Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 90hp czy A4b5 quattro 1.8]

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 lip 2019, 17:16

No dobra, ale nie z łatanymi progami i za 4 tysiące chyba, że faktycznie w pełni sprawny, robione co trzeba na dobrych częściach i bez żadnych zastrzeżeń.

Poza tym nieraz już wspominano, że B5 nie jest tak żywotny jak B4, za to dzięki wielowahaczowi właściwości jezdne są dużo lepsze. Zresztą podlinkowałem i nie będę powtórnie cytował. :)

W sumie tyle ode mnie w tym temacie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Goral10100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47

Post autor: Goral10100 » 29 lip 2019, 20:21

B5 będę widział za tydzień jak kuzyn wróci z Holandii na wakacje i wtedy obadam dokładnie jak to wygląda.
Szczerze to z wyglądu bardziej mi się podoba B4 jednak obawiam się że 88 koni to trochę mało. Teraz jeździłem Accordem VI 136 koni i fajnie się tym jeździ. B5 kusi mnie napęd na 4 koła i wiem, że mechanicznie ogarnięta za to wizualnie do poprawy.
Nie cierpię kupować auta, jest to dla mnie straszna kara ale czymś trza po bułki jeździć okok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2019, 21:13

ADR tez dupy nie urywa... Gorszy od ABK.

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 30 lip 2019, 00:02

A4 b5 miałem 7 sztuk . Od benzyn po diesle. I tak szczerze - jest dużo ale to dużo wygodniejsze w jezdzie od b4 i ladniejsze.Ja sobie teraz kupiłem coupe bo nigdy tej budy nie miałem . Jeśli ktoś zadba o ten samochod to odwdzieczy sie serdeczne. Wiem że jest to forum 80-tek i że są tutaj ortodoksyjni 80-tkowcy , ale 80-tka to zwykłe auto do jazdy do roboty, ryby , na grzyby itp itd. A4 b5 przewyzsza je komfortem o głowę . O jakich kosztach utrzymania piszecie ? przeciez i jedno i drugi kosztuje dobrą wypłatę ?? Ceny częśi ? zawieszenie przod do a4 b5 za 1kpln kupićie dobre na jakieś 50-60 tyś. Jak miąlem 10 - 20 lat temu 80-tki to co roku wymieniałem zawieszenie , chodzby było TRW ...I gdzie ono ma być trwałe ?? Kupcie sobie forda i zrobcie zawias tyl to zobaczycie co jest drogie . Eee trzepanie piany . Leo dobrze prawi...
Pozdr.
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 lip 2019, 21:06

I tak szczerze - jest dużo ale to dużo wygodniejsze w jezdzie od b4 i ladniejsze
No tego akurat się spodziewałem i nigdzie nie negowałem.
zawieszenie przod do a4 b5 za 1kpln kupićie dobre na jakieś 50-60 tyś.
Skoro wspominasz jednak mimo wszystko koszta... Jakoś to nie brzmi dla mnie dobrze. Dla porównania w moim B4 przez 30 tys. km zainwestowałem w same części zawieszenia (2x łączniki stab., 1x tuleje wahacza kpl., 1x sworzeń zwr.) 240 zł... teraz się szykują pomału tuleje wózka, ale co to za koszta, max. 120 zł?
O jakich kosztach utrzymania piszecie ? przeciez i jedno i drugi kosztuje dobrą wypłatę ??
Kompletnie chłopie Ciebie nie rozumiem, przecież w autach w dolnych półkach cenowych to właśnie ceny części nawet tych najmniej awaryjnych są kluczowe, bo na wykończeniu potrafią być nawet i one.
Eee trzepanie piany
Tu akurat masz rację. Poza tym już mi coraz bardziej szkoda czasu na tego typu dywagacje. Swoje widzę po doświadczeniu swoim i innych z najbliższego otoczenia, nie tylko zresztą w kwestii aut. Np. "po co przepłacać za stare Audi", a widać, że stan jest bardzo bardzo ładny, i to zarówno tyczy się 25-30 letnich, jak i takiego B5 czy C5. Nie no jasne, lepiej kupić tanio i potem robić i robić... Nie mówię oczywiście, że to reguła, ale z góry ocenianie i zarazem wyrokowanie "nie warto, kupisz za jedną wypłatę z lepszym motorem itd itd" jest nie na miejscu. Znam "przepłacone" 8L i właśnie B5, oba z 1.6 i oboje właściciele są zadowoleni, auta bez szpachli, nie zniszczone, stan prawie salonowy (choć w 8L widać, że się w oczach zużywa), bardzo mało kłopotliwe w eksploatacji.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 31 lip 2019, 00:28

Zgadzam się z Tobą . Mam tylko jedno ale. Unikać silników 1.6 w a3 8l bo to złomy. Kazdy handlarz mowi - 1.6 dobry do gazu , tani itp. Tylko czemu najwiecej jest ich na warsztacie ? egr-y, przepustnice , puszczanie oleju itp itd ... Znam auta gdzie siedza juz 3-cie motory. Dla mnie audi to tylko diesel ...
Pozdrawiam
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .


Coupe czerwony bocian Krisa

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 lip 2019, 00:42

krzysaudi pisze: Dla mnie audi to tylko diesel ...
1z / ahu /ahh/ ale / agr / alh / afn / avg /ahf / asv

oraz R5 TDI: AAT i AEL

A jeśli na pompkach to AWX /AVF / ASZ / ARL / BTB

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 31 lip 2019, 00:48

Mam do czynienia na co dzień zarówno z A4-ką (1.9 AHU) jak i z 80-ką (1.9 1Z). Ta pierwsza jest bardzo zadbana, kosztowała niemało i ma nadal akceptowalny przebieg. Druga, 80-ka, ma gigantyczny przebieg, ale jest po odbudowie łącznie z prawdziwą kapitalką silnika. Jeździ też bardzo fajnie.
Z tych dwóch aut przyjemniej prowadzi się A4-kę , dodatkowo jest lepiej wyciszona, tyle że ...... mowa o jakiejś A4 za 5 tysi - ja nie wierzę w sensowny stan takiego auta, w dodatku łatane. Jeśli były robione progi, to zalety takiego auta przepadają, bo rzadko zdarza się, żeby robione progi były odpowiednio zabezpieczone od wewnątrz. Jeśli dodatkowo dochodzą prace tapicerskie lub jej częściowa wymiana to czy nie lepiej poszukać po prostu lepszego egzemplarza ?
W sytuacji, kiedy do wyboru jest kiepska A4-ka vs zadbana 80-ka - wybrałbym 80-kę

Goral10100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2019, 07:47

Post autor: Goral10100 » 20 sie 2019, 17:06

Panowie dzięki za dyskusję. Skończyło się na tym, że kuzyn jednak nie chciał sprzedać swojej b5, a osiemdziesiątka miała za wysoką ceną jak dla mnie i skończyło się na Toyocie Corolla z 97 z silnikiem 1.3 <niedowiarek>

Zablokowany

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga