Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 25 sie 2009, 22:24

ale jeżeli tył jest lekko przesunięty to to cała geometria przodu jest według tego ustawiana moim zdaniem może mieć to wpływ na ustawienie kierownicy

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 sie 2009, 18:28

kilka postów wyzej pisalem o ustawieniu u innych poprawa chyba przynajmniej tak mi sie wydaje ze jest ale tak naprawde nie ma tego jak bylo po kupnie auta zaczely sie szopki po wymianie zawiechy ustawialem na 3 stacjach bylo wszystko pieknie ale na monitorze u nich po wyjechaniu na droge musze caly czas kontrolowac rekoma kierownice bo auto w lewo i prawo buja nie mam objawu ze po puszczeniu kierownicy mi skreca w bok ale musze delikatnymi ruchami caly czas kierownice przekrecac w lewo lub prawo aby prosto jechalo nie wiem juz co robic z tym zaczyna mnie to mocno denerwowac 3 stacje i efekt ten sam czyli kaplica

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 27 sie 2009, 19:37

Co do ustawienia geometrii, to tył jest tak samo ważny jak przód czyli tył też musi być ścisły. Według tyłu jest ustawiany przód. Jeśli masz luzy w zawieszeniu bez względu czy to tył czy przód, ustawianie zbieżności jest bez sensu.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 27 sie 2009, 22:51

zawsze bez wyjatków jest sprawdzana cala zawiecha czy nie ma luzów tak wiec nie wchodzi to w gre no chyba ze auto tańczy przez tylnie amory ktore sa jeszcze jako tako dobre

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 27 sie 2009, 23:59

ale czy na stacji będą umieli ustawić tylną oś bo znając zycie bedą mówić że auto miało dzwona

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 29 sie 2009, 20:41

Witam wszystkich kolegów tak czytam te wasze wypowiedzi na temat tego przeskakiwania przy skręconych na max, bo ja tez ma ten sam problem i nie wiem, co z tym zrobić byłem w paru warsztatach i wszyscy mówią ze jest ok. Wiec sam już nie wiem, co robić :-( :-(

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 30 sie 2009, 11:38

nie wiem jak to wygląda to stukanie o którym połowa z Was mówi, ale u mnie parę dni temu zabrałem się za zawieszenie, wymieniłem poduchy na amortyzatorach(tak zużytych jeszcze niegdy nie widziałem - jak założyłem nowe to musiałem swiatła na nowo ustawiać bo w kosmos świeciły. Ale dalej - mam taki objaw że jak skręce koła w lewo na maksa i po pokonaniu zakrętu chce jechać prosto to kierownica sama się nie odkręci - przeciwnie tj sama od pewnego momentu skręca się coraz bardziej. Opony tnie mi od środka dość znacznie. Auto ściąga w lewą stonę. Kierownica drży, a np przy 40km/h bardzo wyraźnie porusza się prawo lewo prawo lewo aż na całej budzie czuć takie drgawki. Do wymiany pozostał mi łączniki stabilizatora iii mam nadzieje ze tylko tyle - coś się tłucze gdy się wolno jedzie po takich fałdach na asfalcie..stuk ma charakter taki jak niedokręcone koło przednie. Do wymiany jeszcze tuleje na belce z tyłu. I pytanie - co powinien sprawdzić/ustawić mechanik? zbieżność, kąty pochylenia? wyprzedzenie sworznia?

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 31 sie 2009, 21:03

krisss pisze:co powinien sprawdzić/ustawić mechanik? zbieżność, kąty pochylenia?
To wszystko jak napisałeś tylko w odwrotnej kolejnośc
krisss pisze:wyprzedzenie sworznia?
tego niestety w zasadzie nie da się regulować w naszych audicach

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 01 wrz 2009, 18:12

No to, co radzicie, aby pierwsze zacząć sprawdzać ustawienia tylniej osi a potem przód do tyłu no, ale, do czego sprawdza się tylnią oś czy są jakieś punkty odniesienia lub wyznaczniki :-/

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 06 wrz 2009, 21:59

ja bym radził sprawdzic stan tulei na drazkach w miejscu mocowania do maglownicy najprawdopodobniej tam jes luz ciężko to zobaczyc najlepiej gdy ktos rusza kierą powoli a druga osoba dotknie ręką i zbada czy nie ma luzu
powodzenia MAZI

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 07 wrz 2009, 02:59

U mnie dużo mocniej ściąga w prawo jak jeżdżę z pasażerem :-?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 07 wrz 2009, 08:26

ciekawe czy diagności od ustawień zbieżności sprawdzili najpierw luzy na zawieszeniu? Jakiekolwiek luzy uniemożliwiają prawidłowe ustawienie geometrii zawieszenia. Czy zrobili kompensację bicia kół (wiadomo bicie jest zawsze nawet przy nówkach alu i należy skompensować to). Czy sprawdzali środek obrotów przekładni i ustawienie koła kierownicy jak wypada ? Jeśli ustawiali zbieżność bez kompensacji bicia kół i do kierownicy a nie środka obrotów przekładni to na bank będzie ściągać.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 09 wrz 2009, 19:05

A gdy wszystko jest spradzone i nigdzie nie ma luzów więc do czego można sie czepić w tym temacie bo dajej nie mam pojęcia jak zlikwidować ten problem :-/ :-(

spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

Post autor: spidercio » 11 wrz 2009, 10:05

Witam

Mam podobny problem jak Koledzy...tzn ściągało mi auto i ostro ciąło opony od wewnatrz; kierownica była przekręcona trochę w prawo, ale myślałem że jest po prostu źle ustawiona...

Wczoraj byłem na geo i okazało się że:
- kąty pochylenia mieszczą się w normie
- kąty wyprz.s. - ponad normę - po ustawieniu zbieżności połówkowych na lewym kole kws zszedł do górnej granicy normy (1,67-2,65 st), na prawym + 3,5. No ale tego podobno nie da się regulować...
- zbieżność była na minusach (zwłaszcza na lewym -2,5)

Ustawili mi zbieżność komputerowo, ale teraz kierownica jest delikatnie przesunięta w lewo by jechać dokładnie prosto..czyli wg mnie żle ustawione. Jutro tam jadę jeszcze raz bo i tak mówili bym przyjechał sprawdzić...

To tyle przód...tylnie opony tez tnie ale tam ponoć jest belka i brak regulacji...mają rację? Ponoć są delikatne luzy na tylnich kołach..czym to może być spowodowane?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 11 wrz 2009, 17:01

luzy na tylnych kołach można skasować dokręcając łożyska. belka tylna ma regulację mocowania do podwozia, również można ustawić kąty. Zanim zaczną ustawiać przód niech ustawią tył.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga