Maglownica Audi
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 B4 2.0 ABT] szybkie rozładowanie nowego akumulatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 16 wrz 2007, 13:54

M@rcus pisze:A wyjmujesz panel od radia na noc?
Ja wyciągam całe radio, więc chyba nie taka jest natura problemu :mrgreen:

[ Dodano: 2007-09-17, 14:17 ]
Finał historii jest taki, że akumulator został wymieniony - przyczyna awarii "zwarcie na celi". Dostałem nowy od ręki i mam nadzieje, że z tym nie będzie takich jaj :-?
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 10 gru 2012, 16:14

Mam problem tyle, że z ABK. Akumulator nowy kupiony kilka dni temu, CENTRA FUTURA 53AH.
Alternator 90A, z wyposarzenia tylko centralny zamek,radio, podgrzewanie tylnej szyby, pełne oświetlenie wnętrza. Poza tym brak elektryki, żadnych regulacji swiateł itd. Dzisiaj rano ledwie co zakręcił mi rozrusznikiem. Zmierzone:
Akumulator - 12,69V
Odpalony samochód - 14,03
Odpalony samochód z zapalonymi światłami - 13,95

Odłączyłem jedną klemę z aku w celu zobaczenia czy nie bierze mi prądu na postoju i:
Zamknięty samochód z włożonym panelem radia - 0,63!!!
Bez panelu - 0,56!!!

Kiepski ze mnie elektronik ale wiem, że to zdeeecydowanie za dużo. Gdzie mogę szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
ignac112
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 750
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 10 gru 2012, 20:07

Odepnij radio i zmierz.
A najlepiej to wyciągać po kolei każdy bezpiecznik i mierzyć wartość prądu. Łatwo dojdziesz, który z elementów elektryki ciągnie prąd. Ja stawiam na radio.
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 11 gru 2012, 15:37

Odkręciłem jedną klemę na noc żeby nie rozładowywało mi aku, zmierzyłem rano i miałem 0,01. Poprzednie pomiary robiłem po odkręceniu klemy i odczekaniu 5 minut. Trzeba po prostu dłużej czekać aby wyszedł dobry pomiar?

Awatar użytkownika
dawido89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 paź 2012, 23:12
Lokalizacja: Iłża

Post autor: dawido89 » 13 gru 2012, 12:36

Ja też mam taką sytuację że kupiłem nowy akumulator a dokładniej Exide Excell 12V 63 Ah 540A przed mrozami i było tak że autko stało ze 2 tyg ale temp była na + więc powinien normalnie odpalić na nowym akumulatorze:( A tu zonk, przeładowałem go w sobotę, a we wtorek był na chodzie potem postał do soboty i w sobotę znowu padł. Teraz go naładowałem i zostawiłem w samochodzie z odpiętą klemą żeby sprawdzić czy to wina akumulatora. Czytałem też że akurat ten akumulator nie jest przeznaczony i nie pasuje do Audi 80 ABT. Czy to ma jakieś znaczenie?
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1528
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 gru 2012, 14:57

bialas1 pisze:Mam problem tyle, że z ABK. Akumulator nowy kupiony kilka dni temu, CENTRA FUTURA 53AH.
Alternator 90A, z wyposarzenia tylko centralny zamek,radio, podgrzewanie tylnej szyby, pełne oświetlenie wnętrza. Poza tym brak elektryki, żadnych regulacji swiateł itd. Dzisiaj rano ledwie co zakręcił mi rozrusznikiem. Zmierzone:
Akumulator - 12,69V
Odpalony samochód - 14,03
Odpalony samochód z zapalonymi światłami - 13,95

Odłączyłem jedną klemę z aku w celu zobaczenia czy nie bierze mi prądu na postoju i:
Zamknięty samochód z włożonym panelem radia - 0,63!!!
Bez panelu - 0,56!!!

Kiepski ze mnie elektronik ale wiem, że to zdeeecydowanie za dużo. Gdzie mogę szukać przyczyny?
wez pod uwage ze ten akumulator tez nie ma za dobrej opinni jedna wielka padaka u ojca w mercu gdzie instalacja i ładowanie ma bardzo wzorowe bardzo krótko był sprawny

[ Dodano: 2012-12-13, 15:00 ]
dawido89 pisze:Ja też mam taką sytuację że kupiłem nowy akumulator a dokładniej Exide Excell 12V 63 Ah 540A przed mrozami i było tak że autko stało ze 2 tyg ale temp była na + więc powinien normalnie odpalić na nowym akumulatorze:( A tu zonk, przeładowałem go w sobotę, a we wtorek był na chodzie potem postał do soboty i w sobotę znowu padł. Teraz go naładowałem i zostawiłem w samochodzie z odpiętą klemą żeby sprawdzić czy to wina akumulatora. Czytałem też że akurat ten akumulator nie jest przeznaczony i nie pasuje do Audi 80 ABT. Czy to ma jakieś znaczenie?
nie wiem jak do ABT ale do ABK byly montowane 45 Aa ty masz 63Ah chyba ze masz jakis mocny sprzet grajacy ,wszystko tez zalezy jakie odcinki robisz

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11691
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 gru 2012, 09:28

dawido89 pisze:a też mam taką sytuację że kupiłem nowy akumulator a dokładniej Exide Excell 12V 63 Ah 540A przed mrozami i było tak że autko stało ze 2 tyg ale temp była na + więc powinien normalnie odpalić na nowym akumulatorze:(
to kawał czasu, radio potrafi rozładować takim aku w tydzień. Sam to przerabiałem u teścia. Sprawdź jak masz je podłączone przez stacyjkę czy poza nią i ile pobiera prądu wyłączone oczywiście. Ewentualnie coś jeszcze innego może pobierać prąd trzeba by sprawdzać na bezpiecznikach co.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
dawido89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 22 paź 2012, 23:12
Lokalizacja: Iłża

Post autor: dawido89 » 14 gru 2012, 10:13

Dziś zobaczę właśnie czy to nie jest wina akumulatora bo po naładowaniu go w sobotę i jeżdżeniu we wtorek w sobotę też nie było energii w akumulatorze:( A kupiłem większy bo mam elektrykę w czterech szybach i w lusterkach, centralkę i głośniki troszkę większe z tyłu, a poprzedni właściciel jeździł z akumulatorem 72 Ah :-P A teraz właśnie mam panel radia włożony i może to pobiera :-P Dzięki dziś posprawdzam albo jutro i napiszę co i jak:)

[ Dodano: 2012-12-15, 18:07 ]
Sprawdziłem i okazało się że autko mi pobiera prąd więc będę sprawdzał co dokładnie.
Wyjąłem panel radia więc zobaczymy bo może to była wina radia:)
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3205
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 sty 2013, 18:54

PieterB pisze:dawido89 napisał/a:
a też mam taką sytuację że kupiłem nowy akumulator a dokładniej Exide Excell 12V 63 Ah 540A przed mrozami i było tak że autko stało ze 2 tyg ale temp była na + więc powinien normalnie odpalić na nowym akumulatorze:(
to kawał czasu, radio potrafi rozładować takim aku w tydzień. Sam to przerabiałem u teścia. Sprawdź jak masz je podłączone przez stacyjkę czy poza nią i ile pobiera prądu wyłączone oczywiście. Ewentualnie coś jeszcze innego może pobierać prąd trzeba by sprawdzać na bezpiecznikach co.
rozumiem, że podłączenie radia po stacyjce uchroni przed ewentualnym pobieraniem przez nie prądu na postoju i rozładowywaniem w ten sposób akumulatora, prawda?
FB to kicha. Bądź na forum internetowym: https://audi80.pl . :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11691
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sty 2013, 19:02

grze pisze:rozumiem, że podłączenie radia po stacyjce uchroni przed ewentualnym pobieraniem przez nie prądu na postoju i rozładowywaniem w ten sposób akumulatora, prawda?
tak, powinno załatwić. U teścia to rozwiązałem tak że pamięć radia podłączona jest na stałe a główne jego zasilanie jest przez stacyjkę.
U siebie mam w tej chwili podłączone na stałe znaczy poza stacyjką ale wstawiłem sobie wyłącznik że gdy auto zastawiam na jakiś dłuższy czas niż np 4 dni to je odłączam.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
ignac112
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 750
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 28 sty 2013, 00:18

PieterB pisze:
grze pisze:rozumiem, że podłączenie radia po stacyjce uchroni przed ewentualnym pobieraniem przez nie prądu na postoju i rozładowywaniem w ten sposób akumulatora, prawda?
tak, powinno załatwić. U teścia to rozwiązałem tak że pamięć radia podłączona jest na stałe a główne jego zasilanie jest przez stacyjkę.
U siebie mam w tej chwili podłączone na stałe znaczy poza stacyjką ale wstawiłem sobie wyłącznik że gdy auto zastawiam na jakiś dłuższy czas niż np 4 dni to je odłączam.
Same podlączenie radia na 12v po zapłonie, a pamięć pod stałe 12v może nie załatwić sprawy, ponieważ utrzymanie pamięci też może trochę pociągnąć, gdy skitrane jest coś z radiem. Ale na pewno ograniczy bardzo mocno zużycie prądu.
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11691
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sty 2013, 20:56

ignac112 pisze:Same podlączenie radia na 12v po zapłonie, a pamięć pod stałe 12v może nie załatwić sprawy, ponieważ utrzymanie pamięci też może trochę pociągnąć, gdy skitrane jest coś z radiem. Ale na pewno ograniczy bardzo mocno zużycie prądu.
no jeśli auto ma być używane od święta albo rzadziej to pewnie najlepszym wyjściem jest podłączenie go całkiem przez stacyjkę.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 29 kwie 2013, 12:47

Witam, mam pewien problem z akumulatorem tzn. nagle z dnia na dzień całkowicie padł :-/ nigdy nie miałem z nim problemów, nawet w najgorsze mrozy(nawet jak auto stało kilka dni nieodpalane) W sobotę rano odpaliłem auto normalnie, przejechałem 60 km i jak wieczorem chciałem prze parkować to nawet raz wałem nie chciał zakręcić :-| dodam tylko że na pewno nie zostawiłem włączonych świateł, a wszystkie lapmki w środku mam wyłączone. Podłączyłem aku pod prostownik, ładował się z 5 godzin, przez noc odłączyłem prostownik, a jak następnego dnia, po południu chciałem odpalić to ledwie kręcił, ale odpali. Po powrocie do mieszkania tj. 25km odkręciłem klemy i dzisiaj chciałem odpalić, lecz niestety cisza, a aku był odłączony. Nie mam pojęcia co może być przyczyną tego że aku padł całkiem przez pół dnia? :shock: Mam jaszcze pytanie jak sprawdzić czy któraś cela w aku padła? pzdr.
było audi 80 B4 2.0E ABK sedan
jest audi 80 B4 1.9TDI+R AVANT


Diesel kopci Diesel czadzi Diesel nigdy cię nie Zdradzi!!!
_______________________________________

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-1 ... t50540.htm

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 29 kwie 2013, 14:14

Tak jest z aku,mozna sprawdzić aromrtrem jaka jest gęstość elektrolitu w celach i wtedy wiadomo która cela robi zwarcie,

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 29 kwie 2013, 22:27

to jutro pojeżdżę po magikach i zobaczymy :-/

[ Dodano: 2013-04-30, 11:19 ]
Dzisiaj został sprawdzony aku i okazało się że jednak padła cela, więc zakupiłem nowy :-/
było audi 80 B4 2.0E ABK sedan
jest audi 80 B4 1.9TDI+R AVANT


Diesel kopci Diesel czadzi Diesel nigdy cię nie Zdradzi!!!
_______________________________________

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-1 ... t50540.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami