Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

---WszyStkO o nIczYM czyli OffTopiC pełną gębą---

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 18 wrz 2015, 11:40

Witam
Jako że źródła światła led w latarkach robią furorę przedstawiam stronkę z diodami Cree
Na tej stronce mamy fotki popularnych diod Cree - można dzięki fotkom z tej strony odróżnić podróbkę od oryginału
Pozdry

http://flashlightwiki.com/Cree

pieczar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2012, 08:15

Post autor: pieczar » 08 paź 2015, 09:54

Widział ktoś nowe Audi A4? Debiut był - http://www.audi-a4.pl/nowe-audi-a4-debi ... ankfurcie/ nie wiecie kiedy będzie dostępny w salonach w Polsce?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 08 paź 2015, 17:54

Obrazek

No nie zbyt
Ta otwarta paszcza od zawsze jest za bardzo rozdarta :(

Ja już dawno wyprzedziłem epokę - dawno mówiłem by zrobić dokładną replikę B3 he he
Teraz tylko czekam kiedy to nastanie :)

A jeszcze jedno
Wiem że było ale na oryginalnej stronie już tego tekstu nie ma wiec postanowiłem go tu zachować dla potomnych he he

Strach pomyśleć, ze za jakiś czas roczniki 2012, 2013 trafią i w nasze ręce.

Zapraszam do krótkiej lektury na temat Audi - marki premium.

"Szanowni prelegenci,

witam was w imieniu koncernu Volkswagena i marki Audi. Nazywam się Horst-Dieter Nutzlos i jestem zastępcą dyrektora działu generowania przychodów serwisowych w ramach Audi. Podczas dzisiejszej prelekcji chciałbym przedstawić wam, jak nie należy budować samochodów. Posłuży nam w tym celu Grzegorz z Polski, który swoim Audi A4 1.9 TDI przejechał 500 tys. km bez awarii. Dowiemy się, dlaczego i jak należy z tej lekcji wyciągnąć wnioski na przyszłość.



Obrazek



Grzegorz kupił swoje Audi w Niemczech w 2000 r. Auto miało wtedy 4 lata i przebieg 130 tys. km, a zatem według naszej aktualnej polityki korporacyjnej, powinny się w nim zacząć pojawiać pierwsze usterki, mające skłonić właściciela do zakupu nowego egzemplarza. Tymczasem jedynym powodem pozbycia się Audi było zakończenie leasingu we flocie.



Obrazek



Co do jednego punktu nasz dział planowania usterek wykazał się bardzo dobrym wynikiem. Mianowicie w opisywanym egzemplarzu trzykrotnie rozpadła się skrzynia biegów, za każdym razem winny był synchronizator (pierścień synchronizujący) 3. biegu. Jednak aby zwiększyć przychody serwisowe, w nowych modelach będziemy forsować stosowanie nienaprawialnych skrzyń automatycznych z modułem sterującym zalanym plastikiem, zaprogramowanym na konkretną liczbę przełączeń biegu. A to dlatego, że ze względu na możliwość zakupu części używanej, Audi Grzegorza, mimo trzykrotnej wymiany skrzyni, nie wygenerowało dla nas żadnego przychodu. Kodowanie części do konkretnego egzemplarza rozwiąże ten problem w przyszłości – żadna część używana od auta A nie będzie odczytywać się w systemie auta B.



Obrazek



Obrazek



W Audi przy 180 tys. km wystąpiła awaria popychacza zaworu. To dobry wynik, ale dzięki stosowaniu silników 16-zaworowych zwiększyliśmy prawdopodobieństwo wystąpienia tej usterki aż o 100%. Ponadto nowe popychacze są mniejsze, lżejsze i słabsze, tak aby wytrzymały tylko okres gwarancyjny.



Obrazek



Wnętrze Audi, tj. plastiki, prezentują wprawdzie objawy silnego zużycia, ale właścicielowi to zupełnie nie przeszkadza, a zatem i dla nas nie generuje to przychodu. Nasz dział planowania usterek jest w trakcie zaawansowanych prac nad plastikami z zatopionym elementem przewodzącym. W przypadku pęknięcia plastiku samochód będzie unieruchomiony do czasu jego wymiany na nowy.



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Po wymontowaniu np. silnika tylnej wycieraczki, nowe auto nie będzie działać.



Obrazek



Obrazek



Obrazek







W samochodzie zdarzają się usterki immobilisera, ponadto czasem migają kontrolki ABS i poduszek powietrznych, ale jak się okazuje, można to po prostu zignorować i jeździć dalej. Ten błąd zostanie wyeliminowany we wszystkich modelach poczynając od jesieni 2013 r. W przypadku zapalenia się kontrolki ABS lub poduszki powietrznej, moduł samoczynnie unieruchomi samochód, prześle informację do centrali, a w przypadku wykrycia nieuprawnionej próby naprawy, wyśle kod autodestrukcji.



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Na poniższej naklejce dokładnie widać, że czas ważności obu poduszek powietrznych upłynął. W takiej sytuacji dalsze użytkowanie samochodu jest niedopuszczalne. Nowe modele będą samodzielnie informować użytkownika o konieczności wymiany poduszek, w razie niedopełnienia tego obowiązku samochód będzie dezaktywowany. Zmiana ustawień modułu będzie natomiast wykrywana i traktowana jako samowolna ingerencja we własność intelektualną marki Audi. Nasi prawnicy są już wielce zaawansowani w pracach nad tym systemem.



Obrazek



Obrazek



Na poniższym zdjęciu widać, że Grzegorz samodzielnie naprawił lampę – miało to miejsce po zderzeniu z sarną. W przyszłości samodzielna wymiana lamp będzie surowo zakazana. Przede wszystkim wyłącznie oryginalne produkty Audi będą komunikować się z instalacją multipleksową każdego pojazdu tej marki, po drugie zaś w przypadku zderzenia z sarną, samochód będzie tracił integralność strukturalną, pochłaniając energię uderzenia, aby ratować sarnę. Naprawa takiego auta nie będzie możliwa – zostaną zastosowane specjalne elementy ramy pomocniczej, łamiące się przy wypadku przy prędkości wyższej niż 25 km/h. Ich zespawanie będzie niewykonalne, a wymiana całej ramy pomocniczej – nieopłacalna.



Obrazek



Grzegorz poinformował nas, że „Zawieszenia są znacznie lepsze niż opinia o nich, ale też do ich naprawy używano wyłącznie części oryginalnych lub najlepszych zamienników. Pierwsze amortyzatory wytrzymały 300 000 km, łożyska i sprzęgło 250 000 km”. Ten błąd zostanie naprawiony. Żywotność amortyzatorów określono na 40 tys. km i wyjęto spod obowiązywania gwarancji, natomiast sprzęgło nie ma prawa wytrzymać dłużej niż 80 tys. km, i będzie można je wymienić wyłącznie w komplecie z dwumasowym kołem zamachowym z wahadłem.



Obrazek



Obrazek



Doszła do nas także informacja, że w przedmiotowym egzemplarzu zepsuła się pompa wspomagania. To wynik tego, że układ kierowniczy jako pierwszy trafił do działu planowania usterek. Z dumą mogę przyznać, że powszechne awarie pomp wspomagania miały już miejsce w Passatach B3, a jest to model roku 1987!



Na temat silnika Grzegorz powiedział: „od nowości Mobil pełny syntetyk. Silnik nie był remontowany (oryginalne pierścienie), turbo oryginalne nieruszane, układ wtryskowy bez napraw. Paliwo w 80% z najtańszych hipermarketów. Czy albańska ropa z beczki, czy V-Power, auto jeździ identycznie. Silnik odpala na mrozie (choć nie „na rys”), zużywa 1,5 l oleju na 1000 km, ma liczne wycieki oleju. Wymiana oleju ściśle co 15 000 km”. Szanowni prelegenci, jest to sytuacja niedopuszczalna. W tej materii podjęliśmy wyjątkowo daleko idące środki zaradcze i to idące trzytorowo. Po pierwsze, silniki mają coraz mniejszą pojemność, co coraz bardziej je obciąża. Po drugie – osiągają coraz wyższą moc jednostkową, co również skutecznie obniża trwałość układu tłoków i korbowodów, a także sprzęgła. Po trzecie – wydłużyliśmy okresy między wymianami oleju do 30 tys. km, aby pogorszyć smarowanie. Można dodać również to, że nowoczesne silniki mają wielką liczbę skomplikowanych urządzeń peryferyjnych, jak filtr DPF, wariator faz zaworowych itp. A jako musztardę na torcie dodam, że udało się skutecznie omamić klientów wizją bezobsługowego łańcucha rozrządu, który już przy 60 tys. km nadaje się do wymiany, bo jest tak rozciągnięty. W dodatku zamontowaliśmy go między silnikiem a skrzynią biegów i do jego wymiany trzeba wyjąć cały silnik oraz przedni pas. Jesteśmy dumni z tego rozwiązania.



Obrazek



Auto nie koroduje. Zlikwidowaliśmy obustronny ocynk.



Obrazek



Obrazek



Na koniec Grzegorz podsumowuje: „Plany na przyszłość: Jeśli auto przejechało 500 000 km i jeździ, to znaczy, że jest dobre i trzeba nim jeździć dalej, zwłaszcza, że nie koroduje. W planie jazda przynajmniej do 1 mln km”. I tu, panowie, leży nasz główny błąd. Żaden samochód nie może wytrzymać 500 tys. km, ponieważ wówczas nie będziemy zarabiać tak horrendalnie gigantycznie potwornie absurdalnie wielkich pieniędzy. Jeśli popełnimy ten błąd w przyszłości, będę musiał zrezygnować z kupna kolejnej wyspy u wybrzeży Korfu, robionego na zamówienie R8 GT i rezydencji w północnej Szkocji, a przecież człowiekowi na moim stanowisku należy się chyba jakieś minimum egzystencji. Dlatego proszę nie zdziwić się, jeśli po gwarancji samochód rozsypie się na kawałki: już my poradzimy sobie z przekonaniem użytkownika, że to dla jego dobra, używając co dwie sekundy słowa „bezpieczeństwo”. W nowych modelach Audi nie będzie już miejsca dla Grzegorzów, przejeżdżających 370 tys. km autem używanym. To godzi w status Audi jako marki premium i zostanie bezpowrotnie ukrócone, a nasze dochody będą wciąż rosły. A teraz ze szczegółami technicznymi zapozna państwa dyrektor działu planowania usterek…



Obrazek



Obrazek



Obrazek[/quote]

he he
Najlepsze jest to
już my poradzimy sobie z przekonaniem użytkownika, że to dla jego dobra, używając co dwie sekundy słowa „bezpieczeństwo”

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2015, 14:54

Jeśli nie masz pieniędzy na zamówienie sportowych wałków rozrządu? Żaden problem zrobić sobie je w domu:
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Bart_kolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 lip 2015, 16:25

Post autor: Bart_kolo » 29 paź 2015, 20:18

Witam czy srodek od cabrio 80 2000r lift podejdzie do 92r bez problemu ? :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 paź 2015, 17:42

Cos na usmiech:)))

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 17:14

VW/Audi implementuje technikę oszczędzania paliwa którą od lat stosują kierowcy PKS. Skrzynia DSG wrzuca na luz gdy puści się gaz przy prędkości powyżej 80km/h:
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 12 lis 2015, 20:51

Podobna zasada "żeglowania " była stosowana już w latach 60 -tych tzw. wolne koło (można było przełączyć na tzw. ostre koło czyli na tradycyjny sposób napędu ) np. w Wartburgach czy innych dwusuwach .
Możliwe że wcześniej w innych autach .
Bardzo fajnie się tym jeździło zawsze się zastanawiałem dlaczego nie stosują tego powszechnie .

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 21:14

W dwusuwach wolne koło raczej stosowało się to ze względu na to aby ktoś nie próbował zjeżdżać z górki hamując silnikiem. Bo wtedy silnik dostawałby mniej paliwa i tym samym mniej oleju co prowadziłoby do zatarcia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 12 lis 2015, 21:44

Jak zapodałem była wajcha do jazdy na " ostrym kole " można było i tak i tak , nikt nie wspominał jak pamiętam o zacieraniu silnika .
Jak się zepsuło wolne jeżdziło się na ostrym .
Nie wnikam dlaczego to stosowano tylko że taka możliwość technicznie znana była już dawno i dziwiło mnie zawsze że tak prostego sprzęgła jednokierunkowego nie stosowano w czterosuwach bo jazda tym była super .
Możliwe że było to uwarunkowane technicznie , na ale skoro dziś można ????

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 21:55

audikom pisze:
Bardzo fajnie się tym jeździło zawsze się zastanawiałem dlaczego nie stosują tego powszechnie .
Bo nie zahamujesz silnikiem a co za tym idzie większe zużycie hamulców wiec nie ma się jak do oszczędności wydatkiem czegoś.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 21:55

audikom pisze:nikt nie wspominał jak pamiętam o zacieraniu silnika .
W instrukcjach od obsługi dwusuwowych motocykli są tego typu ostrzeżenia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 12 lis 2015, 22:38

"wiec nie ma się jak do oszczędności "
przecież ja nie pisałem o jakiejkolwiek oszczędności tylko o wygodzie takiej jazdy ;
a kwestia hamowania silnikiem to kwestia dostosowania stylu jazdy , wielu i dzisiaj jej nie stosuje .
"nikt nie wspominał jak pamiętam o zacieraniu silnika ""są tego typu ostrzeżenia"
przecież wystarczy aby gaźnik nie odcinał paliwa i zapewne tak było bo silnik dosyć długo utrzymywał podwyższone obroty po odpuszczenie przyspieszenia .
Po za tym odbiegliśmy od tematu , przejedziecie się takim sprzęciorem to pogadamy .
Pa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 22:57

przecież wystarczy aby gaźnik nie odcinał paliwa
to by zalal

A co do jednośladowców dwusuw było to tłustym drukiem:) a silnikiem się nie hamuje zatarłem 3 razy silnik nim człowiek fachowiec po flaszeczce mi powiedział:P bo byłem młody i nie kumaty

Awatar użytkownika
jurekh7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 lis 2015, 13:35

Post autor: jurekh7 » 22 lis 2015, 14:28

Jak tam? Oglądacie dziś skoki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga