Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: dzikx » 01 lip 2020, 19:00

1593622726578..jpg
Więc jak ja sprawdziłem w kostce od silnika po zapłonie na niebiesko czerwonym jest stały plus na czarno szarym plus od czasówek, zielono żółty to plus od szybkich a zielono chyba różowy to wolne czyli 1 bieg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 01 lip 2020, 19:20

Widzę na zdjęciu od Dzikx że jednak jest łatwy dostęp do tej śruby od korby. Tylko nie wiem czy on nie zdjął osłony podszybia po stronie kierowcy. I przy odkręcaniu trzymaj korbę aby cała siła z klucza nie poszła na mechanizm w środku bo jeszcze co się wyłamie.

Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: dzikx » 01 lip 2020, 19:26

Mam zdjęta osłonę bo potrzebne było mi dojście do skrzynki dobre. Ale to lekko zdjąć nasadka 13 by odkręcić ramię wycieraczki a potem coś by obrzucić plastikowe zaczepy

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 01 lip 2020, 21:06

Okej. Jutro sprobuje sie za to zabrac i zobaczymy jak mi pojdzie. Pierwsze co to sciagne te zaslepki od ramion wycieraczek, odkrece nakretki co tam to trzymaja, sciagne ramiona i potem plastiki od podszybia, a pozniej to juz czarna magia :mrgreen:

Pytania:
1. Czy mam tylko sciagnac te ramie przy kierowcy czy obydwa do tej regulacji ?
2. Czy mam zdemontowac caly ten mechanizm ?
3. Czy wystarczy tylko krecic ta srodkowa sruba aby dokonac regulacji i co tam trzymac zeby nie popsuc ?
4. Co zrobic zeby czasowki dzialaly ? Tryb 1. Ktory kabel od przekaznika pociagnac do ktorego w manetce zeby
zrobic takie samo obejscie jak sztuczka Macka. (czy chodzi o czarno-szary kabel ? 31b ?)
5. Najwazniejsze pytanie !!! To wszystko mam robic dopiero jak zamontuje kabel powrotu do manetki ? Zeby
wycieraczki lapaly punkt 0 bo inaczej ciezko bedzie chyba wyregulowac machanizm. Prosze doradzcie zebym
niczego nie spapral :P

Do uslyszenia ! <spoko>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 01 lip 2020, 21:25

1. po stronie kierowcy wystarczy, bo osłona jest dzielona na pół i wystarczy że ściągniesz tą zakrywającą stroną kierowcy
2. chyba się obędzie, bo śruba którą trzeba odkręcać jest na wierzchu mechanizmu
3. nakrętkę musisz odkręcić aby puściła ta sztaba, która ciąga ramiona wycieraczek. gdy już będzie sztaba luźno to upewniasz się że silnik jest zatrzymany na pozycji spoczynkowej (włączasz zapłon z podłączonym obejście która naprawia problem powrotu). ustawiasz wycieraczki aby były na dole szyby i przykręcasz sztabę w tej pozycji. Przy odkręcaniu przytrzymaj sztabę w przeciwnym kierunku niż będziesz kręcić aby nie kręcić silnikiem podczas odkręcania/przykręcania.
4. łączysz nóżkę 45 (J) z biało żółtym na włączniku (też oznaczony J)
5. tak dobrze abyś miał zrobione to automatyczne zatrzymanie aby mieć pewność, że silnik będzie zatrzymany we właściwej pozycji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 01 lip 2020, 21:41

maciek889 pisze:
01 lip 2020, 21:25
2. chyba się obędzie, bo śruba którą trzeba odkręcać jest na wierzchu mechanizmu
Gitara tylko jak juz dokonam regulacji to i tak bede musial drugie ramie odkrecic zeby je ustawic do pozycji 0, jesli sie nie myle to ponizej moje kolejne pytanie:
2a. Czy nie lepiej tylko sciagnac oby dwa ramiona, odpalic zaplon ze zrobionym obejsciem powrotu zeby silnik ustawil sie w pozycji 0 i zalozyc ramiona ? Czy glupkowato mysle bo caly mechanizm bedzie zle ustawiony ?
4. łączysz nóżkę 45 (J) z biało żółtym na włączniku (też oznaczony J)
Jutro to zrobie i ciekawy jestem czy czasowki tez beda dzialac 8-). Widze ze to ten najcienszy pin. Ciekawe.

Obrazek

Stokrotne Dzieki i do uslyszenia ! hejka_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 01 lip 2020, 23:20

Promacio pisze:
01 lip 2020, 21:41
i tak bede musial drugie ramie odkrecic zeby je ustawic do pozycji 0, jesli sie nie myle to ponizej moje kolejne pytanie:
2a. Czy nie lepiej tylko sciagnac oby dwa ramiona, odpalic zaplon ze zrobionym obejsciem powrotu zeby silnik ustawil sie w pozycji 0 i zalozyc ramiona ? Czy glupkowato mysle bo caly mechanizm bedzie zle ustawiony ?
UWAGA jak zdejmiesz obie i przestawisz na ich ośkach to wtedy wycieraczki najpewniej zechcą zjechać w dół z szyby i się zablokują o podszybie i dodatkowo nie będziesz wiedział w jakiej pozycji ustawić na silniczku więc zostaw jedną.
Przestawiaj tylko na silniczku!

Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
Tak, od czasówek jest ten cienki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 02 lip 2020, 18:29

Wzialem sie do roboty i juz przylutowalem kable do pinow, wsadzilem przekaznik, pociagnalem kable bokiem skrzynki z bezpiecznikami, odpialem wtyczke od manetki i rozcialem kabel zielony i bialo zolty, podlaczylem nowe kable i powrot smiga ale czasowki nadal nie dzialaja. Wrzucam Tryb 1 czasowy i brak reakcji. beczy_

Regulacji mechanizmu jeszcze nie robilem bo zaczelo padac, ale ogladalem i mysle ze ogarne temat tylko chce zrobic tak zeby wyciagnac przekaznik, odpalic zaplon i ustawic wycieraczki za pomoca manetki do dolnej pozycji, wtedy gasze zaplon i wsadzam przekaznik, rozbieram pioro przy kierowcy i podszybie plastikowe, odkrecam ta gorna srube i trzymam w odrotnym kierunku wajche od posuwania wycieraczkami jak bede odkrecal/przykrecal, odpalam zaplon i silniczek ustawia sie na 0, wylaczam zaplon i przykrecam wajche spowrotem do silniczka bo wycieraczki byly juz w dolnej pozycji. Moze tak byc ? :mrgreen:

I co zrobic zeby czasowki sprawdzic czemu nie dzialaja ? Gdzie i co mierzyc ?

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc ! piwoa80

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 02 lip 2020, 19:26

Możesz ustawiać tak jak opisałeś. Choć byś spokojnie ręką opuścił wycieraczkę na dolne położenie.

Co do czasówek to jak możesz to zobacz czy pojawia się plus na J na włączysz czasówki. I czy jest minus na 31b (42), gdy wycieraczki są zatrzymane przez automat. Tylko minus sprawdzają podłączając czerwoną końcówkę miernika do plusa na akumulatorze bo jak będziesz robił względem masy to nie będzie wiadomo czy to jest masa czy po prostu nie łączy bo w obu sytuacjach miernik będzie pokazywał 0V.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 02 lip 2020, 22:17

Okej jutro to robie ! <spoko>
Postaram sie wrzucic jakis material jak skoncze to wszystko. Tylko mysle czy jak ta nakretka/sruba co trzyma mechanizm z silniczkiem nie bedzie chciala puscic to czy moge sobie pomoc jakims specyfikiem jak np. WD40 ?

Jesli chodzi o pomiar czasowek to jak dobrze zrozumialem to musze:
1. wyciagnac przekaznik i zobaczyc czy jest 12V w wejsciu 45(J) jak wlacze zaplon i wrzuce tryb 1 czasowy na manetce wycieraczek ? Zeby dobrze to zmierzyc to czerwona sonda do drutu a minus moge zlapac na 42(31b) jak uprzednio go sprawdze na akumulatorze ze napewno dziala ta masa?
2. Jak bedzie staly plus w 45 to wsadze przekaznik i zobacze we wtyczce od manetki wycieraczek czy tam tez jest staly plus na zolto-bialym kablu, minus zlapie na srubce od licznika ale moge tez sprawdzic minus na 31b we wtyczce tylko jaki kolor ma ten kabel ? Chyba ze zle mysle to daj Macku prosze znac.

I czy jest minus na 31b (42), gdy wycieraczki są zatrzymane przez automat.
Piszac zatrzymane przez automat masz na mysli ten sygnal powrotu ?

Milego wieczoru ! <spoko>
Do uslyszenia hejka_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 03 lip 2020, 00:16

Możesz spryskać tym WD40
1. Tak możesz sprawdzić jak napisałeś. Najlepiej sprawdź J z drugą końcówką na minusie akumulatora a 31b z końcówką na plusie.
2. Jak będzie plus na 45 to na manetce też powinien być.
3. Przez automat mam na myśli aby były w pozycji w której same się zatrzymują gdy masz je wyłączone.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 03 lip 2020, 20:31

Wykonalem wszystko jak pisales Macku i oto rezultat:
https://youtu.be/zXjh21OPLLQ

Daj znac co dalej ? Ja mysle ze ta mase bede musial pociagnac z 31b do manetki tylko jaki kolor kabla we wtyczce ? Czy moze myslisz ze to cos innego ?

Pozdrawiam piwoa80

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 03 lip 2020, 21:36

Z 31b to idzie do silnika kabel a nie do manetki ale raczej jest on dobry, bo gdy powrót wycieraczek się załącza to wtedy pojawia się na nim plus a jak wycieraczka dojedzie na sam dół to przełączany jest na plus. A jak pojawia się plus na J gdy włączasz czasowe to też jest OK. Sprawdź inny przekaźnik.

Chyba już wcześniej sprawdzałeś czy masz masę na nóżce 31 przekaźnika i plus po zapłonie na 15.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Promacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: Promacio » 03 lip 2020, 21:43

Tak sprawdzalem to. I jest plus na 15 a minus na 31. Jutro sprobuje jeszcze drugi przekaznik ale mysle ze ten dziala ok bo jak podmienialem w drugiej audi to smigal. Sprawdze jeszcze raz i potwierdze.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.

Post autor: maciek889 » 03 lip 2020, 22:01

A jeszcze zobacz czy jak przełączysz z biegu stałej wolnej pracy na czasówkę w momencie gdy wycieraczki są w górze to czy na pozycji czasówki się zatrzymają wycieraczki w górze czy same zjadą na dół.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga