Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Płyn do wspomagania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lut 2015, 08:09

wybrać mineralny.
Febi 6162 wziął się stąd, że: 1. minerał, 2. zielony ;)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 27 lut 2015, 08:51

kolor to jest rzecz drugorzędna bo każdy olej jaki widziałem w orginalnym układzie audi b4 był bursztynowy. Dla mnie to żadne wytłumaczenie. Ktoś sobie poszperał i wyszło że zielony i mineralny jest tylo febi 6162 i taki leje a specyfikacja to co?
Za rok febi zmieni kolor 6162 na fiolet i każdy zbaranieje (niedawno zmienił kolor płynu 6161)

Ja nie mówie ze akurat ten olej jest zły ale podaj mi choć jedna specyfikacje gdzie febi albo swag zaleca 6162 do audi?

Kolejna opinia z zakładu naprawiającego magle, "chodzić bedzie na każdym, syntetyki są jednak bardziej agresywne chemicznie, my lejemy czerwony ATF"
FUCK 1.8T
BLACK BERTA

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 lut 2015, 09:01

a ja z kolei widziałem, że wszystkie 80/90/100/200 które miały uszkodzony magiel/pompy/hamulce chodziły na czerwonym syntetyku.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 27 lut 2015, 11:23

Czerwony sytetyk?
Chyba każdy atf czerwony to minerał.
Dobra dużo ludzi jeździ na 6162, ja tez jeździłem i wlewam spowrotem mimo że na atf kierownica chodzi lżej
FUCK 1.8T
BLACK BERTA

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 27 lut 2015, 13:23

ja wlalem SWAG No. 99 90 6162 zielony taki.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 lut 2015, 13:56

marszall pisze:w orginalnym układzie audi b4 był bursztynowy
Raczej nazwałbym ten kolor, brunatnym (nazywamy kolory jak baby :mrgreen: ). Taką barwę przybiera zielony olej, po pewnym okresie eksploatacji.

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 11 mar 2015, 09:07

nie myślałem że wybór płynu do wspomagania będzie taki problematyczny, pomóżcie, będzie dobry ten: http://www.iparts.pl/czesc/mineralny-zi ... 57859.html ?? niby wszystko się zgadza ale chce się upewnić. A tak czysto teoretycznie to co by się stało gdybym zalał jakiś inny płyn, np. Liqui Moly albo Febi czerwony? wspomaganie by jakoś lepiej/gorzej pracowało?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 mar 2015, 09:09

ja takiego używałem, złego słowa nie powiem. Chociaż teoratycznie, powinien być żółty mineralny 6161 z FEBI.
Najważniejsze aby był MINERALNY!
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 28 gru 2015, 20:16

Sorry za mały odkop - ale jestem świeżo po wymianie płynu wspomagania i chcę podzielić się swoimi doświadczeniami nt różnicy pomiędzy Febi 6161 a 6162 - być może moje doświadczenia komuś się przydadzą.

Mianowicie miesiąc temu postanowiłem wymienić płyn wspomagania, zapuściłem Etkę i wytypowałem Febi 6161 (zielony syntetyk) - taki kupiłem i wymieniłem. Oczywiście układ odpowietrzony dokładnie, zgodnie ze sztuką. Niedługo po wymianie usłyszałem że pompa zaczęła jakby lekko szumieć - uznałem że to minie. Większe rozczarowanie przyszło po pierwszych manewrach na parkingu - wspomaganie zaczęło działać słabiej niż zwykle, a czasem dość znaczny hałas (wycie) pojawiało się w trakcie kręcenia kierownicą. Uznałem jednak że być może sytuacja się unormuje, a ASO/ETKA przecież nie może się mylić.

Wczoraj stwierdziłem że tak nie może być dłużej, zakupiłem 2 litry Febiego 6162 (1 litr na płukanie) i zrobiłem wymianę. Po wymianie pompa stopniowo wyciszyła się, wspomaganie poprawiło się, będę obserwował dalej.

Teraz widzę że jednak nie jest całkowicie bez znaczenia czy lejemy syntetyk czy mineral. Nie wykluczam że mój układ dawno nie miał wymienianego oleju wspomagania, ale podejrzewam większość aut będzie miało podobną sytuację. Radzę więc zastanowić się co wlewacie.

Ktoś wcześniej przytoczył argument że skoro ETKA typuje ten syntetyk jako zamiennik - to na pewno nic się nie stanie. Początkowo też tak sądziłem, ale nie mogłem już słuchać tych jęków pompy i postanowiłem jej ulżyć (tym bardziej że przed wymianą nie było tego efektu). Odnoszę wrażenie że kiedyś w firmie prym wiedli inżynierowie, teraz księgowi - jestem skłonny bardziej wierzyć w to co napisano oryginalnie na zbiorniku płynu do wspomagania - czyli lać mineralny.

Żeby była jasność - auto to B4 ABT z '94 roku.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 gru 2015, 21:06

w którym miejscu etka wytypowała febi ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 gru 2015, 00:45

Sugerujesz że gdybym wlał ori VW/Audi syntetyk - efektów tych by nie było ? Że to tylko Febi produkuje dziadowskiego syntetyka ? ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 gru 2015, 07:18

nic nie sugeruję, wystarczy, że odpowiesz na pytanie :)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 gru 2015, 11:24

Po prostu ETKA wskazuje syntetyk, w miejsce wycofanego mineralnego oleju, z kolei odpowiednikiem tego syntetyka jest Febi 6161.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 gru 2015, 12:17

ale dokładnie, co sugeruje etka, jaki numer.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 29 gru 2015, 12:19

ASO mówi, że zamiennikiem nieprodukowanego mineralnego G002000 jest syntetyczny G004000, powinno działać dobrze, w co nie do końca chce mi się wierzyć wiec do cygara tego nie wlałem. Zastanawiam się czy do A6 wpuścić, bo jak wół na zielonej karteczce napisane mineral, ale ostatnio u brata widziałem to:
https://www.dropbox.com/s/e9wuyb9imfyur ... 9.jpg?dl=0
Pytanie czy to nie jest to samo co Febi 6162, które od pewnego czasu jest sikowate. Zajrzałem do SWAGa i wydaje mi się, że jest dość gęsty jak kiedyś Febi. Niestety nie wiem ile czasu już stoi u brata.
100 C3 2.3 +IGS / A6 C5 4.2 +LPG / 90 B3q 2.3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga