Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] audi 80 avant czy a6 c4 avant

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 wrz 2018, 12:14

C4 to wyższa klasa auta , dlatego jest wygodniejsze i obszerniejsze i na plus R5 TDI.
Takie auto ma swoje plusy i minusy.

White.93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 26 sie 2018, 22:48

Post autor: White.93 » 06 wrz 2018, 18:38

Jak każde. Trzeba zrobić SWAP na AAT w 80 i będzie bajecznie oklasky

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 wrz 2018, 23:12

Tak samo jakby na forum A6 zapytał czy kupić A6 C4 czy A8 D2 ,
75% pewnie doradziło by żeby kupił A8 , to komfort na wysokim poziomie , bardziej obszerne i wygodniejsze auto , bogate wyposażenie itd , itp.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 07 wrz 2018, 09:43

Tylko, że A8 już nie jest tanim autem w utrzymaniu, a najgorsze że nie ma trwalych i ekonomicznych silników. Gdyby A8 mialo R5 z mocą 170km to byłoby pięknie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 wrz 2018, 16:44

Ganimadeus pisze:Bo tak i c4 będzie słabizną dla kogoś kto ma c6 chociażby i w jakimś sensie będzie miał rację na pewno - ale dla nas i tak te stare...
Czy ja wiem... A jest taka ogromna różnica w jeździe pomiędzy C4 a C6? Od kiedy porządniej ogarnąłem swojego to szczerze mówiąc nie czuję specjalnie kompleksów względem nawet dużo młodszych aut. Co innego jak miałem Golfa, ten to dość głośny i mało wygodny był. W trasie nigdy nim nie byłem gdzieś dalej, bo zwyczajnie nie miałem ochoty.

Oczywiście jestem świadomy ograniczeń 80tki, także i tego, że Audi mogło kilka rzeczy porządniej zrobić, by lepiej i ciszej się jeździło, ale zawsze sobie przy tym mówię - za tę cenę, prostotę, przestrzeń, koszty, ocynk i niezawodność (w sensie, że nagle nic na trasie nie walnie) nic lepszego i wygodniejszego się już nie dostanie! :-) A samo wygłuszenie zawsze można poprawić.

C4 ponoć jest niemało droższe też w utrzymaniu od B4, którego nawet niektórzy określają "mistrz ekonomii". Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić :?:

A jakie są Twoje bezpośrednie odczucia po przesiadce z B4 na C4? Ciekawi mnie to mimo, że pewnie nigdy już Setki nie będę miał (bo jak Druga Połowa pokochała Mercedesy to już raczej tego nie przeskoczę, co mnie też nie dziwi), a B4 mi po prostu szkoda sprzedawać.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

oOo

Post autor: oOo » 07 wrz 2018, 17:39

Z tym tanim utrzymaniem b4 to bym nie przesadzal w dzisiejszych czasach. Moze 15 lat temu to bylo tanie w utrzymaniu auto teraz ma juz swoje lata i zaczyna sie sypac masa pierdol. Mi rocznie ok 1500-2000zl wychodz na rozne naprawy a to raczej utrzymanie auta w stanie zdolnym do jazdy niz jakies fantazje i tuningi. Jesli kupisz 80 od kogos kto twierdzi ze super fura bo nic nie trzeba naprawiac to mozesz potem miec problem bo masa rzeczy jest wyeksploatowana i bedziesz placil za to ze ktos mial "mistrza ekonomii" przed Toba. Mamy 2018 i poza garstka pasjonatow jest to auto do tluczenia. Dzis widzialem B4 sluzaca za bude dla psow na budowie, gdzie z wierzchu wygladala nawet lepiej od mojej... takze tego. Teraz juz nawet a4 przedliftowe dostaniesz za 3000zl i tam tez raczej nikt o nie nie dbal.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 07 wrz 2018, 23:57

oOo pisze:Z tym tanim utrzymaniem b4 to bym nie przesadzal w dzisiejszych czasach. Moze 15 lat temu to bylo tanie w utrzymaniu auto teraz ma juz swoje lata i zaczyna sie sypac masa pierdol. Mi rocznie ok 1500-2000zl wychodz na rozne naprawy a to raczej utrzymanie auta w stanie zdolnym do jazdy niz jakies fantazje i tuningi. Jesli kupisz 80 od kogos kto twierdzi ze super fura bo nic nie trzeba naprawiac to mozesz potem miec problem bo masa rzeczy jest wyeksploatowana i bedziesz placil za to ze ktos mial "mistrza ekonomii" przed Toba. Mamy 2018 i poza garstka pasjonatow jest to auto do tluczenia. Dzis widzialem B4 sluzaca za bude dla psow na budowie, gdzie z wierzchu wygladala nawet lepiej od mojej... takze tego. Teraz juz nawet a4 przedliftowe dostaniesz za 3000zl i tam tez raczej nikt o nie nie dbal.
Auto ma swoje lata... A przebieg? To jest główny wyznacznik. Po drugie ile robisz kilometrów tym autem? W swoim w pierwszym roku eksploatacji dołożyłem ponad 3000 zł na same części w tym 900 na całą robotę gazowników z wymianą antycznej instalacji LPG na IV gen. STAGa. W tym roku w jakichś 1000 zł się wszystko zmieści (najdrożej wyszedł akumulator i będzie jeszcze blacharka) ale robocizna jest moja wlasna oraz Pomocnego Kolegi z blacharstwa oraz Taty. :-) Z grubszych wydatków szykuje się remont głowicy (nieobowiązkowy na razie) oraz niedługo sprzęgło i na długo powinien być spokój. Czy to dużo? Proszę sobie ocenić. Dużo przy aucie robię sam no i z Tatą, ale myślę, że jakby zrobić tip top od razu to i koszty potem znacznie mniejsze. Ma to sens, bo 80 B4 trzyma się dużo lepiej od wielu konkurentów - cenowo i technicznie.

A jak ktoś jeździ ze wszystkim tylko do mechanika to wyłącznie kupno ideału wchodzi w grę. A tutaj jest kłopot, bo z tego co wiem od zawsze w Polsce jest problem dostać super zadbaną 80tkę. Popatrz w stare już porady na forach to się przekonasz. ;-)
Pozostaje polować albo jeśli już jest 80tka - to dopracować co się ma, o ile kupione w rozsądnej cenie i nie klejone z kilku.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 wrz 2018, 00:21

Tylko C4ki to najczęściej są spotykane z silnikiem 2.3 który z gazem może już być kłopotliwy dla wielu właścicieli i mechaników, 2.0 16V podobnie.

Chyba z samochodów wielkości 80tki to francuskie pewnie by były sporo wygodniejsze.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 wrz 2018, 01:33

maciek889 pisze:Chyba z samochodów wielkości 80tki to francuskie pewnie by były sporo wygodniejsze.
Byłyby... ale to odmienna konstrukcja i myślę, że doprowadzenie takiego auta do ładu kosztuje swoje i to niemało. Troszkę się dowiadywałem o Peugeot 205 czy 405. Do 406 niektóre części kosztowne. A np. w młodszych Renault w okolicach 2003 masz różne kłopoty z elektryką i to bardzo wredne, a przykładowy Peugeot 307 miewa dyskotekę na tablicy wskaźników. W rodzinie jeździ małoprzebiegowa Megane II i jedyna przewaga nad 80 to fotele i wyciszenie. Poza tym same wady, w tym "drewniacka" praca skrzyni i kierownicy. Wiem, że inna klasa, ale cena potrafi być podobna.
Osobiście nie polecam "kumplowania" się z francuskimi autami.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2018, 20:51

Chyba z francuskich Laguna 1 była w miarę gdyby nie gniła. Właściciele francuzów to specyficzni ludzie, głównie patrzą na stosunek rocznika do ceny. Do tego myślą, że takie Audi z początku lat 90 to złom, bo we francuskich, włoskich czy amerykańskich to koszt naprawy blacharskiej i mechanicznej przewyższyłby kilka razy wartość auta a utrzymanie takiej 80tki to kosztuje tyle co utrzymanie 5 letniego Audi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2018, 21:10

Peugeot 406 był na ocynku nie wiem czy wszystkie ale te w rodzinie mimo że tez już swoje lata ma się trzyma ładnie. 607 też prawdopodobnie ocynk bo znałem jednego co na gołą blachę jeździł z 5 lat i nie brało nic chyba że taki materiał.

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 12 wrz 2018, 22:03

jedyna 406 którą bym kupił to coupe :-D natomiast 406 miałem okazję jeździć kilkakrotnie w silniku HDI,zupełnie inna bajka kwadr wielkosciowo i z miejscem w srodku porównywałbym z Audi C5
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Camel_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2015, 19:38

Post autor: Camel_84 » 10 paź 2018, 21:09

Piszecie, że C4 ma słabszą blachę niż B4, a czy nie dotyczy to C4 A6, a nie "100" C4, która to była produkowana w tych samych latach co B4?
Jeszcze mam drugie pytanie: kiedy w B4 był zegar analogowy a kiedy w jego miejscu obrotomierz? Patrzę w to ogłoszenie i spodziewał bym się w tym TDI obrotomierza:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-80-o ... 8;promoted

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2018, 06:01

Obrotomierze montowali standardowo przy silnych mocnych i sportowych wersjach. A tdi nie należał do sportowych aut wiec obrotomierz mógł być tylko w opcji za dodatkową "kasę" lub gdy auto było "bardzo bogate" wiec czy jest czy nie ma to zależało od kupującego.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 paź 2018, 07:20

Camel_84, raczej tak - z moich obserwacji "setki" jednak lepiej się trzymają od A6, i to nawet jak oba są jeszcze C4.

Kolega miron72 kiedyś o tym wspominał.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga