Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Domykanie szyb - pakiet komfort

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 sie 2013, 14:20

aldi pisze:Podobnie jest w cabrio, tylko są dwa przekaźniki (zamykanie, otwieranie) wpięte w masy "normalnej" instalacji szyb.
te kable sa wpierw zlaczone w calosc i ida na styk ktory dalej przelacza miedzy plusem i minusem

na czerwono zaznaczylem kable ktore dochodza gdyby ktos chcial miec domykanie, na niebiesko, kable ktore sa podlaczone do masy, rozlaczamy je i laczac podajemy na przekaznik przelaczajacy rowniez zaznaczony na czerwono, te kable na niebiesko sa tylko przy panelu kierowcy, oczywiscie nie wolno zapomniec o wkladkach z przelacznikami lub o klamkach zewnetrznych ktore tez wystepowaly z przalacznikiem

tak wogole bez tego przekaznika z litera D na koncu ciezko bedzie to zrobic, procz tego musza byc dwa przekazniki ze stykiem przelaczajacym, w zalaczniku ori schemat kabrio, wlasnie z dwoma przelkaznikami co pisal aldi, w 100 wystepuje tylko jeden dodatkowy gdyz tam jest tylko domykanie, no ale bez tego glownego z litera D na koncu to lipa

ten przekaznik np od 100 ma 3 piny wiecej

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 sie 2013, 22:15

zserty pisze:Nie zależy mi na domykaniu z zamka.
Chcę zamykać/otwierać wszystkie szyby z automatu ( tak jak szyba kierowcy ).
W przyszłości jak założę alarm chciałbym mieć możliwość zamykania szyb z pilota. Podejrzewam, że to zależy od możliwości samego alarmu.
Dlatego pytam Was jak to zrobić, żeby to było jak najbliżej oryginału.
Kto może udostępnić schemat elekryki w Cabrio z numerami przekaźników?
Chcesz aby każdą z szyb można było pojedynczo zamykać szyby tak jak szybę kierowcy? Czy automatycznie wszystkie na raz ale pojedynczo jak do tej pory?

Bo w cabrio (przynajmniej w takim z 1994 roku) niema indywidualnego automatycznego domykania każdej z szyb.

Jeszcze rozwiązaniem na zautomatyzowanie domykania szyb indywidualnie oraz "hurtowo" jest/był taki moduł który upodabnia sterownie do tego z nowszych samochodów. Później szyby działają w taki sposób że krótkie kliknięci załącza automatyczne otwieranie/zamykanie a jak przytrzyma się dłużej to jedzie dopuki się nie puści. Nie jestem na 100% pewien ale to chyba to: http://www.mastertrade.pl/modul-domykan ... p-505.html

Widać na schemacie że do tego podłącza się przyciski więc to chyba to.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 15 sie 2013, 22:59

No widzisz. Dobrze wiedzieć.
Nie chcę zamykać wszystkich na raz tylko, żeby zamykały się auto matycznie po naciśnięciu przycisku.
Podoba mi się ten moduł, który poleciłeś ale on jest na dwie szyby. Ja chcę na cztery. Muszę kupić dwa czy jest taki na cztery? Funkcje ma w dechę, dokładnie takie bym widział u siebie ale warunek jest taki aby reakcja przy naciśnięciu przycisku na drzwiach pasażera i kierowcy była jednakowa. Tylnymi szybami steruje tylko kierowca, więc tu chyba nie byłoby problemu.
Jaki alarm byś polecił aby wykorzystać te funkcje z szybami?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 sie 2013, 10:37

Tak, potrzebujesz dwa.
Szyba z drzwi pasażera będzie działać z obu przycisków tak samo.

Co do alarmu to nic nie polecę bo tego praktycznie nie mam z nimi styczności.

EDIT:

Ze dwa lata temu kosztował coś około 150zł za sztukę.

Znalazłem lepszy opis tego sterownika:
Dwukanałowy sterownik szyb jest nowoczesnym, programowanym i najbardziej uniwersalnym urządzeniem tego typu na rynku polskim.

Możliwość łączenia 2 modułów kaskadowo (obsługa 4 szyb elektrycznych):
pierwszy moduł obsługuje przednie szyby,
drugi moduł obsługuje tylne szyby

Sterownik szyb SSM2:
- zmienia działanie oryginalnych samochodowych przycisków otwórz/zamknij,
- zamykanie szyb po krótkim naciśnięciu oryginalnego klawisza zamknij,
- otwieranie szyb po krótkim naciśnięciu oryginalnego klawisza otwórz,
- przerywanie ruchu szyb po krótkim naciśnięciu dowolnego klawisza,
- szyba zamyka/otwiera się tak długo jak długo naciskamy klawisz,
- współpracując z dowolnym autoalarmem (posiadającym sygnał aktywnej masy po uzbrojeniu) umożliwia domykanie szyb po włączeniu alarmu i przywracanie położenia szyb po jego rozbrojeniu (przydatna funkcja w lecie).

Sterownik do prawidłowej pracy domykania szyb ymaga sterowania stałą masą po zamknięciu auta np. z wyjscią alarmu zasilającego czujniki dodatkowe, zanik masy jest interpretowany jako otwarcie pojazdu
- współpracując z autoalarmem PROXIMA umożliwia dodatkowo pozostawienie niedomkniętych szyb po uzbrojeniu i całkowite ich otwarcie po rozbrojeniu alarmu,

Podstawowe cechy sterownika:
- niezależne sterowanie dwoma silnikami poruszającymi szybami,
- zamykanie szyb po krótkim naciśnięciu oryginalnego klawisza zamknij,
- otwieranie szyb po krótkim naciśnięciu oryginalnego klawisza otwórz,
- przerywanie ruchu szyb po krótkim naciśnięciu dowolnego klawisza,
- domknięcie szyb po uzbrojeniu autoalarmu,
- przytrzymanie klawisza zamknij/otwórz
- szyba zamyka/otwiera się tak długo jak długo naciskamy klawisz,
- przywrócenie położenia szyb (takiego jakie było w momencie włączania alarmu) po wyłączeniu autoalarmu przed upływem 15min lub 1godziny od ich domknięcia, późniejsze wyłączenie alarmu nie przywraca położenia szyb,
- pozostawienie niedomkniętych szyb po uzbrojeniu autoalarmu (tylko PROXIMA - rozkaz z pilota),
- programowanie 5 opcji.

- automatyczna adaptacja (nauka) do zmieniających się warunków pracy (brud, śnieg).

Programowanie sterownika.
Programować można pięć dwuwartościowych opcji A i B:
1. prąd przeciążenia (zatrzymanie silnika) 8A (A) lub 10A (B)
2. czy sterownik ma przywracać położenie szyb po wyłączeniu alarmu (B), czy nie (A),
3. czy sterownik po wyłączeniu alarmu ma przywracać położenie szyb (B), czy otwierać je całkowicie (A),
4. czy sterownik ma przywracać położenie szyb tylko przez 15min (A) czy też przez 1godzinę (B) od włączenia alarmu.
5. czy sterownik jest sterownikiem sterującym parę szyb przednich (A), czy tylnich (B), (jeżeli sterownik jest sterownikiem szyb tylnich to rozpoczęcie domknięcia szyb tylnich nastę- puje po 15s po rozpoczęciu domykania szyb przednich - rozkłada w czasie obciążenie akumulatora).

Przejście do programowania następuje po przytrzymaniu obu klawiszy zamknij przez około 60s (po 30s zostaje wywołana procedura adaptacyjna - otwiera się i zamyka się po kolei najpierw jedna szyba potem druga).
Niewielkie otwarcie jednej z szyb oznacza rozpoczęcie programowania, a klawisz odpowiadający za ruch tej szyby umożliwia programowanie.

Rozpoczęcie programowania następuje po zwolnieniu klawisza.

Naciśnięcie klawisza otwórz ustawia możliwość A, naciśnięcie klawisza zamknij ustawia możliwość B.

Naciśnięcie klawisza A lub B powoduje jej zaprogramowanie i natychmiastowe przejście do następnej.

Nie wciśnięcie żadnego klawisza nie zmienia opcji i po 3s sterownik umożliwia programowanie następnej.

Opcje sygnalizowane są opuszczeniem szyby o kilka centymetrów. Jeżeli szyba po opuszczeniu natychmiast podniesie się o około 1cm oznacza to, że aktualnie zaprogramowana jest opcja B (umożliwia to odczyt aktualnej konfiguracji sterownika).
Źródło: http://archi.inosak.org/imgdb/item3458437372_1.html
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 19 sie 2013, 18:53

Taki moduł działa na zasadzie zwierania przekaźnikami przycisków. Kiedyś widziałem różne wersje.
Takie, które automatycznie domykały szyby po zamknięciu auta, ale też i takie które po otwarciu w ciągu 15 minut od zamknięcia otwierały do tych samych pozycji.

Są wersje na 2 szyby, na 4 oraz na 4+szyberdach.

Wszystkimi kablami musisz się wpiąć do przycisków szyb.

Jeśli nie chcesz żeby się domykało przy zamykaniu zamka - potrzebujesz drugi moduł radiowy z pilotem.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 25 mar 2014, 21:32

Witam.
A jak zrobić żeby 4 szyby szły w górę i w dół jednocześnie jak mam przycisk od cabrio ? Mam dokładany moduł domykania szyb. W oryginale otwierała mi się i zamykała szyba kierowcy jak przytrzymałem przycisk. Chodzi i mi głownie jak silnik jest np odpalony. Jak zamknę auto, to moduł mi od razu je zamyka po kolei nie wszystkie na raz, ale to można zmienić. Wiem że ten moduł nie ma opcji żeby domykał w czasie jazdy. Tylko ja silnik jest zgaszony. Więc może jakiś patent od was, bo linki już nie działają.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 mar 2014, 21:54

emanuel33 pisze:linki już nie działają.
a po co ci linki skoro masz na samej gorze w mym poscie rysunki, i przy orginalnym wyposarzeniu jest to do wykonania,

robisz jak pod kabrio, i gdy centralka ma zamykac samochod to sie wpinasz pod przekaznik co go zaznaczylem na czerwono, tam wyzej masz wszystko, przekaznik ten glowny musi miec piny jak na rysunku podalem, jakis czas temu byly one w alegro i to nawet gosc z Bialej sprzedawal, bodajze litera F musi byc na koncu w tym 9cio cyfrowym nr

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 mar 2014, 13:09

Może ktoś mnie opitoli, ale powiem szczerze że z eltryki jestem totalna noga :-/
Mam już ten przycisk od cabrio, 4 el. szyby i wraz nie wiem jak podłączyć ten przycisk. Patrze na te schematy i czarna magia jak dla mnie. Może mi ktoś bardziej dosadnie wytłumaczyć ? Bądźcie łaskawi dla kolegi :-P
Domykanie z kluczyka i pilota mnie nie interesuje. Mam to dołożone. Tylko przycisk od cabrio i 4 szyby góra dół.
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 kwie 2014, 23:15

Dobra trzymaj mega zagmatwany schemat jak zrobić ten przycisk od cabrio. Jednak trzeba będzie 4 przekaźniki bo oryginalnie w cabrio moduł szyb współpracuje z przyciskiem i szyba kierowcy też się domyka.
Jedynie może być problem z tym że na włączonym zapłonie na szybie kierowcy będzie się włączać automtyczne domykanie. Ale jak tak będzie to problem może rozwiązać dodanie kolejnego przekaźnika unieszkodliwiającego moduł na czas pracy tego systemu. Jeszcze jest opcja że może nie działać szyba kierowcy.

Kolejna sprawa to oddzielenie mas przycisków na szyby poza szybą kierowcy. Już nie pamiętam czy jest wspólna na wszystkie czy idą 3 osobne kable do oczka na słupku.

Tutaj schemat bez naniesionych poprawek: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig10.pdf
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 25 kwie 2014, 11:45

Czy b4 po przekreceniu kluczyka w pozycję 'otwórz' i przytrzymaniu szyby powinny się otwierać? Na zamknij mi idą do góry, na otwórz już nie.

simi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2012, 18:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: simi » 27 maja 2014, 10:20

Witam Zakupilem i zamontowałem 2 elektryczne szyby razem z wiązką i mialem szyberdach elekt. z tym że brakuje mi przekaznika i nie wiem jaki szukac czy 343 czy 363 jaki mi bedzie potrzebny ? Prosił bym o pilną odp bo juz samochodzik stoi z tydzien i nie moge złozyc wszytkiego bo nie wiem co z tym przekaznikiem czy jak tam nazywaja moduł komfortu

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 maja 2014, 10:49


simi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2012, 18:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: simi » 27 maja 2014, 11:18

Dzieki za szybką odp ale ?. Czy wsadze ten czy ten to i tak bedzie działac ? Zrobiłem wielki bład jak kupowałem wiazke ze zapomniałem o tym przekazniku. Nie chce kombinowac bo mam calutką wiązke i chce zrobi to jak w orginale

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 maja 2014, 11:25

toz tam jest napisana opowiedz, ze kazdy podejdzie

simi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2012, 18:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: simi » 27 maja 2014, 11:37

Dzieki teraz tylko zdobyc 343

[ Dodano: 2014-05-27, 13:48 ]
Mam jeszcze jedno pytanie bo znalazłem przekażnik 285 - 443 959 257 i czy bedzie pasował

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga