Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 05 mar 2014, 18:35

Maglownice z mocniejszych wersji benzynowych są takie same. Posiadają jedynie dodatkowy tłumik dokręcany do niej. To taki mały siłowniczek poprawiający prowadzenie auta np w koleinach...

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Post autor: AUDI;* » 06 sie 2014, 22:46

przez żadne nadkole nie wyjdzie ja wymieniałem trzy tyg temu i...!!! niewdzięczna robota cały dzień lekko pęknie przy wymianie, ja się nie wyrobiłem :) prawie dwa mi to zajęło..

trzeba się trochę nagimnastykować przy wykręcaniu i montowaniu też, jak ktoś nie ma pojęcia (bez urazy) niech się nie łapie ;)

mi wyszła dołem, pod serwem musiałem trochę przewodów od abs-u odgiąć pokląć trochę, aleee :) poszła.

dla mnie w ABK innego sensownego sposobu nie ma. nie mówiąc o wyciągnięciu silnika np.

lutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2007, 11:23
Lokalizacja: ślask

Post autor: lutek » 03 sty 2015, 18:51

ja sie podepne pod temat,bede mial chyba maglownice do wymiany a w uk ciezko dostepne i pytanie czy z coupe,cabrio lub innych wersji silnikowych s ate same jak do 1z??

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 03 sty 2015, 19:19

lutek pisze:ja sie podepne pod temat,bede mial chyba maglownice do wymiany a w uk ciezko dostepne i pytanie czy z coupe,cabrio lub innych wersji silnikowych s ate same jak do 1z??
Przepraszam że się wetnę, ale mam pytanko do ciebie kolego co się dzieje u ciebie z maglem? <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 03 sty 2015, 20:25

lutek niby są takie same ale poszukaj sobie o identycznym numerze którym ty posiadasz, bo jest chyba z 8-10 według ETKA

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 03 sty 2015, 20:31

Maglownica powinna podejść każda nawet z B3. Sam mam u siebie maglownice z B4 i tylko co musiałem przewód od pompy do maglownicy wymienić bo stary z B3 nie pasował.

lutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2007, 11:23
Lokalizacja: ślask

Post autor: lutek » 04 sty 2015, 15:15

Przepraszam że się wetnę, ale mam pytanko do ciebie kolego co się dzieje u ciebie z maglem? <ok>[/quote]

jeszcze nie wiem na 100% czy to maglownica ale lekko stuka a na postoju to najbardziej czuc jak sie kiera porusza,najdziwniejsze ze czasem to jest a czasem znika :shock: a czemu pytasz??

maciejRTC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 12 mar 2013, 10:39
Lokalizacja: Ratowice

Post autor: maciejRTC » 11 lut 2015, 08:21

podzielę się z Wami moimi doświadczeniami przy wymianie magla w v6. dużo osób mi mówiło że to niewykonalne bez kanału itp itd, sranie w banie. wystarczy wyciągnąć serwo. pompę odgiąłem na przewodach, serwo wylatuje, dostęp do przekładni jest idealny. po odkręceniu nie ma problemu z jej wyciągnięciem, wychodzi górą. trochę więcej śrubek trzeba odkręcić ale bez kanału i podnośnika można ją wymienić w kilka godzin. trzeba tylko ze zbiorniczka płyn hamulcowy wyssać, bo jak się odłączy przewód do pompki sprzęgła to będzie się lało :)

lutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 kwie 2007, 11:23
Lokalizacja: ślask

Post autor: lutek » 11 lut 2015, 21:53

ja juz wymienilem,pomogl mi znajomy,jak dla mnie to robota dla ludzi cierpliwych o dobrych nerwach ;),wyszla gora ale musielismy popuscic mocowanie jednego przewodu chlodniczego i okreceniu rurki z egr-u

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 24 mar 2015, 17:59

witam wszystkich mam problem z odkręceniem maglownicy a dokładnie jednej śruby tej obok procon ten (Prawa patrząc od przodu na silnik) , klucz nasadowy tam mi nie wejdzie co najwyżej oczkowy płaski ale nie za długi ale mimo to ze wszytkich sił nie dałem rady jej odkręcić. Macie jakiś patent jak się zabrać za nią??

Z góry dziękuje za pomoc

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 11 kwie 2015, 22:28

Moge opisac po kolei demontaz montaz magla w silnikach R4 i R5 jak ktos chce oze z tego zrobic porade. Sposob chba najprostszy i sprawdzony bo wymienialem magiel pare razy

Potrzbne narzedzia
Klucz oczkowy wygiety 17mm Naprawde ulatwia robote
Zestaw kluczy nasadowych (chba kazdy ma)
Klucz od odkrecania przewodow hamulcowych
bit ampulowy 6mm(?) do odkrecenia magla przy nadkolu

Zaczynamy:

Z kanalu za pomoca grzechotki dwoch przedluzek przegubu i klucza nasadowego 17 mm odkrecamy dolne nakretk trzymajace blache trzymajaca drazki
Jezeli nie mamy kanalu to wyciagamy aku i przez dziore w podstawie kluczem plaskooczkowym odkrecamy owe nakretki
Od gory za pomoca tego samego klucza na przedluzce odkrecamy sruby trzymajace blache drazkow
Kola maja byc na srodku a klucz wkladamy przu obudowie aku
Odciagamy cala blache z drazkami do przodu i skrecamy kola w prawo, nie trzeba odkrecac drazkow od blachy
Magiel skrecamy w lewo aby cala listwa sie schowala
Wysysamy plyn hamulcowy ze zbiorniczka i odkrecamy przewody od popy
Wykrecamy serwo od srodka pod pedalami, odblokowywujemy widelki z pedalu, wyjmujemy serwo z pompa
Jak jestesmy pod kierowica to odkrecamy wielofrez z walka maglownicy, uzywajac troche sily wsuwamy kolumne kierownicza w strone siedzen
Odczepiamy zaczepy gumy oslaniajacej i wypychamy ja do komory silnikowej
Spuszczamy plyn wspomagania
Jak mamy wykrecone serwo to z latwoscia odkrecamy przewody od magla
Za pomoca przedluzki i ampula odkrecamy magiel od nadkola
Za pomoca wygieteg klucza oczkowego 17mm odkrecamy nakretki ze sciany grodziowej trzymajace magiel
Odchylamy magiel obracamy rozdzielaczem w gore i manewrujac obok przewodu wysprzeglika i przewodow hamulcowych wpychamy magiel za silnik
Wyciagamy magiel do gory

Montaz w odwrotnej kolejnosci, nie zapomniec o odpowietrzeniu hamulcow i maglownicy.

Ta metoda wymieniam magiel w 3h, sprawdzone nieraz
FUCK 1.8T
BLACK BERTA

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 lip 2015, 23:04

haha czytam te ceny co podałeś i z podziwu wyjść nie mogę. Przekładnie montowane do trawersu i dostępne dopiero po odkręceniu sanek wyceniam na trzy setki. A w 80-tce to mój kuzyn humanista wykręci i to w 20minut <ok>

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 08 wrz 2015, 17:48

Odgrzeje kotleta. Czy w silniku ABK jest możliwość wytargania maglownicy góra? I rozumiem że wykręcenie jej nie ma ingerencji w zbieżność itp? Ostatnio po nocy/pracy ogolnie po przerwie od jazdy po uruchomieniu i paru pierwszych skretach slychac maglownice że "pracuje" pozniej jest cisza (zakładam że jak płyn nasmaruje układ dlatego cichnie) i dodatkowo sam poziom płynu tez sie obniżył, wiec gdzies ucieka i za wczasu próbuje doczytać jak mniej wiecej wyglada wytarganie maglownicy z auta :)
-Audi 80 B4 2.0 115KM
-Audi A4 B6 1.9 130KM S-line

Moj popylacz <3

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 wrz 2015, 19:08

Wszystko da rade zrobić wystarczy chcieć.
Foulen pisze:I rozumiem że wykręcenie jej nie ma ingerencji w zbieżność itp?


Technicznie jest.

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 10 wrz 2015, 21:03

Wolałbym bardziej techniczne podpowiedzi, gdzie co jak odgiąć/odkręcić i na co zwrócić uwagę ;)
-Audi 80 B4 2.0 115KM
-Audi A4 B6 1.9 130KM S-line

Moj popylacz <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga