten czujnik i tak bym wziął. Wolę się zawziąć i zrobić kilka rzeczy w aucie na raz. :-)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2019, 15:54

Nie nie trzeba bo już znasz przyczynę...

Lepiej szykaj ori używkę wiem ze to loteria i może za 3 sie trafi ale te ze sklepu to tylko jeden na 100 potrafi dobrze trzymać parametry. Najgorzej ze nie będziesz miał podstawy zwrotu....

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 mar 2019, 16:25

Kurczę, a jakiś czas temu na złom trafiła nie zajeżdżona B3 i o tym czujniku nie myślałem. :/ Nie miałem pojęcia, że jest tak ciężko także i z tą częścią. Chociaż ten sklep jest zaufany, może też coś dobiorą. Do tej pory nie miałem u nich problemów. No nic, to będę myślał, szukał. Dzięki!
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Chalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31

Post autor: Chalek » 31 mar 2019, 11:57

Witam. Mam pytanie: od kilku dni wskaźnik temperatury silnika przestał działać, tj. pokazuje ale b.niską temperaturę. Jaki jest zamiennik czunika ELTH 391950 ?
Dodam że nie zamierzam oszczędzać pieniędzy ale nie mogę znaleźć oryginału firmy ELTH. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2019, 13:03

Chalek, a co to za czujnik do czego? to szary tyko nr z ELTH

jak zamierzasz oszczędzać to kup byle co, najtańsze chodzą po 15-20 zł tylko nie dziw się później że głupoty pokazuje, np 120 albo coś w ten deseń.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Chalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31

Post autor: Chalek » 31 mar 2019, 13:41

@PieterB
To czujnik temperatury ten szary, 3 pinowy. Orginał jest własnie firmy ELTH i nie mogę takiego znależć.
Myślałem o takim zamienniku :
https://allegro.pl/oferta/febi-czujnik- ... 701b8c0118
Pytanie, czy będzie dobry?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2019, 13:43

Chalek, a czemu ma nie być dobry ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Chalek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:31

Post autor: Chalek » 31 mar 2019, 14:11

@PieterB
W takim razie zamawiam i opiszę jak działa po instalacji.
Pozdrawiam

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 31 mar 2019, 20:55

No nie wiem, ja po przebojach z Febi to już tę firme omijam dalekim łukiem. W iParts jest Delphi za 57 zł, prędzej bym taki zamówił. Ja póki co zobaczę co mój sklep będzie miał do zaoferowania, bo jak wcześniej pisałem nigdy jak dotąd się u nich nie zawiodłem (no poza 0,5 mm za małymi tulejami wahacza, notabene firmy Febi - wymienione na Lemfoerder i śmiga dalej).
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2019, 14:17

Powiem Ci tak nie ludz się że zamiennik będzie 100% trzymał parametry oryginalnego. W zamiennikach musisz trafić by jak najbliżej był parametrów i to jest często problem bo niektóre wogole nie trzymają blisko.. Ja już nie raz się przejechałem na zamiennikach.

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 01 kwie 2019, 16:57

w jednym aucie mam po wymianie delfi i akurat jakoś specjalnie on idelany nie jest,w drugim aucie też jest jakiś nieoryginlany i pokazuje na zegarach koło 110 jak wiatrak startuje...masakra
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 kwie 2019, 00:56

EPS w miare idealnie pokazuje.

Awatar użytkownika
Kostek9626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Kostek9626 » 02 kwie 2019, 01:37

Tez te EPSy mam zamontowane i nie nazekam.
I wszystko jasne

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2019, 17:21

hmm, z epsesem też już jest różnie ale chyba najbliżej jest.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga