Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3/B4

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 maja 2019, 19:24

2.0E bardziej ABK , ABT z climatronic'iem chyba nie było.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 maja 2019, 10:21

Trochę dziwne. Patrząc na opis i fotki to oba niezłe wizualnie, ale z B3 wynika, że auto jeździ dobrze, za to B4 po prostu jeździ - a jak to można się tylko domyślać. Ozczędzisz trochę złotych, zyskasz możliwość złożenia kanapy, a możesz się nerwów nabawić. Jeśli to jest ABK to ciekawe czy sekwencja (wątpie) i jak wygląda dolot. Zdjęcia wnętrza dokładne by się też przydały - fotel kierowcy (miejmy nadzieję, że fabryczny), gałka biegów i na wszelki wypadek boczek drzwi po tej samej stronie.
Cilmatronic climatroniciem, ale wolałbym mieć uboższe wyposażenie i lepszy stan - szczerze mówiąc po swojej sztuce się tego nauczyłem. Do tego o ile prawdziwy przebieg to 183 a 306 000 km robi różnicę w Audi 80 chyba, że ten pierwszy to głównie w zatłoczone miasto, a drugi latał trasy to inna sprawa.
Najlepiej by było na spokojnie obejrzeć oba i porównać. Tylko dość sprawnie to zorganizować, bo ładne egzemplarze szybko znikają.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 22 maja 2019, 16:22

Foto do potwierdzenia
Obrazek

Byłem dziś tam, jak wracałem z trasy. Wstępnie powiem tak, tragedii nie ma. Stan adekwatny chyba co do ceny (o ile negocjacja pójdzie dobrze).
Zewnątrz jako tako, rysy na karoserii wiadomo są, wymyć i polerka może by coś z tego było. Nie było widać tak dobrym okiem, że była bita. Rdzy nie widziałem z wierzchu, progi całe.
Wnętrze - tapicerka w boczku, w tylnych lewych drzwiach odpada i obdarty fotel kierowcy, reszta jako tako. Ogółem wnętrze do czyszczenia, boczki przyciski, podsufitka i reszta się trzyma. Climatronic działa, brak podświetlania drugiego wyświetlacza. Z wyposażenia ogółem to jedynie el. lusterka i climatronic, szyby korbotronik, bez szyberdachu.
Silnik - na benzynie chodzi(odpaliło na strzała), tylko lekkie falowanie na wolnych obrotach ma. LPG nie sprawdzałem. Instalka oczywiście II gen. Brak wycieków poza obrzyganą skrzynią (maglownica mi się nie podobała, ale działa dobrze). Oleje miesiąc temu robione, rozrząd pół roku temu, nowa pompa wody, pasek do tego, pół roku temu też UPG robił właściciel.
I tyle chyba co sprawdziłem. Pozostało podjechać jeszcze raz i sprawdzić co się dzieje pod spodem dokładnie (po położyć się na ziemi to nie bardzo) no i się przejechać dokładnie.

PS. Teraz sobie przypomniałem, że i pompa klimy do sprawdzenia tak jak mówił właściciel (pasek ściągnięty i stoi rolka).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 maja 2019, 18:00

Bebeszek pisze:Instalka oczywiście II gen.
tego się obawiałem :/ , z tą instalacją są problemy przy tym silniku także dobrze posprawdzaj, a falowanie może oznaczać że już jest coś nie tak ale też czasem niekoniecznie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 22 maja 2019, 20:37

Jeśli opis odpowiada rzeczywistości i to, co przynajmniej da się z zewnątrz obejrzeć jest robione na dobrych częściach to raczej wziąłbym jednak tego B3, co podałeś:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-80-1 ... BOdjx.html?

Oglądaj tego B4 od spodu i się przejedź, ale od zimnego do rozgrzanego silnika, bo więcej wyłapiesz (chociaż latem aż tyle kwiatków nie wychodzi jak zimą). Dobrze obejrzyj płyny czy ktoś wymieniał, ale i tak mam obawy, że będzie on mocno niedoinwestowany. A klima i tak wymaga doinwestowania, w dodatku nie wiesz, czy w ogóle się nadawałaby do użytku - ciekawe ile ona tak stoi i czy czynnik oraz olej sprężarki są.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 22 maja 2019, 21:22

Chłopaki.
Gadka o aucie za 1,5-3 KPLN to taka trochę dziecinna zagrywka.
Lepiej pogadać o tym egzemplarzu ...Mi zaczepiście się podoba a w szczególności kolorek poprzez co mam chyba zwrot akcji u siebie . Hy Hy


https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s2-a ... AHTau.html
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 maja 2019, 21:30

krzysaudi pisze:Lepiej pogadać o tym egzemplarzu ...
ale o czym Ty tu chcesz gadać? bo chyba nie kumam mysli_
To auto dla konkretnego kupującego z konkretną kasą i upodobaniami. A nie dla zwykłego Kowalskiego na dojazdy do pracy itp.
WRC is for boys.
Group B was for men.

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 22 maja 2019, 21:39

Tak smutno zrobiło mi się jak dajecie piękne porady dotyczące 80-tek a pytający sam nie wie czego chce . Musi dojść do tego że 80-tki są już starymi autkami i nowszymi nie będą i gadka np. o przebiegu jest zbytnio nie na miejscu bo dzisiaj autka 4-5 letnie mają ponad 200tyś a blacie , a marzenia o 30-letnim autku z małym przebiegiem w cenie lichego roweru jest niezbyt na miejscu. Trzeba je kupować , śmigać nimi i dbać zanim nie skończą pod prasą .
A s2 było tak celem rozluznienia tematu.
Pozdr.
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 25 maja 2019, 15:59

Posiada ktoś z Was B4 z silnikiem 2.0 ABT? Jakieś opinie co do tego silnika?

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 25 maja 2019, 16:33

Bebeszek pisze:Posiada ktoś z Was B4 z silnikiem 2.0 ABT? Jakieś opinie co do tego silnika?
przecież to podstawowy silnik w tym modelu,i znaczna część forum na takim jeździ...szału nie ma jeśli chodzi o osiągi,odwdzięcza sie tym że jest mało awaryjny
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2019, 18:02

A ja proponuję troszku poszperać po forum bo lektury jest cała masa np. https://audi80.pl/topics17/faq-nie- ... t40070.htm
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Bebeszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 15 mar 2017, 17:01
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Borków/k Lublina

Post autor: Bebeszek » 25 maja 2019, 18:06

PieterB O tym temacie wiedziałem i nie jednokrotnie tam zaglądałem, ale chciałem z Waszego punktu widzenia i użytkowania właścicieli B4 z ABT się dowiedzieć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2019, 18:11

Bebeszek, temat był w oparciu o opinię innych użytkowników także jak najbardziej miarodajny. Zresztą każdy kto by się nie zgadzał mógł zaprzeczyć tej opinii.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 maja 2019, 21:53

Bebeszek pisze:PieterB O tym temacie wiedziałem i nie jednokrotnie tam zaglądałem, ale chciałem z Waszego punktu widzenia i użytkowania właścicieli B4 z ABT się dowiedzieć.
Jest ciut lepsze od PM

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 maja 2019, 13:52

W PM nie ma przynajmniej problemu ścinania paska rozrządu. I wtrysku z nastawnikiem 6 pin który nie lubi się z lpg bez resetu ECU czy tego potrzymania przepustnicy który powoduje że silnik niechętnie schodzi z obrotów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga