Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 16 lut 2012, 23:20

Kamilonzo pisze:przed samą wymianą mam pytanie, czy różni czymś się maglownica z cabrio od sedana?
b2/b3/b4 to samo

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 gru 2012, 13:12

Wyjmował ktoś maglownice z V-ki, bez demontażu skrzyni, lub silnika?

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 07 lut 2013, 10:17

ja wyjmowałem... generalnie jest dość dużo roboty, dodam, że nie trzeba ruszać silnika, wychodzi w stronę filtra tylko trzeba trochę dolotu odkręcić. dwie śruby jest ciężko odkręcić te pod serwem, ogólnie jest mało miejsca w V6 cokolwiek by się w niej nie robiło,

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 12 sie 2013, 14:54

Czy po wymianie maglownicy konieczne jest ustawienie zbieżności ?
pozdrawiam Tomek

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Post autor: Mireczek 1 » 13 sie 2013, 10:05

Witam ,niema potrzeby ustawiania geometri po wymianie przekladni.Ja wypiolem koncówke z macphersona od strony kierowcy, ulatwiło mi to wyjęcie przekładni ale w takim przypadku nie zmienia to ustawień geometri kół. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj śmiało. <ok>

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 04 mar 2014, 10:34

Koledzy podepnę się pod temat. Potrzebuję Waszej pomocy. Otóź ostatnio zauważyłem, że układ kierowniczy zrobił się jakiś gumiasty, pojechałem do mechanika, okazało się, że pękł ten element, który łączy drążki kierownicze przy maglownicy załączam zdjęcie. I teraz pytanie: jak to się profesjonalnie nazywa? Na zdjęciach widać, że maglownica jest już słaba, chociaż nie narzekałem na nią, ale może waarto było by ją zmienić, tylko, że jak widzę po aukcjach używek, to sprzedają bez tego łącznika. I drugie pytanie czy ten drążek, który widać na zdjęciu powinien być taki krzywy, czy to objaw walnięcia? Help pomóźcie, bo nie wiem nawet jak się za to wszystko zabrać, a auto potrzebne :-/ Obrazek

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 04 mar 2014, 10:54

Osłona Przekładni Kierowniczej, dość popularna tak więc raczej w każdym sklepie motoryzacyjnym dokupisz. <ok>
Zmiana tej gumy polega na odkręceniu tych widocznych dwóch śrub co schodzą do niego z obu kół 2 drążki.

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 04 mar 2014, 12:23

MarcinexB4 pisze:Osłona Przekładni Kierowniczej, dość popularna tak więc raczej w każdym sklepie motoryzacyjnym dokupisz. <ok>
Zmiana tej gumy polega na odkręceniu tych widocznych dwóch śrub co schodzą do niego z obu kół 2 drążki.
Gdyby to była guma, to nie problem. Może nie bardzo to widać na zdjęciu, ale złamany jest ten metalowy element łączący drążki z maglownicą. Widzę, że czasem sprzedają z tym, ale mam pytanie, czy szukać maglownicy konkretnie do 1z czy do innych też będzie pasować byle ze wspomaganiem?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 mar 2014, 13:17

Pasują wszystkie od b2/b3/b4 skoro magiel jest ok to kup tylko ten metal

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 04 mar 2014, 13:51

Ivanezzz ten drążek jest oryginalnie wygięty. Etka mówi ze do diesla są magle o innych numerach

wymieniałem nie dawno maglownice i zapytam jak prawidłowo powinno się odpowietrzyć układ (ja zrobiłem jak pisze w "sam naprawiam")
1. uniosłem auto z przodu aby oba koła nie dotykały podłoża
2. wlałem płyn
3. energicznie kręciłem kierownicą w skrajne położenia (lewo/prawo) - z początku były bąbelki a potem piany lecz po chwili już ustabilizowało sie
4. odpaliłem silnik i jeszcze raz kręciłem kierownicą (gdy auto jeszcze uniesione)
5. opuściłem na wyprostowanych kołach
6. odpaliłem i znów kręciłem energicznie (lewo/prawo)

tylko ze od samego początku tak ciężko kręci mi sie jakbym nie miał wspomagania.... myślałem ze przejdzie ale niestety cały czas tak samo, może kupić jeszcze raz płyn i powtórzyć zabieg? bo od razu z zielonego zrobił mi sie tak samo brudny jak był ten stary
Dodam ze dowiedziałem sie, że magiel który kupiłem leżał 3 lata :-/

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 04 mar 2014, 19:37

W sumie to wolałbym wymienić samą blachę ale jak widac na zdjęciu jest tam mocno zabrudzone, waszym zdaniem to nirmalne, czy nie powinienem przy okazji pomyśleć o zmianie magla no i jak w końcu jest ten sam czy do diesla inny? Pliz o odpowiedź

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 mar 2014, 19:48

Ivanezzz, Etka opisuje to jako:

ZABIERAK, 811 419 325 B

Awatar użytkownika
Ivanezzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ivanezzz » 05 mar 2014, 09:51

Dzięki za odpowiedź, ale czy ktoś może potwierdzić, jak to jest z maglownicami do B4? pasować będzie każdy egzeplarz do B4 czy tylko konkretnie od 1Z

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Magiel

Post autor: darek90 » 05 mar 2014, 12:10

Jak chcesz kolego to mam tą blachę jak i cały magiel, blachę oddam za przysłowiowe piwo... Ale to dopiero po weekendzie <ok>

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 05 mar 2014, 18:14

Ivanezzz, myślę że nie ma znaczenia z jakiego konkretnie silnika R4 będzie to maglownica, powinna pasować. Za R5, V6 i V8 nie ręczę <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga